چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20825 تعداد نوشته های امروز : 6×

آخرین خبرها

پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند

حال خوش کوله بران در آیین نامه ساماندهی مرزنشینان
21 مرداد 1397 - 11:02
شناسه : 8439
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

مردمان مرزنشین در کل کشور همواره مدافعان و مرزنشینان واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند که آیین نامه ساماندهی وضعیت آنان یک امتیاز و حق قانونی است که باید به مرزنشینان داده شود چراکه همیشه سپر تهدیدات علیه کشور بوده اند و از نخستین افرادی بودند که به دفاع از کشور پرداخته اند.

پ
پ

کریم زاده_خبرنگارطلوع : از همین رو مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار طلوع کرمانشاه، اظهار داشت: در این آیین نامه برای ساماندهی مناطق مرزی کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان قوانینی تعریف شده است.

شهریار حیدری افزود: این آیین نامه شامل استان های غربی مرزنشین تا شعاع ۲۰کیلومتر و سیستان و بلوچستان تا شعاع ۵۰کیلومتر درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور مدیران منطقه ای برای اجرایی کردن این آیین نامه ادامه داد: این آیین نامه در چارچوب قانونی با ظرفیتی مناسب تصویب شده تا با اجرایی شدن آن با شعاع تعریف شده به افراد بی بضاعت، بیکار و کم درآمد اولویت داده شده است.

وی با تاکید براینکه این آیین نامه شامل حال شاغلین حوزه های دولتی و لشکری و کشوری نمی شود، افزود: در گذشته کولبران کارگر تجار بود و امتیاز متعلق به مرز نشین بود به گونه ای که تاجر به آوردن کالا در پشت مرزها اقدام می کرد و سود مناسبی با استفاده از کارت کولبر به دست می آوردند که در این بین حق و حقوق کولبر از بین می رفت.

حیدری ادامه داد: حق کولبر در چارچوب یک آیین نامه جدید و معنادار حفظ می شود و با کارت الکترونیکی به فعالیت در مرز می پردازد و از تخفیف سود بازرگانی بهره مند می شود.
این مسوول ادامه داد: در این طرح برای سرپرست خانوار تا سقف چهار نفر یک کارت الکترونیکی صادر شده که در اختیار سرپرست قرار می گیرد و یا اگر برای افراد خانوارصادر شود سرپرست خانوار می تواند از ظرفیت چهار نفر با احتساب خود ماهانه یک بار به بازارچه مرزی تعریف شده مراجعه کند و ماهانه دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان تخفیف سود بازرگانی در ازای خرید کالا دریافت کند.

وی ادامه داد: تجاری که از مبادی رسمی به سمت بازارچه های مرزی کالا حمل می کنند متحمل پرداخت هزینه ایی برای کرایه می شوند که ما تخفیف سود تاجر را در سود مرزنشینی تعریف کرده ایم با این احتساب که حداقل ماهانه یک میلیون و ۵۰۰تومان عاید سرپرست خانوار باشد و یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان به تاجر برسد که قرار شد استانداران، سازمان های صنعت معدن تجارت و بازرگانی، فرمانداری ها و گمرک به این تعریف بپردازند که چگونه یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان تاجر از سود مذکور خارج شود و مابقی به مرزنشین برسد.

مدیرکل امور مرزی کشور با بیان اینکه در استان های مشمول طرح، تفاهم خوبی حال شده، ادامه داد: در این آیین نامه تاکید شده به موازات اجرای آیین نامه دو اقدام دیگر انجام شود یکی آنکه مناطق ویژه اقتصادی کردستان، قصرشیرین، اسلام آباد و سیستان و بلوچستان  باید فعال و تقویت شوند و دولت تسهیلاتی برای آنان قایل است.

به گفته وی، به همین دلیل پیش بینی شد کارگروهی در صنعت، معدن و تجارت نسبت به اجرایی کردن تسهیلات تشکیل شود.
وی افزود: این آیین نامه در چارچوب حوزه های اقتصادی فعالیت اشتغالزایی مرزنشینان است تا در آینده شاهد اشتغال مردمان مرزنشین شویم تا در جهت فعالیت های تولیدمحور حرکت شود که همه این موارد از ظرفیت های این آیین نامه است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.