جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

سایه بی‌مهر مسکن مهر بر سر محرومان
06 خرداد 1397 - 11:21
شناسه : 7494
0
طلوع کرمانشاه گزارش می‌دهد؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

بیشتر از ۱۰ سال است که مردم چشم به راه خانه های نقلی هستند که قرار بود یکساله و دوساله تحویل شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، پروژه های مسکن مهر در تمام شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ایران و از جمله استان کرمانشاه سر برآوردند تا مأمنی برای مردم قشر ضعیف و اسیب پذیر جامعه باشند اما این خانه ها بلای جان آنها شد.

افرادی که با قسط و قرض مقداری پول جمع کردند تا صاحب خانه شوند اما با گذشت بیش از ۱۰ سال هنوز خبری از تحویل خانه های آنها نیست.

برخی از متقاضیان مسکن مهر حتی بیش از ۳۰ میلیون و تا نزدیک ۴۰ میلیون تومان هم پرداختی داشتند که نمونه آن را در مسکن مهر پردیس یا “امیریه” کرمانشاه داریم.

پروژه ای که در قالب چند هزار واحد و چندین فاز شروع به ساخت شد و فازهای انتهایی آن هنوز حتی درب و پنجره هم ندارند و در مراحل نیمه کار هستند.

خانه های فازهای اول تحویل داده شده اند و هر شب چراغ‌هایشان روشن است اما فازهای انتهایی انگار طلسم هستند و قرار نیست هیچوقت اجرا شوند.

پول مردم نیز چندین سال است بدون هیچ سود و فایده ای در این ساختمان های نیمه کاره خوابیده است.

«مریم فیروزی» یکی از افرادی است که در این مسکن مهرها ثبت نام کرده و در این باره گفت: از سال ۹۰ تا کنون نزدیک به ۳۰ میلیون تومان پول ما در مسکن مهر پردیس خوابیده است و کسی پاسخگو نیست.

وی افزود: آنقدر روند ساخت را طول می دهند تا هزینه ها مدام افزایش پیدا کند و پول بیشتری از متقاضیان بگیرند.

این شهروند یادآوری کرد: زمانی که پول می خواهند هر روز تماس می گیرند اما حالا که پول ها را واریز کردیم چند سال است که خبری از آنها نیست و هر سال هم وعده می دهد که خانه ها تکمیل خواهد شد اما کاری از پیش نمی رود.

فیروزی بیان کرد: به دلیل شرایطی که این پروژه دارد مردم هم حاضر نیستند امتیاز آن را بخرند و پول های ما در این بخش راکد مانده است.

وی عنوان کرد: با هزار امید و قسط و قرض پول برای خرید خانه ها جور کردیم اما هنوز هم مستاجریم و چندین میلیون تومان پول ما نیز بلوکه شده است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز از وضعیت رها شده پروژه های مسکن مهر انتقاد کرد.

” مهرداد سالاری” گفت: پروژه مسکن مهر پروژه خوبی بود که از مزیت های آن بهره مند شدیم، اما تعدادی واحد باقی مانده از این پروژه کم کم در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است.

به گفته این مسئول، پروژه های باقی مانده کارگاه های ساختمانی نیمه کاره است که منابع مردم در آنها دفن شده و هنوز به بهره برداری نرسیده‌اند.

وی افزود: اینکه عنوان پروژه ها تغییر کند که یک پروژه خودمالک است یا پروژه دیگر معارض دارد و… مشکلی را حل نمی‌کند و باید تکلیف تمام این پروژه ها مشخص شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه معتقد است باید مشکلات تک تک پروژه های باقی مانده بررسی شده و برای هرکدام نسخه جداگانه ای تجویز شود.

مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز درباره وضعیت مسکن مهرهای کرمانشاه گفت: ۴۵ هزار و ۵۸۲ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان داریم که مجموع این واحدها ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از این تعداد ۳۶ هزار و ۱۸۲ واحد افتتاح شده و ۹۴۰۰ واحد باقی مانده است.

“عبدالرضا غفوری” اظهار کرد: از ۹۴۰۰ واحد باقی مانده حدود دو هزار واحد فاقد متقاضی است که ۸۰۰ واحد آنها پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند.

این در حالی است که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در سفر اخیر خود به استان کرمانشاه از تحویل ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سال جاری در صورت تامین اعتبار یازده هزار میلیارد تومانی از سوی دولت خبر داد.

“احمد اصغری مهرآبادی” با اشاره به ساخت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر گفت: از این تعداد ساخت دو میلیون واحد به اتمام رسیده است.

وی افزود: از دو میلیون واحدی که ساخت آنها به اتمام رسیده یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد تحویل شده است و ۳۰۰ هزار واحد باقی‌مانده نیز برای تحویل نیازمند تامین خدمات روبنایی و زیربنایی هستند.

به گفته این مسئول، با برآورد صورت گرفته تامین این خدمات نیازمند اعتبار یازده هزار میلیارد تومانی از سوی دولت است که در صورت تامین این اعتبار که قرار شده در هیات دولت مطرح شود، ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر امسال تحویل متقاضیان می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.