پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

موبایل فروشان کرمانشاه گوشی نمی‌فروشند
20 اردیبهشت 1397 - 12:23
شناسه : 7183
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

طی چند ماه اخیر شاهد نوسانات شدید نرخ ارز در کشور بودیم به گونه ای که دلار از قیمت ۴۲۰۰ تومان به نزدیک هفت هزار تومان در بازار آزاد رسید.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، گرانی دلار به شدت بر روی قیمت کالاهایی که به واردات بستگی دارند اثر گذاشت و برخی قیمت‌ها دقیقه‌ای تغییر می کند.

یکی از مهمترین کالاهایی که تحت تاثیر قیمت دلار قرار گرفت گوشی موبایل است که قیمت برخی از انواع آن ۱.۵ تا دو برابر بیشتر شده است.

از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام این نگرانی را ایجاد می کند که قیمت دلار باز هم بالاتر برود.

این بی ثباتی باعث نگرانی مغازه داران شده و بسیاری از مغازه های فروش گوشی تلفن همراه از فروش آن تا تعیین تکلیف قیمت ارز خودداری می‌کنند‌ زیرا نگران هستند گوشی که با دلار پنج، شش هزار تومانی خریداری کردند از دستشان برود و مجبور باشند با قیمت بالاتری دوباره گوشی بخرند و ویترین های مغازه خود را پر کنند.

«عباس محبوبی» یکی از موبایل فروشان کرمانشاه است و درباره وضعیت نامناسب بازار گوشی موبایل گفت: اکثر مغازه داران حاضر به فروش گوشی نیستند زیرا گوشی که قبلا با دلار پایینتر خریدند را اکنون باید با دلار هفت هزار تومانی و حتی بیشتر بخرند و بهای تمام شده برای آنها حتی تا دو برابر هم می شود.

وی افزود: ممکن است این افزایش قیمت فعلی حباب باشد و‌ دلار دوباره پایین بیاید و‌ مغازه داران ضررهای میلیونی بکنند.

به گفته این فروشنده، مغازه داران قصد دارند تا به ثبات رسیدن نرخ ارز و بازار از فروش خودداری کنند و به مشتریان هم توصیه می کنند تا هفته دیگر صبر کنند تا وضعیت هیجانی بازار مقداری آرام شود.

«صابر یوسف زاده» یکی دیگر از موبایل فروشان است که از افزایش قابل توجه قیمت گوشی در بازار خبر داد.

وی گفت: گوشی موبایل خصوصا گوشی های برند مانند سامسونگ و‌ اپل بسیار گران شده و برای مثال گوشی که قیمت آن تا چند وقت قبل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اکنون با قیمت دو‌ میلیون و ۳۰۰ هزار به فروش می رسد.

وی یکی از عوامل گران شدن گوشی تلفن همراه به جز نرخ ارز را طرح رجیسترینگ عنوان کرد که باعث شده جلوی گوشی قاچاق در بازار گرفته شود.

یوسف زاده معتقد است این کار اگرچه مزایایی دارد اما چون از این پس عوارض گمرکی زیادی به گوشی تعلق می گیرد قیمت آن در بازار بالا رفته است.

وی خاطرنشان کرد: موبایل فروشان نیز به دلیل این‌ بی‌ثباتی با مشکلات زیادی مواجه شدند و فعلا خرید و فروش نمی کنند تا بازار آرام شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز درباره نوسانات نرخ ارز گفت: مهمترین نکته درباره ارز ثبات آن است که حتی از قیمت ارز هم مهمتر است چون این بی ثباتی امکان هرگونه برنامه ریزی برای فعالیت های اقتصادی را می گیرد.

«کیوان کاشفی» افزود: نمی توان منتظر بود قیمت دلار به سه تا چهار هزار تومان برگردد اما ثبات آن مهمتر است.

وی ابراز امیدواری کرد با سیاست های ارزی دولت هرچه زودتر شاهد ثبات در نرخ ارز باشیم.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.