شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20796 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست

تئاتر بازی نیست- کشف انسان به وسیله انسان و درک وضع موجود و آینده ممکن بشری است
21 خرداد 1397 - 11:32
شناسه : 7722
1
پیشکسوت تئاتر طلوع‌‌کرمانشاه :

از آنجائیکه نمایشنامه از ارکان اصلی تئاتر محسوب میشود، می باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد. درام همیشه بامناسبات اجتماعی سروکار دارد و عرضه واقعیت هایی است که در بین وقایع مختلف زندگی انسان برجستگی و اهمیت خاصی داردو مقصود ازآن بهره گیری فرهنگی است. هنرخوب زیستن به معنای واقعی برای انسان معاصر وتربیت […]

پ
پ

از آنجائیکه نمایشنامه از ارکان اصلی تئاتر محسوب میشود، می باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد. درام همیشه بامناسبات اجتماعی سروکار دارد و عرضه واقعیت هایی است که در بین وقایع مختلف زندگی انسان برجستگی و اهمیت خاصی داردو مقصود ازآن بهره گیری فرهنگی است.

هنرخوب زیستن به معنای واقعی برای انسان معاصر وتربیت نسلهای آینده جهانی است، انتقال فکر- تجربه و پیام برای انسان در جهت رشد را در ادبیات دراماتیک می توان یافت. به اغراق نمی توان گفت که هیچ هنری چون هنر نمایش نمی تواند در جامعه بشری تاثیر گذارباشد،درک زیبائیها و ساختن دنیا بر اساس آرزو ها و خیال های انسانی برای آسایش تمام انسانهاست.

هنر تئاتر هنر فراسوی نژاد-دین-رنگ-زبان-می کوشد برای ایجاد یگانگی و وحدت انسان، بدون مرزهای جغرافیایی در عین کثرت ارتباط ایجاد کند.

ازنمایشنامه نویس ضروریات ارائه به صحنه ایی موثررا زمانی می توان انتظار داشت که بر پایه جسارت نویسنده برای خلق شجاعانه درامی باشد که محور اصلی اش طرح و بیان انسان رنج کشیده تمام قرون و اعصار باشد.

نمایشنامه نویس در نگارش اثری دراماتیک باید بگونه ای عمل کند که مخاطبان گسترده در پهنای کره خاکی تماشاگر و شاهد عظمت و پایداری  مقاومت در برابر هر گونه پلیدی باشند، نمایشنامه نویس باید معمار فرهنگی و حقیقت جوی آگاهی باشد، که رسالت انسانی و تعهد خود را لحظه ایی فراموش نکند و جایگاه شریفش را نه به نام بفروشدو نه به نان زیرا وی اهل معامله نبوده و نخواهد بود.

نمایشنامه سند اعتراض به پلشتی ها – نامردمی ها و تأیید شعور و معرفت همواره در حال ارتقاء تمام انسان ها ست.

آنان که می نگارند، حق را می کاوند تا به کشفیات نوی برسند, که ریشه در اصالت بشر دارد همواره در هر لحظه و مکان.

به استناد گفته برتولد برشت نویسنده نمایشنامه های ارزشمند دنیا ” آنکس که حقیقت را نمیداند بی شعور است وآنکس که می داند و انکار می کند تبهکار”

داریوش گراوندی / کرمانشاه /خرداد ماه ۱۳۹۷

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.