چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20824 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها

مغازه‌های زیاد کرمانشاه گلوی هم را می‌فشارند
06 اردیبهشت 1397 - 10:33
شناسه : 6912
0
گزارش طلوع/ طلوع‌‌کرمانشاه :

بر اساس آمارها در استان کرمانشاه حدود ۷۰ هزار واحد صنفی داریم که ۴۰ هزار مورد آن در شهرستان کرمانشاه است و اگر واحدهای بدون پروانه را نیز حساب کنیم آمارها کلی بالاتر می‌رود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، نرخ بالای بیکاری در کرمانشاه باعث شده جوانانی که به دنبال درآمد هستند از طریق وام یا هر روش دیگری که شده سرمایه ای جور کنند و کار و کاسبی آزاد راه بیندازند.

از آنجاییکه دیگر کسی امیدی به شغل دولتی و اداری ندارد شاهدیم که مردم به مشاغل آزاد روی آورده‌اند و هر روز در گوشه و کنار شهر کرمانشاه مغازه های جدید باز می شود و گاهی حتی در کوچه پس کوچه های شهر نیز افراد کاسبی راه می اندازند.

بالا بودن تعداد واحدها و قدرت خرید مردم باعث می شود بسیاری از مغازه‌ها مشتری چندانی نداشته باشند و‌ حتی گاهی با کلی ضرر و‌ زیان ورشکسته شوند.

با این شرایط مازاد واحد صنفی در شهر کرمانشاه باعث شده مغازه ها راه درآمد همدیگر را سد کنند.

بر اساس آمارها در استان کرمانشاه حدود ۷۰ هزار واحد صنفی داریم که ۴۰ هزار مورد آن در شهرستان کرمانشاه است و اگر واحدهای بدون پروانه را نیز حساب کنیم آمارها کلی بالاتر می رود.

اما بر اساس همین آمار نیز در شهر کرمانشاه به ازا هر ۲۵ نفر یک مغازه وجود دارد که عدد بسیار زیادی است و بر اساس استانداردها باید به ازا هر ۲۵۰ نفر یک مغازه داشته باشیم یعنی حدود ۱۰ برابر بیشتر.

مرتضی دادفر مغازه لباس فروشی دارد و از تراکم بالای مغازه های پوشاک در کرمانشاه گله مند است.

وی گفت: من و پدرم از ۱۵ سال قبل در زمینه فروش پوشاک فعالیت داشتیم اما طی چهار، پنج سال اخیر به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری تعداد واحدهای لباس فروشی چند برابر شد.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم کم است و توان خرید لباس زیاد را ندارند، یادآوری کرد: این امر درآمد مغازه هایی که از قبل فعال بودند را هم کاهش داده است.

این شهروند با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای لباس فروشی تغییر کاربری دادند، تاکید کرد: برخی هم کاملا مغازه خود را جمع کردند.

حسین بیات عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه به شدت با مازاد واحد صنفی مواجه است و‌ ما چند برابر استانداردهای جهانی و بیشتر از استانداردهای کشور در کرمانشاه مغازه داریم.

وی عامل این معضل را بالا بودن نرخ بیکاری در کرمانشاه اعلام کرد و‌ افزود: هرکس که سرمایه ای دارد و یا با وام و قرض پولی جور کرده مغازه می زند اما بعد از مدتی نمی تواند دوام بیاورد و رقابت کند و در نتیجه ورشکست خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه خاطرنشان کرد: به همین دلیل با آمار بالای تغییر کاربری و یا ابطال جواز کسب مواجه هستیم.

به گفته بیات، این شرایط باعث می شود واحدهای موجود درآمد نداشته باشند و بازار کرمانشاه درگیر کسادی و رکود شدید باشد.

وی تصریح کرد: حتی در بازار عید امسال هم که اوج شلوغی و خرید است رونق و درآمد چندانی در بازار نداشتیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.