پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20827 تعداد نوشته های امروز : 2×

آخرین خبرها

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است

جای مرغ؛ خالی
02 مرداد 1397 - 10:53
شناسه : 8240
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

کار از گرانی برنج، روغن و … گذشته و اکنون قیمت مرغ در بازار بسیار بالا رفته است، مرغی که تا دو ماه پیش به میزان کیلویی ۶۲۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رفت اکنون تا کیلویی هشت هزار تومان و بیشتر هم رسیده است.

پ
پ

گرانی سرسام آور کالاها از چند ماه قبل در کرمانشاه آغاز شده و اقلام اساسی مورد نیاز مردم یکی پس از دیگری گران می شود.
کار از گرانی برنج، روغن و … گذشته و اکنون قیمت مرغ در بازار بسیار بالا رفته است، مرغی که تا یک الی دو ماه گذشته، کیلویی حدود ۶۲۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رفت اکنون تا کیلویی هشت هزار تومان و بیشتر هم رسیده است.
گرانی مرغ در شرایطی رخ داده که مردم به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز که قیمت آن به کیلویی ۴۰ الی ۵۰ هزار تومان می رسد بیشتر از گوشت سفید استفاده می کردند و حالا باید این گوشت را نیز از سفره های خود کنار بگذارند.
هر دانه مرغ در سبک ترین حالت دو الی سه کیلو است و یک مرغ برای مردم تا ۳۰ هزار تومان هم آب می خورد.
دلیل گرانی مرغ قطعا مغازه داران نیستند و برخوردهای قهری و نظارتی بر بازار، دیگر جوابگوی این شرایط نیست، بلکه باید ریشه گرانی را پیدا و حل کرد.
دلایل متعددی برای گرانی مرغ مطرح می شود که از مهمترین آنها می توان به کمبود در بازار اشاره کرد که ناشی از کاهش جوجه ریزی است.
در فصل گرما و آن هم با این شرایط بی برقی، تولیدکنندگان مرغ ترجیح می‌ دهند تولید خود را کم کنند تا از تلفات و خسارت آنها کاسته شود و کمتر ضرر کنند.
از سوی دیگر وقتی که با بالا رفتن قیمت ارز، تمام کالاها و مواد اولیه گران شده و شاهد افزایش قیمت آب و برق هم بودیم دیگر نمی‌توان انتظار داشت مرغداران که در شرایط عادی هم ضرر می‌دهند مرغ خود را با همان قیمت های قبلی در بازار عرضه کنند.
مرغداران عقیده دارند قیمت واقعی مرغ بر اساس هزینه های تمام شده باید بیش از ۹ هزار تومان باشد تا مرغدار ضرر نکند اما از سوی دیگر مردم هم قدرت خرید با این ارقام را ندارند.
به نظر می رسد در شرایط کنونی که قیمت مرغ در بازار بالا رفته شرکت پشتیبانی امور دام باید کم کم پای کار بیاید و نسبت به توزیع مرغ با نرخ دولتی اقدام کنند تا قیمت ها در بازار شکسته شود .
تاگنون خبری از توزیع مرغ منجمد دولتی در بازار نبوده و این در حالی است که وظیفه اصلی شرکت پشتیبانی امور دام این است که در چنین شرایطی از ذخایر خود برای تنظیم بازار استفاده کند و تا قیمت ها تعدیل نشده عرضه مرغ منجمد را به وفور در مراکز قابل دسترس برای همه ادامه دهند.
اگر این وضعیت ادامه پیدا کند سفره های مردم از مرغ هم مانند بسیاری از کالاهای دیگر خالی می شود.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.