پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

“آقای سیستم” پشت پرده اصلی مشکلات «مسکن مهر» کرمانشاه!
09 خرداد 1398 - 14:14
شناسه : 69287
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

طرح مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر استان محور اصلی جلسه امروز شورای مسکن استان را به خود اختصاص داد/هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه با تاکید بر رفع سریع مشکلات واحدهای مسکن مهر، گفت: مسکن مهر پروژه‌ای است که پکیجی از مزایا و معایب بود که در برخی شهرها و استان ها مزایای آن بیشتر بود و در برخی هم معایب آن/وی با بیان اینکه جامعه هدف این پروژه‌ها عمدتا افراد فقیر و کم توان هستند، گفت: باید تمام واحدهای مسکن مهر باقی مانده هرچه سریعتر تکمیل شده و تحویل این مردم شود/وی افزود: برخی از این افراد ۱۰ سال است دار و ندار خود را در این پروژه ها گذاشته اند و بعد از ۱۰ سال نمیتوانیم مجدد از آنها تقاضای پول بیشتری کنیم. این قشر از جامعه اگر همت کنند بتوانند سبد غذایی خود را تکمیل کنند و دیگر پولی برای خرج در سبد مسکن ندارند/بازوند با انتقاد شدید از بهانه برخی از مسئولین دستگاه ها در خصوص اینکه سیستم به آنها اجازه کار نمی دهد گفت: این مشکل نه فقط در بحث پروژه های مسکن مهر، بلکه در تمام حوزه ها وجود دارد که مسئولین زمانی که از آنها کار میخواهیم به بهانه اینکه سیستم اجازه نمی دهد از انجام کار سرباز می زنند/بازوند تاکید کرد: این صحبت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر قرار است سیستم همه کاره باشد، پس مدیر و مسئول چه کاره هستند اگر نتوانند حتی نظر بدهند/استاندار کرمانشاه تصریح کرد: وجود مدیرکل در استان برای این است که کار انجام دهد و قرار نیست همه مشکلات را گردن سیستم بیندازد و بگوید چون سیستم اجازه نمی دهد نمیتوانم کار کنم. اگر سیستم اجازه نمی دهد شما این وسط چه کاره اید، پس بکشید کنار که ما دنبال یک آقای نامرئی به اسم “آقای سیستم” بگردیم!/بازوند تصریح کرد: البته گرفتاری کل کشور همین ساختار اداری است که مدیر ما نمی تواند در آن کار کند و عادت کرده ایم همه مشکلات را به سیستم پاس بدهیم.

پ
پ

پرونده “مسکن مهر” آنطور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند باید تا پایان امسال بسته شود، پرونده ای که هنوز با گیر و گرفت های بسیاری همراه است.

بخشی عمده‌ای از مشکلات این پرونده قطور، به عملکرد تعاونی های مسکن مهر مربوط می شود که موجب شده با وعده های چند باره مسئولان مبنی بر اتمام این پروژه ها، پرونده مسکن مهر علی رغم گذشت شش سال از عدم ساخت پروژه های جدید، همچنان باز بماند.

در استان کرمانشاه نیز بیش از یازده هزار واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر، توسط تعاونی ها در حال ساخت است که مشکلات فراوان آنها موجب شده تا پرونده مسکن مهر در استان کرمانشاه هم همچنان باز بماند

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، طرح مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر استان محور اصلی جلسه امروز شورای مسکن استان را به خود اختصاص داد.

مسکن مهر “تلاش” یکی از این تعاونی ها است که با ساخت ۱۷۸۴ واحد و تحویل بخش عمده آن به مردم، حدود ۴۰۲ واحد متوقف شده دارد.

اردشیر هوکری مدیرعامل این پروژه با اشاره به تحویل ۸۴۵ واحد از مجموع ۱۷۸۴ واحد این پروژه، گفت: بخشی از واحدهای باقی مانده هم فعال است، اما در این بین ۴۰۲ واحد داریم که کار آنها بطور کامل متوقف شده است.

وی افزود: این ۴۰۲ واحد شامل ۱۱۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و ۲۵۲ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۵ تا ۶۰ درصد است و علاوه بر اینها ۴۹ واحد فاقد متقاضی داریم.

به گفته هوکری این تعاونی برای تکمیل واحدهای باقی مانده خود نیازمند اعتبار شش میلیارد تومانی است.

عدم صدور پایان کار برای واحدهای با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی (سابق براین برای واحدهای با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد پایان کار صادر می شد)، نبود فضای تجاری در پروژه ها، نبود مراکز بهداشتی و درمانی و عدم خدمات دهی سازمان اتوبوسرانی از جمله دیگر مشکلات پروژه های مسکن مهر استان بود که در این جلسه مطرح شد.

مشکلات پروژه مسکن مهر سرپل ذهاب هم به عنوان دستور کار جداگانه در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آنطور که مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد کار مقاوم سازی ۲۱ بلوک این پروژه انجام شده و مرحله نازک کاری بلوک ها با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال انجام است.

شریفی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار، ۵۷۰ واحد از این پروژه، ظرف دو ماه آینده تحویل متقاضیان می شود.

بعد از ۱۰ سال نمی توانیم به مردم بگوییم دوباره پول بدهید/ همه باید برای تکمیل پروژه های مسکن مهر پای کار بیایند

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این جلسه با تاکید بر رفع سریع مشکلات واحدهای مسکن مهر، گفت: مسکن مهر پروژه‌ای است که پکیجی از مزایا و معایب بود  که در برخی شهرها و استان ها مزایای آن بیشتر بود و در برخی هم معایب آن.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این پروژه‌ها عمدتا افراد فقیر و کم توان هستند، گفت: باید تمام واحدهای مسکن مهر باقی مانده هرچه سریعتر تکمیل شده و تحویل این مردم شود.

وی افزود: برخی از این افراد ۱۰ سال است دار و ندار خود را در این پروژه ها گذاشته اند و بعد از ۱۰ سال نمیتوانیم مجدد از آنها تقاضای پول بیشتری کنیم. این قشر از جامعه اگر همت کنند بتوانند سبد غذایی خود را تکمیل کنند و دیگر پولی برای خرج در سبد مسکن ندارند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در همین راستا همه دستگاه ها موظفند برای رفع مشکل پروژه های مسکن مهر باقی مانده استان تلاش کنند.

بازوند با انتقاد شدید از بهانه برخی از مسئولین دستگاه ها در خصوص اینکه سیستم به آنها اجازه کار نمی دهد گفت: این مشکل نه فقط در بحث پروژه های مسکن مهر، بلکه در تمام حوزه ها وجود دارد که مسئولین زمانی که از آنها کار میخواهیم به بهانه اینکه سیستم اجازه نمی دهد از انجام کار سرباز می زنند.

بازوند تاکید کرد: این صحبت ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و اگر قرار است سیستم همه کاره باشد، پس مدیر و مسئول چه کاره هستند اگر نتوانند حتی نظر بدهند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: وجود مدیرکل در استان برای این است که کار انجام دهد و قرار نیست همه مشکلات را گردن سیستم بیندازد و بگوید چون سیستم اجازه نمی دهد نمیتوانم کار کنم. اگر سیستم اجازه نمی دهد شما این وسط چه کاره اید، پس بکشید کنار که ما دنبال یک آقای نامرئی به اسم “آقای سیستم” بگردیم!

بازوند تصریح کرد: البته گرفتاری کل کشور همین ساختار اداری است که مدیر ما نمی تواند در آن کار کند و عادت کرده ایم همه مشکلات را به سیستم پاس بدهیم.

وی افزود: یک عده آدم کم توان طلای زن و بچه شان را فروختند به امید اینکه صاحبخانه شوند و بعد از چند سال که خانه آنها هنوز تحویل نشده به آنها بگوییم آقای سیستم اجازه نداد کار کنیم!

مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه هم با بیان اینکه منابع زیادی از جیب مردم و دولت صرف این پروژه ها شده، گفت: همه باید همت کنیم تا واحدهای باقی مانده هم احداث شده و تحویل مردم چشم انتظار شوند.

سالاری با انتقاد شدید از عملکرد برخی دستگاه های عضو در شورای مسکن استان، گفت: متاسفانه بعد از چند ماه برخی مسئولین دستگاه ها طوری صحبت می کنند که انگار برای اولین بار است مصوبات را می شنوند و طی این چندماه اقدامی نکرده اند.

وی تاکید کرد: دستگاه ها باید مشکلات را بین خودشان حل و فصل کنند و هر مشکلی که راه حلی برای آن ندارند را به شورا بیاورند تا برای آن چاره اندیشی شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در این جلسه گریزی هم به سیاست های جدید وزارت راه و شهرسازی داشت و افزود: بر اساس این سیاست ها، قرار است دولت بصورت غیرمستقیم در بحث صاحبخانه شدن مردم ورود کند.

سالاری، اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی با سود صفر درصد و واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه های صدور پروانه و مجوزهای ساخت و ساز و نیز خرید ۳۰ درصد مصالح از بازار تعهدی را از جمله راهکارهای وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای سیاست های جدید این وزارتخانه عنوان کرد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه سپس از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا با احصا دقیق این سیاست ها، برنامه اجرایی و عملیاتی شدن این سیاست ها را در استان تدوین کند.

مشکلات احداث معبر کیهانشهر هم به عنوان دیگر دستور کار این جلسه بود که طرح آن با انتقاد تند معاون عمرانی استاندار نسبت به عملکرد شهرداری در این پروژه همراه شد و استدلال مسئولان شهرداری در خصوص عدم واگذاری کامل زمین این پروژه از سوی اوقاف به شهرداری، واکنش تند این مسئول را به همراه داشت

سالاری گفت: چنانچه این زمین به شهرداری واگذار نشده، شهرداری به چه حقی ساخت این پروژه را شروع کرده و اگر واگذاری صورت گرفته چرا کار شتاب ندارد.

این مسئول تاکید کرد: اگر احداث این پروژه جزو اولویت های شهرداری نیست اعلام کند تا تامین منابع کرده و کار را به اداره کل راه و شهرسازی واگذار کنیم.

درنهایت با طرح کامل مشکلات این پروژه مقرر شد استانداری اعتباری را برای تکمیل این پروژه به شهرداری بدهد و شهرداری نیز هرچه سریعتر برای تکمیل این معبر اقدام کند.

طرح واگذاری واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی به اعضای خانه مطبوعات استان هم دستور کار پایانی این نشست بود که با موافقت استاندار قرار شد تا دو پروژه ۹۴ و ۴۶ واحدی فاقد متقاضی مورد بازدید مسئولان خانه مطبوعات استان قرار گیرد و در صورت تمایل آنها، این دو پروژه به اعضای خانه مطبوعات استان واگذار شود/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.