پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

چادرهای زلزله‌زدگان در محاصره سیلاب
10 اردیبهشت 1397 - 13:44
شناسه : 7027
3
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

شدت بارندگی در برخی نقاط باعث شد طغیان رودخانه های فصلی و جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر را در خیابان ها داشته باشیم و در برخی نقاط هم بارش تگرگ های بزرگ و سنگین داشتیم که به باغات، برخی ساختمان ها، خودروها و … صدمه زد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، طی دو سه روز اخیر شاهد بارندگی های بسیار شدید و کم نظر در کرمانشاه بودیم که البته هواشناسی قبل از این درباره این بارش ها و احتمال پیامدهای ناشی از آن هشدار داده بود.

دستگاه های لازم هم در آماده  باش بودند تا در صورتیکه مشکلی برای مردم ایجاد شود پای کار بیایند.

شدت بارندگی در برخی نقاط باعث شد طغیان رودخانه های فصلی و جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر را در خیابان ها داشته باشیم و در برخی نقاط هم بارش تگرگ های بزرگ و سنگین داشتیم که به باغات، برخی ساختمان ها، خودروها و … صدمه زد.

اما نگرانی اصلی درباره مناطق زلزله زده بود که از قبل هم در باره احتمال وقوع آبگرفتگی در این مناطق هشدارهای لازم داده شده بود.

اما این بارندگی شدید قابل پیشگیری نبود و مشکلاتی برای مردم چادرنشین و ساکن کانکس ها ایجاد کرد.

بسیاری از مردم شهر و روستاهای سرپل ذهاب هنوز در شرایط اسکان موقت هستند و برخی در کانکس و برخی در چادر زندگی می کنند که هیچ استحکامی در برابر باران، باد و تگرگ ندارد.

به علاوه بسیاری از مردم باقی مانده وسایل خود را که از زیر آوارها نجات دادند در چادرها نگهداری می کنند که با هر بارندگی آب تمام این وسایل را خیس می کند.

وضعیت کانکس ها هم خیلی بهتر نیست و برخی کانکس ها که خوب ساخته نشده درزهایی دارد که باران را از خود عبور می دهد.

«امیر عزیزی» ساکن سرپل ذهاب است و درباره وضعیت مردم در روزهای بارانی اخیر گفت: افرادی که ساکن کانکس هستند وضعیت بهتری دارند اما آنهایی که در چادر زندگی می کنند با هر بارندگی سرگردان می شوند و گاهی مجبورند چادرهای خود را جابجا کنند.

وی افزود: وقتی که آبگرفتگی معابر رخ می دهد آب جمع شده وارد چادرها می شود و تمام فرش و پتوی مردم را خیس می کند.

این شهروند سرپل ذهابی با بیان اینکه بسیاری از مردم چادرها و کانکس های خود را برای جلوگیری از ورود باران با نایلون پوشانده اند، اضافه کرد: نایلون تا یک حدی جلوی باران می گیرد و حتی آب گاهی وارد کانکس ها هم می شود.

عزیزی یادآوری کرد: چادرها هم موقع باران خیس خورده و سرد می شوند و کانکس هم چون از فلز ساخته شده بدر زمان سرما هیچ سرپناه گرمی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شاید وضعیت طوری نیست که اساس مردم روی آب بیفتد و سیل آن را با خود ببرد اما آب بسیاری از چادرها را خیس کرده است.

این شرایط در حالی است که بنا به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی بارندگی ها تا روز دوشنبه ادامه دارد و در پایان هفته هم موج ناپایدار دیگری وارد جو استان خواهد شد.

سعید قاسمی گفت: شدت بارندگی ها در نواحی غربی و جنوبی استان است که ممکن است همچنان باعث آبگرفتگی معابر شود.

وی افزود: بارش قابل توجهی هم در مناطق زلزله زده استان از جمله سرپل ذهاب داشتیم و میزان بارش آن در یک هفته گذشته تا تاریخ ۸ اردیبهشت حدود ۳۲ میلی متر بوده است.

قاسمی با بیان اینکه بارندگی ها تا دوشنبه ادامه دارد، تصریح کرد: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده دوباره بارندگی داریم که علاوه بر بارندگی، رعد و برق و وزش باد هم به همراه دارد و باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه نیز آماده باش دستگاه ها تا روز دوشنبه و پایان بارندگی ها خبر داد.

«رضا محمودیان» افزود: تا پایان بارندگی ها دستگاه های مربوطه خصوصا دستگاه های امداد رسان آماده باش و پای کار هستند تا اگر مشکلی برای چادرها و کانکس های زلزله زدگان رخ داد سریعا به مشکل رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: تجهیزات لازم مانند بیل مکانیکی و … نیز در نظر گرفته شده است و تمام دستگاه ها با همه امکانات و تجهیزات پای کار هستند تا مشکلی برای زلزله زدگان رخ ندهد.

گفتنی است هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه هم در پای بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق سرپل ذهاب، در زمان شدت بارندگی راهی این شهرستان شد تا از نزدیک در جریان وضعیت زندگی مردم و امدادرسانی های احتمالی قرار گیرد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.