جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

ضرورت ورود سازمان اصناف و تشدید نظارت‌ها بر عرضه قارچ‌های کوهی
19 اردیبهشت 1397 - 10:47
شناسه : 7154
4
در واکنش به مسمومیت 46 شهروند کرمانشاه با مصرف قارچ سمی؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

در روز گذشته شنیده شدن مسمومیت ۴۵تن و مرگ یک کرمانشاهی بر اثر مصرف قارچ سمی در کرمانشاه خبر ناگوار و سوال برانگیزی بود که چرا هنوز هم عرضه قارچ های کیلویی و کوهی در واحدهای صنفی استان دیده می شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، مراتع و ارتفاعات استان حاصلخیز کرمانشاه یکی از مستعدترین نقاط برای رویش و پرورش قارچ های کوهی و خوراکی است، که امسال رویش اینگونه قارچ ها به دلیل بارندگی و رعد و برق های متعدد شدت یافته است.

بدیهی است که مشاهده اینگونه از قارچ ها به هنگام گشت و گذار در طبیعت، وسوسه انگیز است و ممکن است بیننده را به چیدن و خوردن آن ترغیب کند که علاوه بر این موضوع، عرضه اینگونه از قارچ ها در سطح شهر و در واحدهای صنفی نیز دیده می شود که با استقبال خوبی مواجه می شود.

در روز گذشته شنیده شدن مسمومیت ۴۵تن و مرگ یک کرمانشاهی بر اثر مصرف قارچ سمی در کرمانشاه خبر ناگوار و سوال برانگیزی بود که چرا هنوز هم عرضه قارچ های کیلویی و کوهی در واحدهای صنفی استان دیده می شود و باید پرسید که اگر مصرف این قارچ ها تهدیدکننده سلامت جامعه است چرا با عرضه آن در اماکن عمومی برخورد نمی شود؟

در همین راستا سخنگوی اتاق اصناف ایران و عضو هیات رییسه اتاق اصناف کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: قارچ های خوراکی باید در واحدهای صنفی میوه و تره بار عرضه شود و باید دید که آیا محدودیتی برای عرضه قارچ وحشی و کوهی به آنان ابلاغ شده است که در صورت ممنوعیت عرضه، اگر تخلفی مشاهده شود براساس موارد قانونی می توان با آنان برخورد کرد.

مجتبی صفایی افزود: سوپرمارکت ها حق فروش قارچ های کیلویی، کوهی و تره بار مگر در حالت بسته بندی شده را ندارند که در غیر این صورت تداخل صنفی به حساب می آید و چنانچه مردم در این زمینه شکایتی داشته باشند می توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۷ ارتباط گرفته و تخلفات را گزارش دهند.

صفایی ادامه داد: اگر یک واحد صنفی بخواهد خارج از ضوابط کالایی را عرضه کند که براساس موارد بهداشتی و امنیتی برای کشور و مردم مخاطره ایجاد کند عرضه آن ممنوع می شود.

به گفته این مسوول، براساس بند شش ماده ۳۷ قانون نظام صنفی، واحد بازرسی تشکیل شده که  در همین راستا واحد بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه در حال ایفای نقش است و با همکاری معاونت سازمان بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت با گشت های مشترک در حال فعالیت است.

صفایی افزود: دستگاه های مرتبط با سلامت مردم با کارگروه های ما هماهنگ شده و نسبت به شناسایی واحدهای متخلف اقدام می کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.