جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

 ۴۵۹ خانواده کرمانشاهی بیش از ۲ معلول دارند؛ افزایش آمار معلولان بر اثر زلزله
08 خرداد 1397 - 12:53
شناسه : 7571
4
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۴۵۹ خانواده در استان کرمانشاه دارای ۲ تا ۵ معلول هستند.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، نیلوفر اختیاری اظهار داشت: تعداد خانواده‌های دارای دو معلول در استان کرمانشاه ۳۹۵، دارای سه معلول ۴۸، چهار معلول ۱۱ خانواده است و پنج خانواده نیز دارای پنج معلول هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: ۳۴هزار و ۷۹۲ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی در استان کرمانشاه وجود دار که در زلزله اخیر تعداد ۱۱۸ نفر به آمار معلولان استان اضافه شد.

اختیاری در مورد آمارهای معلولان استان کرمانشاه گفت: ۱۲ هزار و ۹۸۱ نفر معلول جسمی – حرکتی، ۸۸۵۴ نفر معلول ذهنی، ۴۲۱۳ نفر معلول بینایی، ۵۸۳۶ نفر شنوایی، ۲۷۰۸ نفر اعصاب و روان و ۲۰۰ نفر نیز معلول گفتاری هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: براساس آمارهای موجود ۲۴ هزار و ۹۵۷ نفر از معلولان استان کرمانشاه در مناطق شهری و بقیه معلولان روستایی و عشایر هستند که از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته اختیاری از مجموع آمار معلولان تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه ۲۲ هزار و ۱۳۱ نفر مرد و بقیه نیز زن هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۴ نفر در زلزله سال گذشته دچار ضایعه نخاعی شدند، گفت: با ارائه خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی وضعیت جسمی بسیاری از آنها در حال بهبودی است.

اختیاری در مورد تعریف فرد معلول بیان کرد: براساس قانون جامع حمایت از معلولان، معلول فردی است که به تشخیص کمیسیون پزشکی بهزیستی بر اثر ضایعه جسمی، ذهنی و روانی در زمینه استقلال فردی و اجتماعی با مشکل روبه رو شود.

وی اشتغال را مهمترین مشکل معلولان دانست و گفت: در این راستا بهزیستی با پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی به اشتغال مددجویان کمک می‌کند و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی برای معلولان در زمینه اشتغال فعال است و چنانچه کارفرمایی نیز اقدام به جذب معلولان کند از دو سال معافیت مالیاتی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان حضور معلولان در جامعه فراهم شده است، افزود: با توجه به مناسب سازی‌های شهری، محیطی و اداری سعی شده است که امکان حضور این افراد در کنار مردم عادی در جامعه فراهم شود.

اختیاری در مورد خدمات مورد نیاز معلولان کرمانشاهی گفت: معلولان نیازمند خدماتی همچون خدمات مالی، حمایتی، توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، فنی – ارتوپدی و غیره هستند که سازمان بهزیستی این خدمات را ارائه می‌کند.

 

تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.