شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

ایجاد اشتغال مهمترین اولویت بازسازی نفت شهر است
01 خرداد 1397 - 9:54
شناسه : 7405
0
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای افرادی که قصد بازگشت به نفت شهر را دارند، مهمترین اولویت بازسازی این شهر است.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جریان بازدید از نفت شهر و دیدار با اهالی این منطقه با بیان اینکه سازندگی نیازمند انگیزه و همت بالاست ، افزود: تنها پول نیست که آبادانی را ایجاد می کند ، بلکه آبادگرانی هستند که باید برای این کار تلاش کنند.

وی با گرامیداشت یاد شهدایی که برای آزادسازی و امنیت نفت شهر به شهادت رسیدند ، اظهارداشت: دولت زیرساخت‌های لازم را برای بازسازی نفت شهر ایجاد می کند و این کار از جمله برنامه‌های اولویت دار در سالجاری است.

وی بیان کرد: برای بازسازی این منطقه در سال جاری مصمم هستیم و تاکید می کنم مشارکت ، استقبال ، تلاش مضاعف مردم منطقه و ایجاد انگیزه مهمترین شرط برای تحقق این مهم است.

استاندار کرمانشاه ، طرح سامانه گرمسیری و تخصیص آب برای کشاورزی ، وجود زمین های بکر در منطقه ، بازارچه مرزی سومار و بازار عراق را از ظرفیت های بزرگ نفت شهر و عاملی مهم برای بازگشت مردم به این منطقه مرزی توصیف کرد.

بازوند ، با بیان اینکه پشتیبانی برای بازسازی نفت شهر بر عهده مسئولان است ، گفت: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی باید با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود ، زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت از هیچ کمکی برای بازسازی نفت شهر دریغ نخواهد کرد و زیرساخت‌های آب ، برق و مسکن را فراهم می کند ، افزود: ارتش به عنوان متولیان ایحاد امنیت در این مرز برای بازگشت مردم تلاش می کند.

مشاور عالی استاندار و مسئول ستاد بازسازی نفت شهر هم گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی این منطقه از سوی وزارت نفت اختصاص یافته است.

جعفر همتی افزود: این اعتبار برای ساخت ۵۰ واحد منزل مسکونی، ۲ مدرسه ، یک باب مسجد ، سالن ورزشی و مرکز درمانی هزینه شده است.

وی اظهارداشت: علاوه بر این ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی جاده قصرشیرین به نفت شهر ، طرح های آب و فاضلاب و ایجاد فضای سبز در نفت شهر اختصاص یافته و کارها در حال انجام است.

وی گفت: مردم این دیار با تقدیم ۴۰ شهید و ده ها جانباز و آزاده در کنار ارتش فداکار، از کیان نظام و انقلاب دفاع کردند و در گذشته این شهر بیش از ۱۰ هزار تن جمعیت داشت و از امکانات رفاهی زیادی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه مردمی که حدود ۴۰ سال آواره هستند و سختی‌ها زیادی را متحمل شده اند ، اکنون آماده بازسازی شهر خود می باشند، اضافه کرد که برای بازسازی کامل نفت شهر به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت نفت لازم است.

وی ، پرداخت تسهیلات کم بهره ، ایجاد اشتغال ، احداث مسکن و توسعه زیرساخت‌های آب و برق را از مهمترین طرح هایی عنوان کرد که می تواند زمینه حضور این مرزداران را در نفت شهر فراهم کند.

فرماندار قصرشیرین نیز در ادامه در سخنانی گفت: مرزهای ایران اسلامی مایه آرامش برای مردم و ناامنی برای دشمنان است.

فرامرز اکبری افزود: آماده هرگونه خدمتگزاری برای مردم نفت شهر هستیم و بازسازی این سکونتگاه باید روال طبیعی داشته باشد تا به سرانجام برسد.

وی گفت: یکی از دلایل بازگشت مردم ، ایجاد شغل برای آنهاست و از استاندار درخواست می شود جوانان تحصیل کرده بومی در شرکت نفت منطقه استخدام شوند و از ظرفیت سامانه گرمسیری نیز برای توسعه نفت شهر به کارگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای بازسازی نفت شهر ، کمبود جمعیتی این منطقه با حضور مردم برطرف شود که در صورت تحقق این مهم ، شاهد ایجاد امنیت مطلوبی در این منطقه مرزی خواهیم بود.

 

 

 

 

ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.