پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

دانشگاه علوم پزشکی سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال صرف تحقیقات می‌کند
23 مرداد 1397 - 12:07
شناسه : 8487
0
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح کرد: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه تحقیقات و فناوری داریم، گفت: از این میزان حدود ۳۰ میلیارد ریال برای پروپوزال‌های تحقیقاتی هزینه می‌شود.

پ
پ

به گزارش طلوع کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر فرید نجفی افزود: امسال با کمک وزارتخانه دنبال خرید چند تجهیزات پیشرفته‌ای هستیم که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مورد نیاز است و امیدواریم موفق به خریداری و تهیه این تجهیزات شویم.
وی یکی از این تجهیزات را دستگاه ان ام آر (NMR) اعلام کرد و گفت: این دستگاه وسیله‌ای است که می‌تواند ساختار یک مولوکول را شناسایی و به ما نشان بدهد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دومین دستگاه مورد نیاز این دانشگاه را دستگاه اس‌ای ام (SEM) اعلام کرد و افزود: این دستگاه میکروسکوپ الکترونیکی است که اکنون در دانشگاه برای موضوعات تحقیقاتی به آن نیاز داریم و باید خریداری کنیم.
نجفی سومین دستگاه مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را دستگاه ان جی اس (NGS) معرفی کرد و گفت: این دستگاه این توانایی را به ما می‌دهد که به عنوان دو یا سومین دانشگاه علوم پزشکی کشور تحقیقات پیشرفته ژنتیکی را در کشور انجام دهیم.
وی قیمت این دستگاه‌ها را بالا اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال قیمت هر یک از این دستگاه‌ها است یعنی در مجموع برای سه دستگاه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از اعتبارات خریداری تجهیزات و امکانات حوزه تحقیقات و فناوری مانند آزمایشگاه‌ها را وزارتخانه کمک کرده و بخشی هم از محل درآمد‌های دانشگاه خریداری شده و در نظر داریم از تسهیلات بانکی هم برای جبران بخشی از نیاز‌های مالی در خریداری این تجهیزات استفاده کنیم.
نجفی همچنین در مورد جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تولید علم در کشور گفت: تولید علم جنبه‌های مختلفی دارد که در بحث پژوهش به عنوان یکی از جنبه‌های آن جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کشور نهم است.
وی افزود: این دانشگاه در حوزه پژوهش در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ رتبه دوم کشور را دارد و از این حیث جزو دانشگاه‌های خوب کشور است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری نیز دانشگاه رتبه ۱۰ کشور را دارد و این جایگاه بیانگر این است که در حوزه فناوری حرکت رو به جلویی داریم، اما نیاز است که تلاش بیشتری برای رسیدن به جایگاه مناسبی در حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده، ۱۴ مرکز تحقیقاتی، بیش از پنج هزار نفر دانشجو و ۴۴۹ نفر عضو هیات علمی دارد که از این تعداد ۱۷ نفر استاد تمام و ۱۰۱ نفر دانشیار و مابقی استادیار و مربی هستند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.