شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

وام‌های ارشاد به دست اهالی فرهنگ و رسانه نرسید / مرگ امید و ایده با خُلف وعده
07 خرداد 1397 - 9:32
شناسه : 7522
1
گزارش طلوع؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

چرا در این استان، در اکثر اوقات وعده و خبر مسرت بخش قبل از تایید نهایی و یا داشتن برنامه ریزی مدونی عنوان می شود و پرونده ها در بین بروکراسی خسته کننده در برابر صبوری و پیگیری مردم این دیار تکمیل می شود، زمان و انرژی بسیار هدر می رود ولی در پایان نتیجه ای حاصل نمی شود.

پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طلوع کرمانشاه، اواسط زمستان سال گذشته بود که درج خبری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر اعطای وام به صاحبان مشاغل خانگی اهالی فرهنگ، رسانه و هنر موجی از امید و انگیزه را ایجاد کرد تا اهالی مطبوعات و صاحبان ایده های ناب احساس کنند همواره تنها نیستند و از سوی متولیان امر حمایت خواهند شد.

در این خبر از سوی روابط عمومی به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به آغاز ثبت نام وام مشاغل خانگی اصحاب فرهنگ و هنر پرداخته شد و اعلام شد که کمیته اشتغال این اداره کل آمادگی خود را جهت پرداخت این تسهیلات به اولویت های فرهنگی و هنری اعلام می کند.

قرار براین شد که تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل پشتیبان و با هدف استفاده بهینه از مشاغل خانگی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کرمانشاه پرداخت شود که مشاغل پشتیبان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با ۴درصد سود و بازپرداخت ۳۶ ماه و مشاغل مستقل تا مبلغ ۵ میلیون تومان با ۴ درصد سود و بازپرداخت ۳۶ ماه به متقاضیان اهداء شود که در پایان این خبر شماره تماسی برای هماهنگی بیشتر متقاضیان اعلام شد.

با انعکاس این خبر امیدوارکننده در رسانه ها و شبکه های مجازی، صفی طویل از اهالی فرهنگ و هنر و صاحبان ایده های اشتتغالزایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تشکیل شد و با وجود ساعت ها انتظار در پشت درب های بسته و یا تلاش برای تماس با شماره ای که در خبر درج شد ولی در اکثر اوقات در دسترس نبود، متقاضیان بسیاری پرونده های خود را تکمیل کردند و در انتظار تحقق وعده باقی ماندند.

بسیاری از متقاضیان براین باور بودند که می توانند از تسهیلات این اداره کل تا پایان سال ۹۶برخوردار شوند چراکه مسئولان و کارشناسان مربوطه نوید تکمیل پرونده و ارسال آن به بانک های عامل را داده بودند و مسوولیت کم کاری را برگردن این بانک ها می انداختند.

سال۹۶ سپری شد و اکنون که بیش از دوماه است که از سال جدید سپری شده به دنبال تماس ها و پیگیری های مکرر دست ناامیدی بر سینه متقاضیان زده شد چراکه اعلام شد خبری از بودجه نیست و قضیه اعطای وام فعلا منتفی است.

البته مسئولان امر در واکنش به ناامیدی متقاضیان این لطف را کردند و اعلام کردند که وعده هایی از سوی دولت برای اختصاص بودجه در نظر گرفته و همچنان باید در انتظار باقی بمانیم.

هم اکنون سوالی که ایجاد می شود این است که چرا در این استان، در اکثر اوقات وعده و خبر مسرت بخش قبل از تایید نهایی و یا داشتن برنامه ریزی مدونی عنوان می شود و پرونده ها در بین بروکراسی خسته کننده در برابر صبوری و پیگیری مردم این دیار تکمیل می شود، زمان و انرژی بسیار هدر می رود ولی در پایان نتیجه ای حاصل نمی شود.

اهالی صبور و بردبار فرهنگ و هنر و رسانه استان سالهاست که با کمترین امکانات بهترین آثار و ایده ها را خلق می کنند و سزا نیست در مقایل این همه مظلومیت و پایداری بیش از این وعده ای تضمین نشده به آنان داده شود و یا اقدامی برای تحقق برنامه ها انجام نشود.

 

گزارش از شهلا رستمی

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.