پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بازهم تکرار قصه سبزیکاری الوده در مزارع درودفرامان
12 مهر 1396 - 11:57
شناسه : 871
5
طلوع کرمانشاه گزارش میدهد: طلوع‌‌کرمانشاه :

گزارش از :شکوه هاشمی قره سو رودخانه بیمار شهرما، سالهاست که به حال خود رها شده، گویی به نگاه بی تفاوت و روزانه رهگذران این شهر عادت کرده است. قره سو که از سراب روانسر سرچشمه می گیرد از شهر کرمانشاه عبور می کند، سالهاست به محلی برای دفع زباله تبدیل شده و فاضلاب شهری […]

پ
پ

گزارش از :شکوه هاشمی

قره سو رودخانه بیمار شهرما، سالهاست که به حال خود رها شده، گویی به نگاه بی تفاوت و روزانه رهگذران این شهر عادت کرده است.
قره سو که از سراب روانسر سرچشمه می گیرد از شهر کرمانشاه عبور می کند، سالهاست به محلی برای دفع زباله تبدیل شده و فاضلاب شهری به این سمت سرازیر می شود.
چندسالیست که زمزمه آبیاری مزارع سبزی کاری دهستان درودفرامان با آب آلوده این رودخانه شنیده می شود و گاه به کابوسی برای داشتن سفره ای پاک تبدیل می شود.
به دلیل همین حساسیت و بررسی و گزارش های بدست امده، مسوولان مربوطه پای کار امدند و کمیته امحا را راه اندازی کردند که چندی پیش پاکسازی این محدوده اطلاع رسانی شد.
با این وجود در روزهای اخیربازهم از سوی نیروی انتظامی خبری در خصوص کشف و امحا ۱۵هکتار از مزارع الوده سبزی کاری در درودفرامان،(روستایی در اطراف قره سو) به گوش رسید و حال باید از مسوولان مربوطه پرسید که برای نظارت مستمر در این منطقه چه تدبیری به کار بسته اند.
**تشکیل مجدد کمیته امحا در کرمانشاه
برهمین اساس فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع، گفت: در سنوات گذشته بالغ بر ۳۰۰الی۴۰۰هکتار از مزارع الوده سبزیکاری در حاشیه قره سو امحا شد.
فضل الله رنجبر با تاکید براینکه نظارت مستمر براین مزارع برقرار است از تشکیل مجدد کمیته امحا با همکاری مرکز بهداشت، جهادکشاورزی، نیروی انتظامی استان و حمایت های دادستانی خبر داد.
رنجبر ادامه داد: تاکنون نظارت بر مزارع روند مناسبی داشته و امسال تنها پنج الی ۱۰ هکتار کشت الوده در این مزارع گزارش شده است.
رنجبر اظهار داشت: براین باوریم که این روند باید همواره و به صورت مستمر تداوم یابد و از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده کشت الوده، مراتب را اطلاع دهند.
اقدامات ترویجی برای مقابله با کشت الوده سبزیکاری
رنجبر ادامه داد: اقدامات ترویجی برای افزایش اگاهی و جلوگیری از کشت الوده از طریق دهیاری ها و شوراها در دستور کار است و در صورت مشاهده قطعا برخورد جدی می شود.
وی هشدار داد، افرادی که این کار را تکرار کنند به عنوان متخلفانی که بهداشت مردم را به خطر می اندازند به دادستانی معرفی می شوند.
وی تاکید کرد: از هفته گذشته کار امحا مجددا در دستور کار قرار گرفته و این روند به صورت مستمر ادامه می یابد و از سوی دیگر از ساکنان حاشیه قره سو خواهان همکاری بیشتر با جهادکشاورزی هستیم.
امحا هشت هکتار در دستور کار قرار دارد

کارشناس مسوول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار طلوع از وجود دو دوره کاشت و برداشت سبزیکاری در سال خبر داد و گفت: دوره نخست در خرداد ماه انجام شد که گزاراشاتی مبنی بر وجود ۱۲هکتار زمین الوده بدست رسید که قبل از اینکه کار به پاسگاه بکشد توسط خود کشاورزان امحا شد.
بهمن خدادادیان در پاسخ به این سوال که اکنون چه میزان از ۱۵هکتار زمین های الوده درودفرامان امحا شده افزود: در کشت دوم خبرهایی مبنی بر وجود ۱۵هکتار کشت الوده به دست رسید که ۶هکتار از ان معدوم شده و هشت هکتار دیگر ان در هفته اینده امحا می شود.
خدادادیان با تاکید براینکه نامه نگاری ها برای امحا این هشت هکتار انجام شده، افزود: از مسوولان مربوطه خواهان در اختیارداشتن تعدادی از ماموران انتظامی و هم چنین در اختیار گرفتن چندین دستگاه تراکتور برای معدوم سازی شده ایم.
وی با تاکید براینکه همواره نظارت مستمر براین اراضی وجود دارد، افزود: همواره سودجویانی هستند که به دنبال فرصت برای کشت الوده هستند که ما این فرصت را از انان خواهیم گرفت.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.