شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

راه‌اندازی ۸ کانون “سلامت محله” دیگر در کرمانشاه
25 مرداد 1397 - 9:30
شناسه : 8520
0
در افتتاح دومین "کانون سلامت محله" کرمانشاه عنوان شد: طلوع‌‌کرمانشاه :

دومین کانون سلامت محله با همکاری مشترک شهرداری کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی در کرمانشاه افتتاح شد.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه دکتر محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست با قدردانی از تعامل شهرداری و شورای شهر در حوزه سلامت، از افتتاح این مرکز به عنوان یک موفقیت و دستاورد بزرگ در جهت تحقق سلامت عمومی شهروندان یاد کرد.

وی افزود: کانون‌های سلامت یک مثلث هستند که یک ضلع دانشگاه، یک ضلع مسئولین خدمتگزار و ضلع دیگر را مردم تشکیل می دهند و هدف اصلی این مجموعه تلاش برای ارتقای سلامت است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری، تصریح کرد: شهرداری در اقدامی مناسب هر منطقه را تبدیل به یازده محله و در مجموع شهر را به ۸۸ محله تقسیم بندی کرده که بسیار ارزشمند و بستری برای ارایه خدمات بهتر است و دانشگاه آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

 بهمن مرادی‌فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز با تاکید بر اینکه در همه دنیا نقش آفرینان اصلی مردم هستند، گفت: در حوزه سلامت اثر این نقش آفرینی بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه “سجا” عنوان کرد: خیلی از مسائل و مشکلات در جامعه با دخالت مردم قابل حل است و ما نیز آماده‌ایم در حل مشکلات تمام تلاش خود را بکار گیریم.

 ابراهیم مرادی عضو شورای شهر و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این جلسه گفت: امروزه مسئله ای که بیش از هر چیز دیگری جامعه را ملتهب کرده فقر است که ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز است.

وی با بیان اینکه بحران اجتماعی تنها مختص محلات حاشیه‌ای شهر نیست گفت: محله های برخوردار هم سطح بالایی از آسیب‌ها را تجربه می کنند.

مرادی افزود: در محلات حاشیه نشین عمده کسانی که برای برخی خلاف ها حضور پیدا می کنند از همان محلات مرفه نشین بوده، لذا برنامه ما باید جامع و دربرگیرنده همه نقاط شهر باشد.

دکترفیض‌الله منصوری معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز شناخت مشکلات حوزه سلامت، بررسی اولویت ها و ارائه راهکارهای اجرایی دراین حوزه را اصلی‌ترین کارکرد کانون‌های سلامت عنوان و ابراز امیدواری کرد این کانون ها بتوانند با اقدامات عملی به سلامت بیشتر محلات شهر کرمانشاه کمک کنند.


مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در مراسم افتتاح این مرکز، با اشاره به تعامل مناسب آغاز شده بین شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی جهت اجتماعی شدن سلامت، گفت: کانون سلامت محلات ابعاد مختلف سلامت را مورد هدف قرار داده و بستری برای جلب مشارکت مردم در جهت کاهش مشکلات و ارتقای سطح سلامت در محلات مختلف شهر است.

وی افزود: حدود ۴۰ نفر از معتمدین و دستگاه های اجرایی در این مرکز به صورت میدانی و عملیاتی و با مشارکت مردم این محلات جهت شناسایی مشکلات و تلاش برای رفع آنها اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: تلاش ما این است تا با حمایت و همکاری شورای شهر در هر سه فرهنگسرا و پنج سرای محله در پنج منطقه حاشیه ای شهر کرمانشاه کانون‌های سلامت راه اندازی کنیم.

عبدالمالکی با اشاره به مردم محور بودن این مراکز گفت: مشارکت و نگاه مسئولانه و مطالبه گرانه مردم در رشد و تقویت این مراکز مهمترین مولفه خواهد بود.

دکتر رامین رضایی معاون حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با قدردانی از شهرداری به جهت فراهم آوردن سخت افزار کار گفت: مردم باید از مسئولین حقوق حوزه سلامت خود را مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه کانون های سلامت در نگاهی جامع تر به مجمع سلامت تبدیل خواهند شد، عنوان داشت: این کانون دومین کانون محله شهر است و دو ماه قبل اولین کانون در محله جعفرآباد افتتاح شد.

وی ارائه آموزش و اجرای برنامه های متعدد توانمندسازی مردم و جمعیت های هدفمند بر اساس نیازسنجی ها را از مهترین برنامه های این مرکز عنوان کرد.

در این نشست همچنین تعدادی از معتمدین و بزرگان محلات نیز به ارایه نقطه نظرات خود در جهت فعالیت این کانون پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.