چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20821 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد

یک عمر دوندگی برای بیمه خبرنگاری!
23 خرداد 1397 - 12:17
شناسه : 7758
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

اکنون نزدیک به شش سال است که بیمه خبرنگاران برقرار نیست و بسیاری از زحمت کشان این عرصه بدون داشتن امیدی به آینده، روزها و سال های عمر خود را هدر می دهند.

پ
پ

خبرنگار طلوع:
سالها گذشت و هنوز خبری از بیمه خبرنگاران نیست
خبرنگاری واقعا شغل سخت و زیان آور است، خبرنگاران بدون داشتن هیچ ساعت کاری مشخصی، در تمامی ساعات شبانه روز در آماده باش هستند تا اطلاعات و آگاهی لازم را در اختیار مردم قرار دهند و از سوی دیگر پلی باشند برای انتقال مشکلات از مردم به مسئولین.
خبرنگاران همیشه در دل مشکلات، حوادث، مناطق پرخطر و … حضور دارند اما از حداقل حمایت ها و امکانات محرومند.
ابتدایی ترین نیاز خبرنگاران بیمه است زیرا به دلیل شرایط سختی کار تا زمان خاصی توان فعالیت دارند و از یک دوره ای به بعد نیازمند استراحت و بازنشستگی هستند.
از سوی دیگر به دلیل سفرهای درون و برون شهری متعدد و قرار گرفتن در دل حوادث همیشه امکان آسیب و از کار افتادگی خبرنگاران وجود دارد.
با وجود همه این مسائل، اکنون نزدیک به شش سال است که بیمه خبرنگاران برقرار نیست و بسیاری از زحمت کشان این عرصه بدون داشتن امیدی به آینده، روزها و سال های عمر خود را هدر می دهند.
در چند سال قبل مراحل مختلفی برای بیمه شدن خبرنگاران ارایه می شد،از مراجعه به سایت سمان گرفته تا صندوق هنرمندان و پر کردن انواع و اقسام لیست ها و مدارک اما هیچکدام نتیجه خاصی نداشت.
در نهایت قرار شد صاحبان نشریات، خبرنگاران را بیمه کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک هزینه لازم را پرداخت کند.
اما در این بین نیز دوباره سر خبرنگاران بی کلاه ماند.
از یک سو چون شرایط کاری سخت است بسیاری از خبرنگاران مدت کوتاهی در کار خود دوام می آورند و از همین رو صاحبان نشریات از ترس قوانین کار و تامین اجتماعی از بیمه کردن خبرنگار سرباز می زنند.
به علاوه شرایط استفاده برخی افراد سودجو فراهم شده و عده ای محدود از صاحبان نشریات به جای خبرنگاران،نزدیکان خود را بیمه می کنند.
این شرایط انگیزه کار را از خبرنگاران گرفته و باعث می شود آنها نتوانند به رسالت واقعی خود بپردازند.
بسیاری از خبرنگاران نیز برای اینکه عمرشان از دست نرود به سمت بیمه مشاغل آزاد روی آوردند و خود را با هزینه زیادی که این بیمه دارد، بیمه کرده اند.
این در حالی است که هزینه بیمه مشاغل آزاد نیز در برابر دریافتی کمی که خبرنگاران دارند بسیار زیاد است.
از مسئولان انتظار می رود فکری به حالت شرایط نامناسب این قشر زحمت کش و کم توقع داشته باشند و فراموش نکنند اگر خبرنگارنباشد هیچکس از فعالیت و عملکرد آنها آگاه نخواهد شد.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.