پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

مراجعه بیش از ۲۵۰۰ زوج “نابارور”/ دو سوم علت ناباروری به “مردان” برمی گردد
17 تیر 1398 - 12:11
شناسه : 86214
2
رییس مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رییس مرکز درمان ناباروری فوق تخصصی جهاددانشگاهی کرمانشاه با اشاره به مراجعه بیش از ۲۵۰۰ زوج به این مرکز طی دو سال فعالیت آن، گفت: درمان های بکار رفته در این مرکز با ۲۰ تا ۲۵ درصد موفقیت همراه بوده که با توجه به استانداردهای جهانی درصد خوبی محسوب می‌شود./دکتر نازنین کریمی، با بیان اینکه آمار مشخصی از ناباروری در جامعه وجود ندارد، گفت: بطور متوسط در آمارهای مختلف آمار ناباروری در کشور و به تبع آن در استان ۲۰ تا ۲۵ درصد گزارش شده، یعنی از میان تمام زوجین ۲۰ تا ۲۵ درصد آنها نابارور هستند./وی افزود: متاسفانه این آمار روز به روز در حال افزایش است و سن ناباروری عملا به زیر ۳۰ سال رسیده و بنا به دلایلی که باید مورد بررسی قرار گیرد ناباروری در مناطق روستایی رشد چشمگیری داشته است./کریمی با بیان اینکه زوجینی که بعد از یک سال تلاش بارور نشده اند، نابارور محسوب می شوند، افزود: ناباروری نقص محسوب نمی‌شود و یک نوع بیماری است که امروزه با روش های بسیاری که وجود دارد به راحتی قابل درمان است./کریمی با بیان اینکه امکان ناباروری زوج های بارور هم در طول زندگی مشترک آنها وجود دارد، گفت: اینطور نیست که زوج ها از ابتدا نابارور باشند و این امکان وجود دارد که بعد از به دنیا آمدن اولین فرزند آنها و یا حتی دومین و یا سومین فرزند نیز زوج نابارور شوند./این متخصص جنین شناسی مصرف قرص های ضد بارداری را از جمله دلایل ناباروری زنان عنوان کرد وافزود: این امکان وجود دارد که بعد از تولد یک یا دو بچه و یا از همان ابتدای ازدواج به دلیل مصرف طولانی مدت قرص های ضدبارداری، زنان نابارور شوند و در همین راستا توصیه می شود زوجین از روش های دیگری برای پیشگیری استفاده کنند.

پ
پ
کریمی در خصوص سهم زوجین در ناباروری هم یادآور شد: برخلاف تصور اشتباهی که در جامعه به ویژه جوامع سنتی وجود دارد که زنان را عامل اصلی ناباروری می دانند، تحقیقات علمی نشان می دهد که بیش از دو سوم علل ناباروری زوجین به مردان بر می گردد.

وی افزود: تشخیص سهم هر یک از زوجین در ناباروری هم بویژه برای مردان به راحتی انجام می شود و زوجین می توانند با انجام یک آزمایش ساده از این امر مطلع شوند.

این متخصص جنین شناسی با اشاره به پیشرفت های بسیار روش های درمان ناباروری، گفت: با توجه به روش های موجود در حال حاضر بیشتر زوجین نابارور امکان باروری دارند و می توانند صاحب فرزند شوند.

خدمات “رویان” در این مرکز ارائه می شود

کریمی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه از سال ۱۳۹۶، گفت: ساخت این مرکز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۰ است و نهایتا بعد از راه اندازی و آماده سازی مکان و نیز بعد از خرید و کالیبراسیون تجهیزات تخصصی و فوق تخصصی و با جذب بیش از ۳۰ نیروی انسانی متخصص شامل متخصصین زنان و فلوشیپ نازایی و جنین شناسان، در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.

این متخصص جنین شناسی یادآور شد: این مرکز تحت کنترل کیفی مرکز رویان است و هیچ تفاوتی بین روش های بکار رفته در این مرکز و رویان وجود ندارد.

وی در تشریح خدمات صورت گرفته در این مرکز، گفت: به دنبال مراجعه زوجین نابارور به مرکز، پس از ویزیت و مشاروه اولیه و بسته به تشخیص علت نازایی و اینکه علت مردانه باشد یا زنانه، زوجین تحت درمان های مختلفی قرار می گیرند.

وی افزود: یکی از خدمات درمانی در این مرکز روش IUI است، به اینصورت که اسپرم مرد گرفته شده و سانترفیوژ شده و سپس اسپرم های فعال به داخل رحم زن در آن فازی که آماده شده و بسترسازی اولیه انجام شده، تزریق می شود.

وی افزود: بسته به سن و وضعیت زوجین و وضعیت فیزیولوژیکی آنها و نیز پاسخی که به القا تخمک گذاری می دهد، موفقیت این روش بین ۱۵ تا ۳۰ درصد در جاهای مختلف مثبت شده است.

کریمی تصریح کرد: بخش دیگر فعالیت ما مرحله میکرو اینجشکن است که کاملا جنین تشکیل می شود و این مرحله در درمان نازایی بسیاری پیشرفته است و جنین را تلقیح می کنیم. حُسن این روش این است که مادر ممکن است ده تا ۲۰ جنین داشته باشد که در اینصورت جنین های اضافی فریز میشوند.

وی افزود: چنانچه مادر به هر دلیل نتوانست جنین تلقیح شده را نگه دارد و حاملگی اش دفع شد، خود او می تواند از جنین های فریز شده با پرداخت فقط یک هزینه خارج کردن از فریز استفاده نماید و این جنین ها به مادر تلقیح شود.

کریمی خاطرنشان کرد: این امر هم هزینه کمتری داشته و هم اینکه از نظر روانی مادر مطمئن است که باز جنین دارد و می تواند برای بعدا دوباره استفاده کند.

وی افزود: روش های دیگری هم با عنوان روش های جایگزین درمان ناباروری وجود دارد از جمله اهدا جنین و اهدا تخمک که این دو روش در مراجع قانونی پذیرفته شده است و بعد از طی کردن مراحل قانونی در آینده خیلی نزدیک در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی نیز راه اندازی و استفاده میشود.

کریمی تصریح کرد: در این دو روش با توافق خانواده ها کسی که جنین فریز شده دارد با خانواده متقاضی به توافق می رسند و جنین اهدایی را می گیرند که مراحل قانونی دارد که باید طی شود و این توافقات بدون دخالت مرکز درمانی خواهد بود.

به گفته این متخصص جنین شناسی با وجود این روش ها عملا ناباروری در ایران معنا ندارد و همه زوج های نابارور میت وانند صاحب فرزند شوند.

درمان “ناباروری” بطور میانگین پروسه ۲ ماهه دارد/ هزینه ها از ۱۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان متغیر است

کریمی در خصوص طول درمان ناباروری، گفت: این مدت زمان بسته به عوامل مختلف از جمله ضخامت رحم، تعداد تخمک و … متفاوت است، اما بطور میانگین حدود دو ماه به طول می انجامد.

این مسئول در خصوص هزینه های درمان ناباروری هم تاکید کرد: هزینه ها بسته به نوع روش انتخابی درمان ناباروی و استفاده از برخی تخفیفات، از ۱۵۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان متغیر است.

وی با بیان اینکه بیمه های درمانی مختلف در این مرکز پذیرفته می شود، گفت: خوشبختانه استفاده از خدمات این مرکز با توجه به مصوبه سفر مقام معظم رهبری برای روستاییان تحت پوشش بیمه برکت رایگان است و زوجینی که زیر ۴۲ سال داشته و فرزندی نداشته باشند نیز تحت پوشش بیمه سلامت با تخفیف ۸۵ درصدی به آنها خدمات داده می شود.

۲۵۰۰ مراجعه کننده داشته ایم

کریمی با بیان اینکه درمان ناباروری به نوعی خلق موجود زنده است، گفت: جنین شناسان مرکز روی این موضوع بسیار تاکید دارند که هنگام شروع کار حتما وضو بگیرند و این کار را با نام خدا شروع کنند.

مسئول مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه در تشریح عملکرد این مرکز طی دو سال فعالیت آن، گفت: از زمان شروع فعالیت مرکز تاکنون بیش از ۲۵۰۰ مراجعه داشته ایم و بیش از ۱۸۰۰ پرونده تشکیل شده است. همچنین ۴۲۰ عمل میکرواینجکشن با موفقیت ۲۵ درصد، ۳۲۰ عمل IUI با موفقیت ۲۰ درصد و ۱۵۰ مورد فریز جنین و اسپرم  داشته ایم و سایر خدمات تخصصی و مشاوره ای نیز در این مرکز ارائه شده است.

منبع: ایسنا

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.