پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20827 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است

جاده هایی که زیر بار ترانزیت و صادرات از دست می رود
31 خرداد 1397 - 10:26
شناسه : 7834
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

مرز همواره به عنوان یکی از مزیت ها و پتانسیل های مهم کرمانشاه نام برده می شود، داشتن بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق باعث شده کرمانشاه دروازه تعاملات تجاری ایران با عراق باشد.

پ
پ

حدود ۵۰ درصد از صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای کرمانشاه صورت می گیرد.
شاید وقتی که از مزیت ها و ظرفیت های اقتصادی مرز صحبت می شود یک نکته مدنظر قرار نگیرد و آن آسیبی است که به زیرساخت ها و جاده های کرمانشاه وارد می شود.
تردد هزاران کامیون و تریلر در روزدر محورهای استان به منظور مراودات تجاری با عراق صدمه زیادی به راه هاوارد می کند که هزینه تعمیر و نگهداری آن بسیار زیاد است.
سالانه چندین میلیاردتومان باید صرف آسفالت و ترمیم راه های استان شود و این در حالی است که سهم کمی از عواید و سود تجارت با عراق به دست کرمانشاه می رسد.
حجم زیادی از میزان صادرات به عراق به کالاهایی اختصاص دارد که اصلا تولید کرمانشاه نیست.
کالاهایی که در بسیاری از مواقع وزن زیادی هم دارند و آسیب جدی به راه ها واردمی کنند.
به علاوه مقدار زیادی هم ترانزیت خصوصا در بخش سوخت از عراق و از طریق راه های کرمانشاه صورت می گیرد که آنهم سود چندانی برای کرمانشاه ندارد و حتی گاهی رانندگان عراقی پسماندهای سوختی خود را در حاشیه راه های ما تخلیه می کنند.
انتظار می رود در شرایطی که بخش زیادی از عواید تجارت با عراق به سود کشور است، مسئولین کشور نیز در قبل آن اعتباراتی برای توسعه و بهبود راه های کرمانشاه اختصاص دهند یا حداقل بخشی از این عواید را خرج استان کرمانشاه کنند.

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.