جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بلیت ۹۰۰ هزار تومانی کرمانشاه – تهران قانونی است؟
03 شهریور 1397 - 11:23
شناسه : 8637
1
طلوع‌‌کرمانشاه :

ماجرای افزایش غیرمتعارف بلیت‌ هواپیما به پروازهای داخلی هم سرایت کرده و اخیرا اخباری در فضای مجازی مبنی بر بلیت ۹۰۰ هزار تومانی مسیر کرمانشاه به تهران منتشر شده است.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه، طی چند روز اخیر در فضای مجازی خبرهایی مبنی بر بلیت ۹۰۰ هزار تومانی پرواز کرمانشاه به تهران منتشر شد که همه را شگفت زده کرد. این قیمت ۹۰۰ هزار تومانی در شرایطی است که قیمت معمول بلیت مسیر کرمانشاه به تهران از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در پروازهای عادی زیر ۴۰۰ هزار تومان است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با اشاره به اخبار منتشر شده درباره بلیت ۹۰۰ هزار تومانی پروازهای کرمانشاه به تهران، گفت: از زمان آزادسازی قیمت بلیت هواپیما دیگر امکان نظارت بر بهای بلیت هواپیما وجود ندارد و شرکت‌های هواپیمایی به هر شکلی که بخواهند قیمت‌گذاری انجام می‌دهند.

عبدالرضا یاری اظهار کرد: متاسفانه چندی قبل آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت که باعث می‌شود شرکت‌های هواپیمایی بر اساس موارد و آیتم‌هایی که برخی از آنها بین‌المللی است قیمت‌های خود را تعیین کنند.

وی ادامه داد: این آزادسازی قیمت امکان نظارت را از مراجع نظارتی گرفته و ما هم به عنوان نماینده مصرف کننده نمی‌توانیم به این ماجرا ورود کنیم و البته تاکنون نیز پرونده شکایتی نداشته ایم.

یاری این افزایش قیمت را کاملا بی‌اساس خواهند و عنوان کرد: طی یک هفته اخیر اتفاق خاصی در صنعت هواپیمایی نیفتاده که شاهد چنین افزایش قیمتی باشیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه معتقد است، این افزایش قیمت در نهایت به ضرر خود شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود، زیرا با این قیمت‌ها بسیاری از مردم عادی دیگر قدرت تهیه بلیت هواپیما را ندارند و هواپیما فقط مخصوص خواص خواهد شد.

به گفته یاری، این قیمت‌ها برای مردمی مانند استان کرمانشاه بسیار زیاد است و اکثر مردم بجز برخی کارمندان دولت، تولیدکنندگان عمده و … امکان استفاده از هواپیما را دیگر نخواهند داشت.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز این افزایش قیمت بی دلیل را تخلف دانست.

جلال عزتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ما هم ماجرای افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما را شنیدیم و امروز موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اکیپ‌های گشت سیار تعزیرات حکومتی با مراجعه به شرکت‌های هواپیمایی صحت موضوع را بررسی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت فقط افزایش قیمت خدمات و کالاها را تا ۱۰ درصد مجاز اعلام کرده است، یادآور شد: این افزایش قیمت غیرقانونی و تخلف است و اگر این تخلف محرز شود حتما با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد.

به گفته معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، اگر تخلف مربوط به داخل کرمانشاه باشد موضوع در داخل استان پیگیری خواهد شد و اگر تخلف مربوط به مرکز باشد موضوع از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری خواهد شد.

عزتی خاطرنشان کرد: امروز حتما به این موضوع رسیدگی و با تخلف احتمالی برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: البته تا کنون موردی از شکایت مردم از شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص نداشته‌ایم.
ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.