پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

احتکار روغن در کرمانشاه و التهاب تُند بازار در ماه رمضان
05 خرداد 1397 - 12:39
شناسه : 7482
0
طلوع گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

«مهدی باباجانی» یکی از مغازه داران کرمانشاه است و درباره وضعیت روغن در بازار گفت: در اکثر موارد وقتی برای خرید روغن مایع مراجعه می کنیم اعلام می کنند موجودی نداریم و روغنی در انبارها وجود ندارد.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، ماه رمضان امسال با التهاب در بازار شروع شد، نوسانات نرخ ارز و مشکلات اقتصادی باعث شد افزایش قابل توجهی در قیمت بسیاری از اقلام اساسی داشته باشیم.

افزایش قیمت ها از یک و از سوی دیگر سوءاستفاده برخی افراد فرصت طلب از شرایط بازار باعث شد مردم برای تهیه اقلام اساسی مورد نیاز خود تحت با مشکل مواجه شوند.

همه این التهاب ها در بازار در شرایطی رخ داده که شاهد بودیم طرح های نظارتی ویژه ماه رمضان با همکاری چندین دستگاه نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و … اجرا شد و با وجود پای کار بودن همه این دستگاه ها تاثیر چندانی بر بازار نداشت.

در کنار افزایش قیمت سرسام آور برخی از اقلام، کمبودهایی هم در بازار وجود دارد که نمونه آن کمبود روغن مایع است.

روغن سرخ کردنی در بازار کمتر از شرایط عادی وجود دارد و وقتی که عرضه کالایی کمتر از تقاضای آن باشد قطعا روی قیمت ها هم تاثیر خواهد گذاشت.

این امر هم گلایه مردم و هم مغازه داران را به دنبال دارد و مردم تقاضا دارند در شرایطی که دستگاه ها آنقدر وعده نظارت بر بازار را می دهند وضعیت اینطور نباشد.

«مهدی باباجانی» یکی از مغازه داران کرمانشاه است و درباره وضعیت روغن در بازار گفت: در اکثر موارد وقتی برای خرید روغن مایع مراجعه می کنیم اعلام می کنند موجودی نداریم و روغنی در انبارها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی از مغازه های بزرگ و عمده فروشی روغن دارند و به وفور در طبقات و قفسه های آنها یافت می شود اما خیلی در اختیار خرده فروشان قرار نمی گیرد.

این مغازه دار عنوان کرد: خورده فروشان مجبور می شوند روغن را با قیمت زیادتری بخرند و در نتیجه با قیمت بیشتری به مصرف کننده بفروشند، از سوی دیگر برخی قید فروش روغن را می زنند زیرا دردسر خرید و فروش روغن به سودی که دارد نمی ارزد.

 

باباجانی عنوان کرد: این موارد بارها در بازار رخ داده و کمبودهایی در برنج خارجی، شکر و … داشتیم که بعدا معلوم شده کمبود اساسی در تولید نبوده بلکه در شرایطی که بازار ملتهب است برخی از افراد سودجو از عرضه اقلام اساسی خودداری می کنند تا بتوانند آن را با قیمت بیشتری به مردم بفروشند.

وی خواستار ورود جدی دستگاه های نظارتی به این امر و نظارت بیشتر بر انبارها و عمده فروشی ها شد و تاکید کرد: متاسفانه عمده نظارت بر خرده فروشی ها اعمال می شود که گاهی حتی از سود قانونی خود هم صرف نظر می کنند تا مشتری جذب کنند اما نظارت جدی روی انبارها و عمده فروشی ها صورت نمی گیرد.

این در حالی است که رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات کرمانشاه درباره وضعیت روغن در بازار اعتقاد دارد که کمبود تولید روغن در بازار نداریم و مشکل کار برخی از انبارداران هستند.

حسن موسوی اظهار داشت: اما مشکل این است که برخی انبارداران روغن را ذخیره می‌کنند و نمی‌گذارند وارد بازار شود تا بعد بتوانند آن را با قیمت بیشتری بفروشند و این امر باعث می شود قیمت ها در واحدهای خرده فروشی مقداری بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از واحدها نیز با سوءاستفاده از این شرایط به صورت خودسرانه قیمت ها را بالا می برند.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات کرمانشاه خواستار ورود جدی دستگاه های نظارتی به موضوع روغن و برخورد با افراد متخلف و شد تا وضعیت در زمان کوتاهی به شرایط عادی بازگردد.

جلال عزتی معاون اجرایی تعزیرات حکومتی نیز گفت: تا کنون گزارشی درباره تخلف انبارها در خصوص جلوگیری از ورود روغن به بازار نداشتیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت اصلی نظارت بر انبارها با سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده را به تعزیرات حکومتی ارجاع می دهند تا با تخلف برخورد شود.

به گفته معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، جلوگیری از ورود کالا و اقلام اساسی مورد نیاز مردم به بازار حکم احتکار دارد و با افرادی که تخلفی از این دست انجام دهند برخورد جدی خواهد شد.

عزتی با اشاره به تشدید نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: این نظارت با اولویت اقلام اساسی مورد نیاز مردم است تا مشکلی برای تهیه آنها در ماه رمضان نداشته باشند.

وی افزود: این نظارت ها با همکاری سایر مراجع نظارتی از جمله معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و سایر بخش ها انجام می شود.

عزتی تصریح کرد: تشدید نظارت ها تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.