سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20778 تعداد نوشته های امروز : 1×

آخرین خبرها

۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود انجام خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری کرمانشاه/ثبت تردد غیرمجاز کامیون‌ها توسط دوربین‌ها انجام می‌شود نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟ «گوجه سبز» نوبرانه کرمانشاه راهی بازار شد

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت
19 خرداد 1397 - 8:45
شناسه : 7681
0
استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

استاندار کرمانشاه گفت: هفته آینده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی در بین دستگاههای اجرایی مناطق زلزله زده توزیع می شود که شتاب بیشتری را در روند بازسازی ایجاد خواهد کرد.
۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده اختصاص یافت

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد بازسازی شهرستان سرپل ذهاب افزود: ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای جبران خسارات تاسیسات آب شرب مناطق زلزله ‌زده اختصاص داده شده است.

وی تاکید کرد: بنیاد مسکن و مردم به هیچ عنوان نباید از آب شرب برای ساخت و ساز استفاده کنند، آب مورد نیاز برای ساخت و ساز باید از طریق تانکر تامین شود، اگر این موضوع درست مدیریت نشود با چالشی جدی روبرو‌ خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ۱۵ میلیارد تومان هم برای بازسازی و احداث مساجد در مناطق زلزله ‌زده اختصاص یافته است.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: ۳۰ میلیارد تومان نیز در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار داده ایم تا هزینه بازسازی اماکن دولتی در مناطق شهری و روستایی زلزله ‌زده کند و ۲۰ میلیارد تومان هم برای جبران خسارات زیرساختها در اختیار شهرداری سرپل ذهاب قرار می گیرد.

بازوند اظهار داشت: به هر یک از خانواده های زلزله زده ۲ میلیون تومان بابت تامین اقلام سرمایشی و‌ کولر پرداخت شده است، اگر کسی این‌ مبلغ را در محل دیگری هزینه کند، مسئولیت آن با دولت نیست.
وی در ادامه گفت: روند احداث جایگاههای دام در مناطق روستایی زلزله ‌زده از شتاب مطلوبی برخوردار نیست.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: سلبریتی هایی که با زلزله زدگان سلفی می گرفتند و‌ در شبکه های مجازی منتشر می کردند، حالا رفته اند، اما مسئولان دولتی با تمام تخریبها همچنان در خط مقدم خدمت رسانی هستند.

بازوند گفت: یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش و نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان از مدیران پرتلاش استان هستند و توقع داریم به هر شکل ممکن طوری موضوع بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق زلزله‌زده را پیگیری و مدیریت کنند که همزمان با آغاز مهرماه، هیچ دانش آموزی در مناطق زلزله زده در مدارس کانکسی نباشد.

استاندار کرمانشاه افزود: از زمان زلزله تاکنون حتی یک ریال بابت هزینه آب و برق از هیچ کس در مناطق زلزله ‌زده اخذ نشده است اما دستگاه های دولتی مشمول این بخشودگی نمی شوند و باید هزینه های آب و برق را بپردازند، اداره آب قبوض دستگاهها را برای پرداخت ارسال کند.

زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
در اثر زلزله ۲۱ آبان ۹۶ حدود ۶ هزار میلیارد تومان خسارت به غرب کرمانشاه وارد شد که دولت تاکنون پنج هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده در قالب های مختلف تامین اعتبار کرده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.