جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

پالایشگاه کرمانشاه موفق به ساخت انواع کاتالیست های تزریقی لجن های نفتی شد
22 خرداد 1397 - 13:14
شناسه : 7744
0
افتخاري ديگر براي بخش خصوصي در پالايشگاه كرمانشاه ثبت شد طلوع‌‌کرمانشاه :

با ساخت انواع کاتالیست های تزریقی لجن های نفتی، پالایشگاه کرمانشاه به عنوان تنها مجموعه تولیدکننده این محصول در دنیا، مرجع تمامی لجن های نفتی صنعت نفت در سراسر جهان شد.

پ
پ

به گزارش خبری طلوع کرمانشاه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پالایش نفت کرمانشاه، مهندس سهراب براندیشه، رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه در این باره اظهارکرد: صنایع نفت در سراسر دنیا روزانه بیش از ۴٫۱ میلیون بشکه لجن های نفتی مخاطره آمیز برای محیط زیست تولید می کند. بعلاوه میلیون ها بشکه لجن نفتی بدون هیچ توجیه اقتصادی درون مخازن ذخیره موقت، گودال ها و حوضچه ها نگهداری می شود.

وی ادامه داد: همچنین لجن های نفتی در کلیه محل های ذخیره نفت خام مانند مخازن ذخیره، ایستگاه های انتقال، کشتی های نفت کش، تانکرها و پالایشگاه ها تشکیل و مشکلات بسیاری را ایجاد می کند.

براندیشه یادآور شد: در حال حاضر لجن های نفتی در تمام دنیا به دو روش امحاء یا دفن در سایت های لندفیل و یا سوزاندن در کوره زباله سوز صورت می گیرد که در هر دو حالت آلودگی زیست محیطی بسیاری به بار می آورد. به عنوان مثال دفن این لجن ها در خاک، باعث نفوذ آلودگی های آن به لایه های زیرین آب ها و سفره های آبی زیرزمینی می شود که هم برای کشاورزی و هم برای سلامتی بشر مخاطرات بسیاری را به همراه دارد.

رییس هیات مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: مدیریت بخش خصوصی پالایشگاه کرمانشاه موفق شده که با جذب نخبگان برجسته کشور، روشی نوین و کاملا «های تک» برای فرآوری لجن های نفتی ابداع کند که این اقدام برای اولین بار است که در سطح جهان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این گروه از مهندسین نخبه کشور با آغوش باز توسط مدیریت بخش خصوصی پالایشگاه کرمانشاه پذیرفته شده و تمام امکانات و منابع مالی مورد نیاز در اختیار آنها قرار داده شد که در نهایت پس از ماه ها مطالعات و انجام نمونه های آزمایشگاهی، موفق به ساخت و تولید انواع کاتالیست های نوین تزریقی لجن های نفتی در پالایشگاه کرمانشاه شدند.

وی خاطرنشان کرد: انجام این مهم ضمن ایجاد ارزش افزوده برای پالایشگاه کرمانشاه موفقیتی کم نظیر در حفاظت از محیط زیست به شمار می آید.

همچنین دکتر محسن یوسفی فر مشاور پالایشگاه کرمانشاه در حوزه فناوری و مدیر تحقیقات فناوری دانشگاه کالیفرنیا و مجری این طرح در این باره اظهارکرد: برای اولین بار در سطح دنیاست که ما در شرکت پالایش نفت کرمانشاه اقدام به تولید و ساخت انواع کاتالیست های نوین تزریقی لجن های نفتی کرده ایم.

وی افزود: لجنهای نفتی از معضلات بسیار مهم زیست محیطی برای پالایشگاهها و شرکتهای تولیدی محصولات نفتی در سراسر دنیاست و همیشه هزینه نگهداری بسیار زیادی برای آنها در جهت جلوگیری از آلودگی نفتی انجام می‌شود و از موارد بسیار حساس محیط زیستی بشمار می آید.

دکتر یوسفی فر اظهارکرد: بعد از سالها کار تحقیقاتی توانستیم با ساخت کاتالیستهای فوق پیشرفته نانومتری در جهت بازیافت لجنها و برگشت به چرخه مصرف گامی مثبت برداریم که این مهم در ایران با همکاری پالایشگاه کرمانشاه در حجم صنعتی عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این روش، بر مبنای کیفیت و شرایط نگهداری لجنها تا ۸۵ درصد آنها فرآوری و با پیوند مولکولی و تغییر ماهیت با مازوت (نفت کوره Fuel Oil) ترکیب شده و تبدیل به مازوت با کیفیت بهتر می شود.

مشاور پالایشگاه کرمانشاه در حوزه فناوری تصریح کرد: صرفه اقتصادی، جلوگیری از جریمه های سنگین محیط زیست در جهت آلایندگی شدید محیطی، هزینه کم کاتالیست در جهت فراوری لجنها، سرعت بالا و ابزار ساده در جهت استفاده از کاتالیستها، فراوری ضایعات به سوخت با ارزش، ساخت تاسیسات و اجرای پروژه در مدت زمانی کوتاه و … از جمله مزایای منحصر به فرد اجرای این پروژه است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که این پروژه به صورت انحصاری در اختیار ما و مجموعه پالایشگاه کرمانشاه است، هر کسی در هر نقطه دنیا که بخواهد از این کاتالیست ها برای فرآوری لجن های نفتی اش استفاده کند می تواند آن را از پالایشگاه کرمانشاه تهیه کند.

دکتر یوسفی فر در پایان از همکاری و مساعدت مدیریت بخش خصوصی پالایشگاه کرمانشاه تقدیر کرد و عنوان داشت: انجام چنین پروژه هایی نیازمند نگاه رو به آینده مدیریت بخش خصوصی است که این مهم در مجموعه پالایشگاه کرمانشاه به خوبی مشاهده می شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.