پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20789 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد

وجود ۶۱۶ بیمار دیالیزی کرمانشاهی/ مصرف داروهای خود تجویز در ابتلا به بیماری کلیوی نقش دارد
18 خرداد 1398 - 10:55
شناسه : 72633
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، با بیان اینکه ۶۱۶ تن بیمار دیالیزی در استان وجود دارد، گفت:عواملی مثل عدم رعایت بهداشت فردی،سنگ کلیه،ضربه های وارده براثر تصادفات، عفونت ها، خوردن دارو های خود تجویز وقند باعث به وجود آمدن بیماری کلیوی می شود و هر فرد باید هر ۶ ماه یک بار جهت پیشگیری و اطمینان خاطر آزمایش بدهد./محسن بیگلری گفت : آمار افراد مبتلا به بیماری کلیوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گفته وی، تعداد این افراد در استان کرمانشاه به ۶۱۶ نفر بیمار دیالیزی و هزار و ۴۰۰ نفر بیمار پیوند کلیه رسیده است./این مسوول یادآور شد، سال گذشته ۳۵ نفر مورد پیوند کلیه قرار گرفته اند که ۳۰ تن در تهران و ۵ تن از طریق اهدای عضو در شیراز این عمل پیوند را انجام داده اند./بیگلری ادامه داد: بیمارستان های امام رضا(ع) و امام خمینی(ره)مرکز دیالیز کرمانشاه هستند که در ۳ یا ۴ شیفت خدمات دیالیز رابه بیماران ارائه می دهند.
این افراد یک روز در میان به مدت ۵ ساعت باید مورد دیالیز قرار بگیرند.

پ
پ

وارد بیمارستان بیماران خاص که شدم فضا و چهره غمگین و درد آلود بیماران کلیوی در زیر دستگاه دیالیز قلبم را به درد آورد. اینجا جاییست که همه بیماران در آرزوی رهایی از درد، به همراه هزینه های هنگفت درمان و داروها، روزگار سپری می کنند. در نگاه خسته هر یک از این بیماران، چشم انتظاری برای بهبود سوسو می زند.

مدیر شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، با بیان اینکه ۶۱۶ تن بیمار دیالیزی در استان وجود دارد، گفت:
عواملی مثل عدم رعایت بهداشت فردی،سنگ کلیه،ضربه های وارده براثر تصادفات، عفونت ها، خوردن دارو های خود تجویز وقند باعث به وجود آمدن بیماری کلیوی می شود و هر فرد باید هر ۶ ماه یک بار جهت پیشگیری و اطمینان خاطر آزمایش بدهد.
محسن بیگلری گفت : آمار افراد مبتلا به بیماری کلیوی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گفته وی، تعداد این افراد در استان کرمانشاه به ۶۱۶ نفر بیمار دیالیزی و هزار و ۴۰۰ نفر بیمار پیوند کلیه رسیده است.

این مسوول یادآور شد، سال گذشته ۳۵ نفر مورد پیوند کلیه قرار گرفته اند که ۳۰ تن در تهران و ۵ تن از طریق اهدای عضو در شیراز این عمل پیوند را انجام داده اند.
بیگلری ادامه داد: بیمارستان های امام رضا(ع) و امام خمینی(ره)مرکز دیالیز کرمانشاه هستند که در ۳ یا ۴ شیفت خدمات دیالیز رابه بیماران ارائه می دهند.
این افراد یک روز در میان به مدت ۵ ساعت باید مورد دیالیز قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: هزینه دیالیز برای بیمارانی که در دفترچه خود مهر بیماران خاص را دارند رایگان است، مبلغ دیالیز برای هر یک از بیماران حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است که پرداخت آن بر عهده دولت است.

به گفته وی، بیمارستان ها طبق اسناد این هزینه را از هیئت امنای ارضی دریافت می کنند.

خبرنگار طلوع کرمانشاه/نگار عزتی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.