جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در کرمانشاه /لزوم مدیریت مصرف
16 تیر 1398 - 17:24
شناسه : 85948
1
معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب طی ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. طلوع‌‌کرمانشاه :

رضا داوودی در خصوص میزان مصرف آب در استان کرمانشاه طی مدت سپری شده از امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: میزان مصرف آب در استان طی ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است/وی پرمصرف ترین نقاط استان را به ترتیب کرمانشاه، سرپلذهاب، قصرشیرین، جوانرود، تازه آباد و گیلانغرب اعلام کرد و در خصوص دلایل پر مصرفی نقاط مذکور نیز گفت: بخشی از این پر مصرفی به دلیل شرایط آب و هوایی این نقاط است و اکثر نقاط پرمصرف استان در مناطق گرمسیری واقع شده اند و گرمای هوا علت پر مصرفی آنها است/معاون بهره برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه در خصوص علت پرمصرفی شهر کرمانشاه افزود: بزرگی شهر کرمانشاه، تنوع و وجود انواع کاربری های پرمصرف از جمله دلایل مصرف بالای آب در کرمانشاه است/وی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه مصارف صنعتی و تجاری بیشتری وجود دارد و وجود استخرهای بیشتر، ورزشگاه های بیشتر و کارواش های بیشتر نسبت به سایر نقاط باعث پرمصرفی آن نسبت به نقاط دیگر استان شده است.

پ
پ

داوودی تاکید کرد: شهر هر چقدر توسعه یافته تر باشد، میزان مصرف آب در آن شهر به همان نسبت بالاتر می رود.

وی دلیل پرمصرفی شهرهای سرپلذهاب و تازه آباد را نیز اتفاقاتی که در اثر زلزله رخ داد، دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز هم مصرف آب این شهرها به دلیل زلزله، رایگان است، مصرف بالایی دارند.

معاون بهره برداری آبفا شهری استان کرمانشاه عنوان کرد: علی رغم اینکه از ۲۰ خرداد براساس مصوبه ستادبازسازی مناطق زلزله زده، مجوز مدیریت همه انشعابات در شهر سرپلذهاب و اینکه همه آنها به انشعابات به انشعاب مجاز تبدیل شوند، صادر شد و قرار شد اجرایی شود و مردم آب بها بپردازند و ما نیز از ۲۰ خرداد کار را آغاز کرده ایم، اما به دلایلی کار قدری کند پیش می رود.

این مسئول به دلایل این کندی اشاره کرد و افزود: هنوز هم تعدا از این افراد و مستاجرین زلزله زده در کانکس ها هستند، لذا امکان قطع این انشعابات وجود ندارد و نیز به دلیل مسائل ساخت و ساز، عدم پرداخت آب بها و وجود انشعابات غیرمجاز در این نقاط مصرف آب در شهرهای سرپلذهاب و تازه آباد بالا است.

داوودی ادامه داد: برای مدیریت مصرف آب در این نقاط باید همه کانکس ها به کمک فرمانداری جمع آوری شود و به همان نسبت که کانکس ها جمع آوری شود ما می توانیم مصرف آب را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود در این مناطق، کار سختی است و مردم مقداری مقاومت می کنند، اما با توجه مجوزی که ستاد بازسازی به ما داده است، ما باید به مرور این کار را انجام دهیم.

معاون بهره برداری آبفا شهری استان کرمانشاه به مردم توصیه و تاکید کرد: مردم سعی کنند مصرف بهینه داشته باشند و از شستشوی ماشین، معابر و حیاط با آب آشامیدنی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه بسیار از شهرها با تنش آبی مواجه هستند، خواستار کمک مشترکان در زمان پیک مصرف و مدیریت مصرف در این حوزه شد.

داوودی گفت: در زمان اوج مصرف می بینیم که برخی مناطق چون مناطقی از شهر کرمانشاه با افت فشار و مسائلی از این دست مواجه می شوند، لذا اگر مردم مصرفشان را مدیریت کنند، مسائل مناطقی که از این نظر مشکل دارند به همان اندازه کمتر می شود/مهر

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.