جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بحران کودک آزاری در کرمانشاه نداریم
30 خرداد 1397 - 11:08
شناسه : 7825
3
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کودک آزاری یک آسیب اجتماعی است اما در استان کرمانشاه با بحران کودک آزاری مواجه نیستیم.

پ
پ

دکتر امید قادری در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: کودک آزاری یک آسیب اجتماعی است اما در استان کرمانشاه با بحران کودک آزاری مواجه نیستیم.

وی مقوله پیشگیری و آموزش را از سازوکارهای بهزیستی در بحث کودک آزاری عنوان کرد و گفت: مسئله آموزش و پیشگیری از مهدهای کودک آغاز می‌شود و مداخلات صورت میگیرد اما تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش داریم و در این راستا طرح «نماد» یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه بااشاره به بحث مسامحه و غفلت در بحث کودک آزاری تصریح کرد: ۹۰ درصد کودک آزاری در این حیطه، متأثر از اعتیاد است، بیشتر کودک آزاری ها غیر از والدین توسط آشنایان و نزدیکان خانواده است.

وی از کاهش کودک آزاری در استان کرمانشاه طی سال ۱۳۹۶ نسبت به ۱۳۹۵ خبر داد و گفت: بسیاری از کودک آزاری ها گزارش نمی شود، باید توجه داشت که کودک آزاری جرم است و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه کودک آزاری باید مورد را گزارش دهند.

قادری تأکید کرد: بیشتر کودک آزاری ها از طریق ۱۱۰ و یا بیمارستان‌ها به ما گزارش می‌شود و لذا از شهروندان تقاضا داریم نقش مسئولیت‌ اجتماعی خود را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در تمام شهرستان های استان کرمانشاه راه اندازی شده است، گفت: اورژانس اجتماعی در شهرستان کرمانشاه ۲۴ ساعته فعالیت می کند.

قادری در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز تخصصی مشاوره کودک و نوجوان در استان کرمانشاه گفت: شهروندان برای مشاوره می‌توانند با سامانه ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

وی سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی را پل ارتباطی بهزیستی با شهروندان اعلام کرد و گفت: در اورژانس اجتماعی مداخلات لازم و حتی پیگیری‌های قضایی انجام میشود و اگر کودکی در معرض خطر باشد تا زمانی که خطر رفع شود و نتیجه مطلوب حاصل شود پیگیری ادامه می‌یابد و اگر صلاحیت نگهداری کودک از والدین سلب سود، کودک در بهزیستی نگهداری می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به رعایت اصل رازداری در حیطه مددکاری گفت: اگر می‌خواهیم آسیب اجتماعی در جامعه کاهش یابد همه باید خود را مسئول بدانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کودکان کار در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، گفت: ما در حال حاضر یک مرکز آموزش حمایت از کودکان کار داریم و امسال دومین مرکز نیز افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خلأهای قانونی در بحث کودکان کار داریم، افزود: این مسئله به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده و از طریق مجلس پیگیری می‌شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.