جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

حضور تامل برانگیز مردمان غیربومی در بازسازی مناطق زلزله زده
24 خرداد 1397 - 10:58
شناسه : 7767
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

بر اساس آمارها سهم نیروی بومی سرپل ذهاب در بازسازی ها بسیار اندک است و در بخش های مختلف نیروهای غیر کرمانشاهی مشغول به کار هستند‌.

پ
پ

کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه‌ رونق گرفته و تسهیلات بانکی برای زلزله زدگان در حال پرداخت است.
بازار بازسازی سرپل ذهاب با اعتباری نزدیک به ۵۰۰۰ میلیارد تومان در اوج رونق است و نزدیک به یازده هزار نفر در بخش های مختلف بازسازی پای کار هستند.
زلزله بسیاری از مردم سرپل ذهاب را بیکار کرد، با تخریب واحدهای صنعتی و صنفی چند صد نفر به طور مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم شغل خود را از دست دادند.
چشم امید این جمعیت بیکار به شروع بازسازی ها بود تا حداقل به عنوان کارگر ساختمانی در جایی مشغول به کار شوند.
اما بر اساس آمارها سهم نیروی بومی سرپل ذهاب در بازسازی ها بسیار اندک است و در بخش های مختلف نیروهای غیر کرمانشاهی مشغول به کارند.
از مهندسین و پیمانکاران گرفته تا جوشکار و نقاش ساده همه از شهرهای دیگر آمدند و در این بازار نان می خورند اما سر مردم مظلوم و زلزله زده سرپل ذهاب بی کلاه مانده است، مردمی که این روزها برای امرار معاش و تامین حداقل های زندگی با مشکل جدی مواجه اند.
بسیاری از مردم گلایه دارند که وقتی مهندسین و پیمانکاران از دیگر نقاط کشور می آیند، نیروی کار را هم با خود می آورند و دیگر به مردم بومی کار نمی دهند.
مروان محمدی یکی از زلزله زدگان دشت ذهاب است و در این باره گفت: نزدیک ۵۰ درصد بازار بازسازی در اختیار نیروهای غیرکرمانشاهی و ستادهای بازسازی. استان های معین از دیگر نقاط کشور است.
وی افزود: به بهانه های مختلف از جمله نداشتن مهارت، دستمزد بالا و … نیروی کار کرمانشاه را کنار می گذارند و سراغ بقیه می روند.
وی با بیان اینکه بارها از مسئولان شنیدیم که باید از نیروی کار بومی استفاده شود، اضافه کرد: در عمل به مردم منطقه ظلم می شود و در شرایط بد اقتصادی قرار دارند.
محمدی یادآور شد: به کار گرفتن نیرو به نوعی باندبازی شده است و هرکس از شهرهای دیگر بیاید نیروی کار را هم با خودش می آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز در گفت و گو با طلوع در این باره گفت: نباید فرصت بازسازی مناطق زلزله زده و اوج بازار بازسازی را از دست بدهیم.
مهندس رضا رحیمی بیان داشت: آموزش فنی و حرفه ای باید پای کار بیاید و نیروهای بومی منطقه را در مهارت های مختلف آموزش دهد تا قبل از اینکه فرصت بازسازی از دست برود.
وی معتقد است با آموزش مردم بومی، می توانیم جوشکار، نقاش و … را از نیروهای بومی به بازار بازسازی تزریق کنیم تا فرصت برای مردم این منطقه از دست نرود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.