جمعه, ۲۵ اسفند , ۱۴۰۲ Friday, 15 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20696 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

شهردار تحول گرا باید بماند/تغییر سریع شهردار به معنای از دست رفتن روند بهبود شهرسازی است همایش تجلیل از فرماندهان حوزه های بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان محدودیت‌های ترافیکی پنجشنبه آخر سال در کرمانشاه اعمال می‌شود هواشناسی: ۲ موج بارشی متوالی از روز جمعه کرمانشاه را در بر می‌گیرد آماده‌باش ۲۷۴۰ نفرروز نیروی هلال کرمانشاه برای نوروز ماهی قرمز برای سایر آبزیان‌خطرآفرین است/رهاسازی در مکان‌های موردقبول شهرداری انجام شود آغاز طرح کنترل هپاتیت B از سال آینده قیمت زولبیا بامیه در کرمانشاه اعلام شد ورود ۲ موج بارشی به کرمانشاه/ پنجشنبه آخر سال بارش نداریم کمبود پول در دستگاه‌های خودپرداز کرمانشاه نخواهیم داشت ۱۷ عملیات آتش‌نشانی در شب چهارشنبه سوری کرمانشاه/ ۳ خانه در آتش سوخت «چهارشنبه سوری» در کرمانشاه ۲۱۷ مصدوم برجای گذاشت/ ۶ نفر قطع عضو شدند توصیه‌های دارویی به روزه داران «اثاث کشی» در نوروز ممنوع/ مرخصی سارقان حرفه‌ای لغو می‌شود آماده باش ۲۷۰ آتش نشان در چهارشنبه آخرسال کرمانشاه/ استفاده از «بالن آرزوها» ممنوع است دیدار مدیران دادگستری با ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در راستای حقوق شهروندی واگذاری ۲ پروژه سرمایه‌گذاری شهربازی لوتوس و مجتمع میلاد توسط شهرداری کرمانشاه چگونه نوجوانان را از خطرات «چهارشنبه سوری» دور کنیم؟ اختصاص یک کاروان جدید حج تمتع به کرمانشاه‌ دونده کرمانشاهی قهرمان مسابقات دو و میدانی آسیا/کم توجهی ها مانع از شناسایی استعدادهای جوان می شود

بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان سنگ اندازی نکنند/ با بانک های متخلف برخورد قانونی می کنیم
07 خرداد 1398 - 8:42
شناسه : 68108
3
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: هیچ بانکی حق تعیین ضوابط غیرقانونی همچون وجود دو ضامن را برای پرداخت وام ازدواج را ندارد و در صورت مشاهده در راستای صیانت از حقوق عمومی برخورد قانونی جدی خواهد شد

پ
پ

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز کرمانشاه، محمدحسین صادقی ازدواج را رکن اصلی بقای جامعه و راهی مهم برای آسایش جامعه و رفاه بشر عنوان کرد و گفت: تعویق در وقوع این امر مهم تبعات نامطلوبی مانند پیدایش روحیه یأس و ناامیدی، افسردگی، بروز خلاء عاطفی، احساس تنهایی و گسترش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه را به همراه دارد.

وی افزود: در این راستا، در شرع مقدس اسلام به ازدواج عنایت و تأکید فوق العاده ای شده و عقد نکاح دارای اهمیت فراوانی بوده تا جاییکه احادیث بسیاری از حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت مکرّم آن حضرت در رابطه با ترغیب و تشویق به ازدواج و انتقاد و مذمّت از ترک ازدواج صادر شده است.

دادستان کرمانشاه در ادامه بر لزوم فراهم کردن بسترهای لازم برای ازدواج و تشکیل خانواده جوانان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌هایی که در رابطه با مسائل مربوط به جوانان به ویژه ازدواج جوانان دارای وظایف قانونی هستند، باید در فراهم آوردن شرایط برای تشکیل خانواده تمام تلاش خود را به کار گیرند و در این مسیر خانواده ها نیز باید سخت‌گیری‌های بدون مورد را کنار گذاشته و از برگزاری مراسم‌ها و سنت‌های اضافی که هزینه‌بر هستند چشم پوشی نمایند.

وی همچنین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در این رابطه اعلام کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، اهمیت توجه به موضوع خانواده و تسهیل امر ازدواج را اهمیتی دوچندان بخشیده و ضرورت تسهیل ازدواج در جامعه را فراهم آورده است.

 صادقی در خصوص تسهیل شرایط ازدواج در جامعه، با تأکید بر وظایف قانونی بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدوج به زوجین گفت: که در بند (الف) تبصره (۱۶) لایحه بودجه ۹۸ آمده است که «به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه سیستم بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۶/۱/۱ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند»، لذا با توجه به اینکه مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ سیصد میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است و حتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند، تمامی بانک های استان کرمانشاه موظفند که با رعایت شرایط مذکور نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.

وی متذکر شد: هیچ بانکی حق تعیین ضوابط غیرقانونی برای پرداخت وام ازدواج را ندارد و در صورت مشاهده در راستای صیانت از حقوق عمومی برخورد قانونی جدی خواهد شد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: البته به منظور تشویق جوانان به ازدواج، قانون تکالیف مشخصی نیز بر عهده دستگاه‌های اجرایی مانند وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و . . . به‌عنوان متولیان اصلی نهاده شده است و بنابراین تمامی دستگاه های اجرایی موظف به اجرای وظایف قانونی خود برای تسهیل امر مقدس ازدواج در جامعه می باشند.

دیدگاه

  1. سلام بنده برای ازدواج فرزندم الا درخواست ۳ ضامن کرده اند بانک ملت مرکزی اسلام ابادغرب وام به اسم میلادرستمی یک ضامن کارمند ویک ضامن بازاری گذاشته ام میگویند یک ضامن دیگر بیاورید لطفا مسئولان رسیدگی کنند

    پاسخ
  2. سلام ما برا وام ازدواجی بانک تجارت مرکزی اسلام آباد ثبت نام کردین ولی همش سنگ میندازن مبلغ وام ما ۹۰ میلیون باهم چون من فرزند جانباز هستم و مبلغ برام دو برابر شده الان رئیس بانک میگه باید ۶ تا ضامن بیارین سه کارمند سه بازاری ما این همه ضامن رو از کجا باید بیاریم

    پاسخ
  3. سلام و عرض ادب بنده در شهر اسلام اباد زندگی میکنم چند روزه دنبال وام ازدواجم .امامتاسفانه هیچ بانکی چیزی ک دادستان دستور داده راانجام نمیده..امروز من بازنشته بردم قبول نکردن..جانباز بردم بازم قبول نکردن .برای ۶۰ملیون وام ازدواج میگن ۴ ضامن الزامیست..یا ۲ ضمانت کارمند ک هردونفر راصمانت کندو حتما در بانک مشخص شده حقوق بگیرد.واقعا نمیدونیم بااین شرایط چبکار کنیم.بانک ملی شرایطش ازهمه سخت تره کاش خودتون نامحسوس برین یه نگاهی بندازین.

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.