چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

جشنواره موسیقی شهرام ناظری در کرمانشاه برگزار می‌شود
23 اردیبهشت 1397 - 9:58
شناسه : 7209
0
مدیر کل ارشاد کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

برگزاری جشنواره موسیقی و جایزه شهرام ناظری در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه با همت شهرداری کرمانشاه در دستور کار است و احتمالا در آینده برگزار شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، اظهار داشت: بخشی از هویت مردم غرب کشور به موسیقی سنتی است و از این رو ترویج، تقویت و حمایت از این سبک موسیقی در دستور کار و اولویت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی اظهار کرد: ما به لحاظ حقوقی و قانونی مشکلی با موسیقی های دیگر نداریم و معتقدیم سبک های مختلف موسیقی دارای مخاطب خاصی است و باید برای این مخاطبان حوزه موسیقی برنامه داشته باشیم.

او با بیان اینکه موسیقی سنتی به نوعی دچار کم مهری شده است از همه مردم و بخصوص نسل جدید خواست به این سبک موسیقی توجه بیشتری داشته باشند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برنامه های موسیقی ۶ ماه اول امسال استان توسط این اداره کل تهیه و تدوین شده است، گفت: ما با سیاست روشنی در حوزه موسیقی فعالیت می کنیم و مشکل خاصی نداریم.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به اینکه برنامه های حوزه موسیقی توسط این اداره کل با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود، افزود: یکی از بخش های مهمی که به نشاط اجتماعی و شادابی مردم کمک می کند موسیقی است و ما از این بُعد هم به موسیقی توجه ویژه ای داریم.

او تاکید کرد که برنامه های موسیقی با رعایت همه موارد قانونی و عرفی اجرا می شود.

وی یک از اولویت های دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه را دعوت از چهره های مهم و مطرح موسیقی کشور دانست و گفت: در اردیبهشت کسنرت موسیقی استاد شهرام ناظری در کرمانشاه برگزار شد و از سالار عقیلی، حسام الدین سراج و همایون شجریان هم برای حضور در استان و اجرای برنامه دعوت کرده ایم.

وی تصریح کرد که برای اجرای برنامه های موسیقی در استان مشکل خاصی نداریم و هماهنگی های فنی و اجرایی برای اجرای این برنامه ها را در اداره کل انجام می دهیم.

حجت الاسلام جعفری، همچنین به برگزاری جشنواره موسیقی و جایزه شهرام ناظری در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه با همت شهرداری کرمانشاه در دستور کار است و احتمالا در آینده برگزار شود.

وی یکی از اقدام های بسیار خوب در حوزه فرهنگ و موسیقی را ساخت خانه فرهنگ و هنر استاد شهرام ناظری در کرمانشاه ذکر کرد و گفت: ساخت این خانه اقدام بسیار ارزنده ای از سوی استاد ناظری است که می تواند به تقویت فرهنگ و هنر استان تاثیرات بسزایی بگذارد.

وی تصریح کرد که استاد ناظری با اشتیاق خودش می خواهد برای استان وقت بگذارد و در نظر دارد ماهی چند روز را در این مرکز به آموزش موسیقی و برنامه های فرهنگی بپردازد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره موسیقی ‘بارانه’ در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این برنامه سال ۹۵ در محوطه تاریخی بیستون برگزار شد و متولی آن بخش خصوصی و خانواده استاد پورناظری است.

حجت الاسلام جعفری افزود: امسال نیز با حمایت شهرداری برای برگزاری این برنامه مذاکراتی انجام شده اما هنوز نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه متولی برگزاری این برنامه بخش خصوصی است، گفت: اگر متولیان برگزاری به نتیجه برسند و آماده باشند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم مشکلی برای همکاری ندارد.

استان کرمانشاه با داشتن چهره های شاخص و مطرح موسیقی در حوزه ملی و بین المللی نظیر استاد شهرام ناظری، خانواده پورناظری، کیهان کلهر، استاد بشی پور و سایر بزرگان این عرصه یکی از مناطق استان های در حوزه موسیقی است.

 

ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.