پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

لاریجانی: سازمان انرژی اتمی آمادگی کامل برای ازسرگیری فعالیت هسته‌ای را داشته باشد / پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آمریکا می‌دهیم
19 اردیبهشت 1397 - 9:51
شناسه : 7144
1
در پی خروج آمریکا از برجام؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان انرژی اتمی آمادگی کامل برای ازسرگیری فعالیت هسته‌ای را داشته باشد.

پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای‌ اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) قوه مقننّه در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا بیش از یک سال است که شوی دیپلماتیک اجرا می‌کند و شب گذشته نیز همگان سخنان خام و سخیف ترامپ  را مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا یک روز در سازمان ملل و در حضور رهبران کشورهای جهان اعلام می‌کند، ملت کره شمالی را نابود می‌کنم و رئیس‌جمهور این کشور را بارها به تمسخر می‌کشد، افزود: یک روز دیگر همه حرف‌های خود را فراموش می‌کند  و می‌گوید رئیس جمهور این کشور  فرد محترمی است و با آنها  مذاکره می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: یک روز اتحادیه اروپا را در مورد تعرفه‌های محصولات تهدید می‌کند و روز دیگر اعلام می‌کند این طرح را در مورد همپیمانان اجرا نمی‌کنم. یک روز اعلام می‌کند به زودی از سوریه خارج می شویم اما دو روز بعد مناطقی در این کشور را بمباران می‌کند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا  شب گذشته اعلام می‌کند “همه بدانند من حرفی را که می‌زنم اجرا می ‌کنم”، اضافه کرد: آقای ترامپ فکر می‌کند تاریخ کشورها و اذهان ملت‌ها مطابق ذهن فراموش‌کار خود دچار نسیان می‌شود. این حوادث همگی نشان می‌دهد ملت آمریکا گرفتار فردی خودشیفته و ناشی در سیاست شدند.

 لاریجانی این اقدام ترامپ را باعث سرشکستگی کشوری که مدعی مدیریت جهانی است، دانست و عنوان کرد: حتی همپیمانان آن تلاش می‌کنند او را از اقدامات احمقانه باز دارند و وی را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه  ترامپ ذوق کرده و در قبال اقدامات شرارت‌آمیز برخی کشورهای کوته فکر منطقه، اخاذی می‌کند، اظهار داشت: آیا این شأن افتخارآمیزی است که نقش دزدان “سرگردنه” و “آلت دست” تعدادی مسئولان رذل منطقه نظیر رژیم صهیونیستی را پیدا کرده است و تمام هم و غم خود را مصروف آن می‌کند که آنچه رئیس‌جمهور قبلی آمریکا انجام داده را تخریب و آن را غلط قلمداد کند.

رئیس قوه مقننّه با اعلام اینکه خروج آمریکا از برجام بی‌اعتمادی به تعهدات این کشور را به اوج خود رسانده است، گفت: در مقابل این اقدام ترامپ، ملت ایران نشان داد در مناقشات ابتدا راه گفت و گو و حل و فصل مسائل از طریق سیاسی را دنبال می‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: ملت ایران شاهد بودند در قبال درخواست آمریکا و تعهد کتبی رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر حفظ حقوق ایران در غنی‌سازی وارد گفت و گو با ۱+۵ شد و بعد از مذاکرات طولانی توافقی را پذیرفت که به تأیید سازمان ملل رسید.

وی  ادامه داد: امروز رئیس جمهور آمریکا ادعا می‌کند ما نگران توانمندی ایران در سال‌های آینده هستیم. با وقاحت می‌گوید ایران به سوی سلاح هسته‌ای می‌رود و دنیا را ناامن می‌کند، کسی این حرف را می‌زند که ده‌ها هزار بمب و کلاهک هسته‌ای تولید کرده و مستمرا آن را به روز می‌کند و در جنگ‌های سال‌های گذشته نوع خفیف شده آن را به کار برده است.

نماینده قم در مجلس با خطاب قرار دادن ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: با این اوصاف امنیت جهانی با رفتار شما به خطر می‌افتد یا با توهماتی که در مورد ایران می‌پراکنید؟ آن هم در موقعیتی که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای فتوا دادند که تولید و نگهداری سلاح‌های کشتار جمعی حرام است.

رئیس مجلس با بیان اینکه پس از اعلام خروج آمریکا از برجام رژیم صهیونیستی از آن حمایت کرد، اظهار داشت: غیر از این نیز توقعی نبود.تقریباً همه کشورها من‌ جمله کشورهای اروپایی و روسیه آن را رد کردند. آقای ترامپ! این واکنش‌ها اندازه عقلانیت عمل شما را نشان می‌دهد.

لاریجانی با تاکید براینکه  آقای روحانی رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد با توجه به اعلام نظر اروپا و تماس‌های آنها چند هفته‌ای فرصت برای حیات توافقنامه هسته‌ای قائل می‌شود، گفت: این اقدام هم نشان می‌دهد ایران به دنبال رفتار عکس‌العملی و ماجراجویانه نیست. البته باید به این واقعیت هم اشاره کنیم که با توجه به نوع رفتار سال‌های دور اروپا چندان به ادعای آنان در پابرجا نگه داشتن توافق هسته‌ای نمی‌توان اطمینان داشت؛ اما برای چند هفته ارزش آزمون دیگر را دارد تا برای همگان اتمام حجت شود که ایران همه راه‌های حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز را طی کرده است.

وی با بیان اینکه این مقطع صرفاً یک روزنه‌ای است که اروپا نشان دهد وزن لازم برای حل و فصل مسائل بین‌المللی را دارد یا نه، افزود: بعد از این چند هفته مشخص می‌شود که  آنها هم به دنبال چانه‌زنی‌های دیگر هستند یا خیر که پاسخ آن را قبلاً مسئولان کشور من‌ جمله وزیر امورخارجه داده‌اند.

رئیس قوه مقننّه تصریح کرد: به نظر می‌رسد آقای ترامپ از کفایت عقلانی برای حل و فصل مسائل برخوردار نیست و زبان زور برای چنین فردی کارسازتر است تا نتیجه خصلت‌های مغرورانه خود را دریافت کند.

لاریجانی  اظهار داشت: اگر اروپا و کشورهای مهم مثل روسیه و چین این خلا بین‌المللی را پر کنند شاید راهی برای ادامه مسیر باشد، در غیر این‌صورت جمهوری اسلامی با اقدامات هسته‌ای خود ایشان را سر عقل می‌آورد. این را بدانند در چنین شرایطی ایران هیچ تعهدی ندارد که در جایگاه گذشته خود در مسئله هسته‌ای قرار بگیرد.

وی افزود: با تمام این اوصاف لازم است سازمان انرژی اتمی آمادگی تام برای از سرگیری تمامیتی ابعاد فعالیت هسته‌ای را داشته باشد تا بعد از نتایج مذاکرات وزارت امورخارجه با اروپا طبق قانون اقدام متقابل، اقدامات خود را شکل دهد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: از طرفی ضرورت دارد ملت ایران و همه جریان‌های سیاسی و قوای مختلف در این مسیر هم‌صدا باشند و هم‌وفاق، همدلی و ید واحد بودن خود را به این گونه‌ اقدامات سبک‌سرانه نشان دهند. شاید برخی اختلافات جزئی و حاشیه‌سازی‌ها و برخی اقدامات رسانه‌ای ناپخته در کشور نیز این موجودات سطحی را در آمریکا به وسوسه انداخته است. از گذشته درس بگیریم و نشان دهیم ملت ایران با همه اختلاف‌نظرها در مقابل دشمن حریص و طمع‌کار و بی‌اخلاق یکصدا و پشتیبان یکدیگر است.

رئیس قوه مقننّه گفت: لازم است متناسب با شرایط، ساز و کارهای تصمیم‌گیری برای ایجاد فضای آرام در کشور را فراهم کنیم که در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: توقعات در این مقطع باید متناسب با شرایط تعدیل شود. ما در ۴۰ سال گذشته در شرایط سخت‌تر از این وضع قرار داشتیم و آن را تحمل کردیم. مطمئن هستیم با وفاق ملی در کشور پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به آمریکا و صهیونیست‌ها خواهیم داد.

وی در پایان گفت: لازم است کمیسیون امنیت ملی در این دو، سه هفته مستمراً مذاکرات وزارت‌خارجه با اروپا را پیگیری و نظارت کرده و نتیجه را به مجلس ارائه کند تا تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.