شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

جاده هایی که زیر بار ترانزیت و صادرات از دست می رود
31 خرداد 1397 - 10:26
شناسه : 7834
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مرز همواره به عنوان یکی از مزیت ها و پتانسیل های مهم کرمانشاه نام برده می شود، داشتن بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق باعث شده کرمانشاه دروازه تعاملات تجاری ایران با عراق باشد.

پ
پ

حدود ۵۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می گیرد.
شاید وقتی که از مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی مرز صحبت می شود یک نکته مدنظر قرار نگیرد و آن آسیبی است که به زیرساخت ها و جاده های کرمانشاه وارد می شود.
تردد هزاران کامیون و تریلر در روزدر محورهای استان به منظور مراودات تجاری با عراق صدمه زیادی به راه هاوارد می کند که هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.
سالانه چندین میلیاردتومان باید صرف آسفالت و ترمیم راه های استان شود و این در حالی است که سهم کمی از عواید و سود تجارت با عراق به دست کرمانشاه می رسد.
حجم زیادی از میزان صادرات به عراق به کالاهایی اختصاص دارد که اصلا تولید کرمانشاه نیست.
کالاهایی که در بسیاری از مواقع وزن زیادی هم دارند و آسیب جدی به راه ها واردمی کنند.
به علاوه مقدار زیادی هم ترانزیت خصوصا در بخش سوخت از عراق و از طریق راه های کرمانشاه صورت می گیرد که آنهم سود چندانی برای کرمانشاه ندارد و حتی گاهی رانندگان عراقی پسماندهای سوختی خود را در حاشیه راه های ما تخلیه می کنند.
انتظار می رود در شرایطی که بخش زیادی از عواید تجارت با عراق به سود کشور است، مسئولین کشور نیز در قبل آن اعتباراتی برای توسعه و بهبود راه های کرمانشاه اختصاص دهند یا حداقل بخشی از این عواید را خرج استان کرمانشاه کنند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.