شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

سرمایه های شهری که از سر ناآگاهی از دست می رود
05 تیر 1397 - 10:55
شناسه : 7925
1
تقاطع هایی برای حل نشدن ترافیک؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

از بیش از ۱۰ سال قبل احداث تقاطع های غیرهمسطح در کرمانشاه آغاز شد و چند تقاطع یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند. تقاطع غیرهمسطح الهیه، امام حسین (ع)، ده مجنون و … در این مدت افتتاح شد. هدف از احداث این تقاطع ها کاهش ازدحام خودروها و رفع بار ترافیکی بود که […]

پ
پ

از بیش از ۱۰ سال قبل احداث تقاطع های غیرهمسطح در کرمانشاه آغاز شد و چند تقاطع یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
تقاطع غیرهمسطح الهیه، امام حسین (ع)، ده مجنون و … در این مدت افتتاح شد.
هدف از احداث این تقاطع ها کاهش ازدحام خودروها و رفع بار ترافیکی بود که هر یک با چندین میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند و احداث برخی از آنها سالها وقت برد و هم مزاحمت ترافیکی برای مردم ایجاد کرد و هم وقت و انرژی زیادی از مسئولان گرفت.
اما نتیجه‌ی برخی از این پروژه ها اصلا مطلوب نبود و نه تنها کمکی به کاهش ترافیک نکرد حتی در برخی لاین ها باعث تشدید ترافیک هم شد.
تقاطع غیرهمسطح امام حسین( ع) مهمترین تقاطع ناکام کرمانشاه است که از زمان احداث آن وضعیت ترافیک میدان امام حسین از قبل هم بدتر شده است.
بسیاری از مردم هنگام تردداز این تقاطع دچار سردرگمی می شوند و حتی در مسیریابی هم با مشکل مواجه می شوند.
گاهی در ساعت ترافیک در مسیرهای منتهی به تقاطع ترافیک سنگین ایجاد می شود.
حالا چند وقت است طرح اصلاح این تقاطع کلید خورده تا مشکلات آن مرتفع شود و این یعنی تمام هزینه ها و وقتی که در طرح اولیه صرف شده هدر رفته و بیهوده بوده است.
البته رونداصلاح پروژه اخیرا سرعت بیشتری گرفته است و مردم امید دارند هرچه زودتر به نتیجه برسد.
اما اگر این تقاطع از روز اول با مطالعه و کار کارشناسی دقیق تر انجام می شد دیگر نیازی به دوباره کاری و صرف این میزان هزینه نبود و می شد این اعتبار طرح اصلاحی را برای سایر کارهای عمرانی شهر کرمانشاه هزینه کرد، آن هم در شرایطی که در شهرداری با محدودیت های شدید مالی مواجهیم.
شهریار صالحی یکی از رانندگان کرمانشاه است که از وضعیت فعلی این تقاطع گلایه دارد وخواستار تسریع در اجرای آن است.
وی گفت: از وقتی که این تقاطع احداث شده مشکلات ترافیکی میدان امام حسین نیز بسیار بیشتر شده است.
این شهروند یادآوری کرد: پول بیت المال که حق مردم است صرف پروژه ای شده که نه تنها سودی برای مردم ندارد بلکه مشکلات تردد آنها رو دوچندان کرده است.
صالحی ادامه داد: در گذشته برای اجرای این پروژه مدتی تردد مردم با مشکل مواجه شد و اکنون در طرح اصلاحی نیز دوباره در مقاطعی مسیر تردد مردم دچار اختلال می شود.
صابر اسفندیاری یکی دیگر از شهروندان است و درباره تقاطع امام حسین گفت: این پروژه عاملی برای تشدید ترافیک شد و حتی مسیریابی آن نیز مشکل دارد.
وی بیان داشت: مردم برای ورود به یک مسیر دچار سردرگمی می شوند وگاهی نمی دانند از کجا باید به مسیر مورد نظر خود بروند.
وی افزود: در برخی محورها مسیر حرکت مردم سخت و طولانی تر شده است.
حالا شهردار کرمانشاه قول داده که این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.
آرش رضایی اظهار کرد: این پروژه اواخر خرداد سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
به گفته شهردار کرمانشاه این پروژه مشکل اعتباری ندارد.
وی عنوان کرد: کارهای زیربنایی و ساخت پایه های این پروژه از سال قبل آغاز شد واکنون روندنصب قطعات به خوبی پیش می رود.
وی اظهارداشت: شاهد پیشرفت مشهود این پروژه با نصب قطعات آن خواهیم بود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.