چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

به زودی ۹۰ درصد فاضلاب خانگی کرمانشاه تصفیه خواهد شد/ مکان‌یابی سایت پسماندهای بیمارستانی
21 خرداد 1398 - 14:22
شناسه : 74405
0
مدیرکل محیط زیست استان: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اقداماتی که در زمینه مدیریت پساب‌های استان صورت گرفته، گفت: به زودی ۹۰ درصد فاضلاب استان تصفیه خواهد شد/ فریدون یاوری با اشاره به وضعیت شاخص‌های متعدد محیط زیستی استان اظهار کرد: یکی از مهمترین این شاخص‌ها وضعیت آلودگی هوا و ریزگردها است که خوشبختانه در سال جاری وضعیت مناسبی در این زمینه داشتیم/وی با بیان اینکه امسال کرمانشاه در هیچ روزی هوای غیر استاندارد و غبارآلود نداشته، دلیل این امر را بارندگی‌های خوب اعلام کرد/یاوری با بیان اینکه در استانی مانند کرمانشاه که آلودگی صنعتی چندانی نداریم مهمترین عامل اصلی آلودگی هوا خودروها و وسایل نقلیه موتوری هستند، یادآور شد: سهم خودروها و وسایل نقلیه از آلودگی هوا در کرمانشاه ۷۰ تا ۷۵ درصد است/

پ
پ

وی افزود: کرمانشاه در زمینه آلودگی هوا ناشی از صنایع نیز مشکل حادی ندارد و تمامی صنایع مهم و عمده استان به صورت آنلاین و لحظه‌ای پایش می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از وجود بیش از ۳۰ واحد صنعتی آلاینده در استان خبر داد و عنوان کرد: وجود این تعداد واحد آلاینده به این معنا نیست که این واحدها به صورت مستمر در حال تولید آلودگی هستند، بلکه ممکن است در مقطعی از سال میزان تولید آلاینده‌های آنها از حد مجاز فراتر برود.

یاوری با بیان اینکه در استانی مانند کرمانشاه که آلودگی صنعتی چندانی نداریم مهمترین عامل اصلی آلودگی هوا خودروها و وسایل نقلیه موتوری هستند، یادآور شد: سهم خودروها و وسایل نقلیه از آلودگی هوا در کرمانشاه ۷۰ تا ۷۵ درصد است.

۹۰ درصد فاضلاب استان تصفیه خواهد شد

وی اشاره‌ای هم به وضعیت مدیریت پساب‌های شهری و خانگی استان داشت و خاطرنشان کرد: هم اکنون نزدیک به ۵۰ درصد پساب‌های خانگی استان تصفیه می‌شود.

به گفته این مسئول در شهرهایی از جمله کرمانشاه، قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب، پاوه و همچنین شهرک الزهرا بیستون از گذشته تصفیه خانه فاضلاب فعال بود و اخیرا نیز تصفیه‌خانه فاضلاب کنگاور به بهره برداری رسید.

یاوری با اشاره به در دست احداث بودن تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای هرسین، ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر و مدول دوم پاوه، تاکید کرد: با بهره برداری از این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بیش از ۹۰ درصد پساب‌های خانگی استان مدیریت خواهد شد که یک رکورد قابل توجه برای کرمانشاه است.

بازیافت روزانه ۶۰۰ تن زباله در کرمانشاه

وی با بیان اینکه کرمانشاه در زمینه مدیریت پسماندهای خانگی نیز از استان‌های پیشتاز کشور است، گفت: هم اکنون در شهر کرمانشاه روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن زباله تولید می‌شود که تمام این پسماندها بازیافت می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ای که برای بازیافت زباله‌های سایر نقاط استان وجود دارد، اظهار کرد: شهرستان‌های مختلف استان به شش بخش تقسیم شده و در کل استان شش سایت منطقه‌ای بازیافت پسماندهای خانگی در نظر گرفته شده است.

یاوری از آغاز عملیات اجرایی سایت‌های قصرشیرین و اسلام آباد غرب از سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: به محض تامین اعتبار سایت‌های منطقه‌ای سایر نقاط استان نیز آغاز به کار خواهد کرد.

وی درباره مدیریت پسماندهای خطرناک و بیمارستانی استان نیز افزود: هم اکنون تمام پسماندهای مراکز بیمارستانی توسط سیستم غیره‌سوز بی خطر و در محل مشخصی دفن می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهمترین مشکل پسماندهای بیمارستانی استان محل دفن مناسب آنها است، یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته کار مکان‌یابی این سایت انجام شد و ارزیابی‌های محیط زیستی آن نیز صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تنها کاری که باقی مانده این است که دانشگاه علوم پزشکی مجوزهای لازم را از دیگر دستگاه‌ها بگیرد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه محل این سایت دفن پسماندهای بی خطر شده بیمارستانی را نیز در محدوده بین ماهدشت و سراب قنبر کرمانشاه اعلام کرد.

  یاوری یادآور شد: در زمینه مطب‌های پزشکی و کلینیک‌های درمانی نیز شرکت‌های خصوصی فعال هستند که تمامی پسماندهای این مراکز را بی خطر می‌کنند.

باید ۱۰ درصد وسعت کرمانشاه تحت مدیریت محیط زیست باشد

وی در ادامه با اشاره به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و وسعت ۱۶۱ هزار هکتاری آن، عنوان کرد: این میزان معادل ۶٫۷ درصد وسعت استان است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه باید این وسعت را به حدود ۱۰ درصد و میانگین کشور برسانیم، افزود: اضافه کردن مناطق جدید به محدوده تحت مدیریت محیط زیست استان را در برنامه داریم و این امر دستور کار شورای عالی محیط زیست نیز قرار دارد.

یاوری تصریح کرد: به علاوه برنامه داریم مناطقی که از گذشته تحت پوشش پوشش محیط زیست بودند و اکنون ارزش‌های محیط زیست خود را از دست داده اند را از محدوده خارج کنیم و مناطق جدیدی با ارزش بیشتر را به مناطق تحت مدیریت محیط زیست اضافه کنیم.

۶ “هلی‌شات” به کمک محیط بانان کرمانشاه می‌آید

وی با بیان اینکه پایش این وسعت از محیط زیست استان نیازمند تعداد قابل توجهی از نیروهای محیط بانی است، تاکید کرد: این در حالی است که ما هم اکنون فقط ۴۸ محیط بان برای این وسعت ۱۶۱ هزار هکتاری داریم که بر اساس استانداردهای این تعداد محیط‌بان باید بسیار بیشتر باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به علاوه کار محیط‌بان‌ها فقط به محدوده مناطق تحت مدیریت محیط زیست محدود نمی‌شود و آنها تمام وسعت ۲۴ هزار کیلومتر مربعی استان را پایش می‌کنند.

یاوری با بیان اینکه برای جبران این کمبود پیگیری برای جذب نیروهای جدید در دست انجام است، افزود: بنا داریم برای پایش محیط زیست استان از تجهیزات مدرن و به روز استفاده کنیم.

به گفته این مسئول، هم اکنون پنج دستگاه هلی شات توسط محیط زیست استان خریداری شده و یک دستگاه نیز توسط خیرین اهدا شده است.

وی معتقد است، می‌توان از این تجهیزات برای پایش محیط زیست، سرشماری گونه‌ها، مشاهده آتش‌سوزی‌ها و … استفاده کرد/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.