پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20829 تعداد نوشته های امروز : 4×

آخرین خبرها

در راستای تحقق شعار سال؛ هنرستانها مولد سازی می شوند چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟ مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟ خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند پاداش ۳۰ میلیون ریالی نیرو های شرکت بازیافت شهرداری کرمانشاه فردا پرداخت می شود افزایش بیماران خاص در کرمانشاه/بیش از ۴۰ هزار بیمار خاص در استان داریم درباره سندرم درس (DRESS) / چرا ایجاد می شود، چگونه درمان می شود و عوارض ماندگار آن چیست؟ افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه وقتی برخی نانوایی‌های کرمانشاه نان را گران‌تر می‌فروشند نگاه ویژه شهردار کرمانشاه به مشکلات و تلاش برای رفع آنها حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر!

در تابستان امسال هر مشترک در کرمانشاه ۲۴ ساعت در خاموشی بود.
07 شهریور 1397 - 9:52
شناسه : 8736
1
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: طلوع‌‌کرمانشاه :

به گزارش طلوع کرمانشاه، علیمراد مرادی مجد در نشست خبری که امروز (۶ شهریور) به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: ۷۴۷ هزار مشترک برق در استان داریم.

پ
پ

وی از وجود بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق در استان خبر داد و عنوان کرد: کرمانشاه از نظر تعداد مشترکین جایگاه ۱۷ کشور، از نظر انرژی مصرفی جایگاه ۳۰ کشور و از نظر پیک بار جایگاه ۲۶ کشور را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه جایگاه استان از نظر تعداد روستاهای برق دار را رده ۹ کشور و از نظر درصد روستاهای برق دار در جایگاه‌های اول کشور دانست و ادامه داد: اکنون روستاهای بدون برق بالای ۱۰ خانوار در استان نداریم و طی دو سه سال اخیر برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار که توجیه اقتصادی دارند را انجام دادیم.

مرادی مجد به سهم بخش‌های مختلف در مصرف برق استان هم اشاره و سهم بخش خانگی را ۴۶ درصد، ادارات را ۱۸٫۲ درصد، کشاورزی را ۱۴ درصد و صنعت را ۱۰٫۸ اعلام کرد.

وی از کاهش تلفات برق در استان طی سال‌های اخیر هم خبر داد که از ۱۹ درصد در سال ۹۵ به ۱۵٫۲ درصد در سال گذشته و ۱۳٫۸ درصد در سال جاری رسیده و گفت: برنامه این است که تا افق ۱۴۰۵ این عدد به هشت درصد برسد.

به گفته این مسئول، بخش زیادی از کاهش تلفات برق ناشی از کاهش انشعابات غیرمجاز است که از ۱۹ هزار مورد در سال ۹۲ به کمتر از دو هزار مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: انشعابات غیرمجاز نیز دیگر به شکل قلاب انداختن‌های قدیم نیست و اکنون مواردی که وجود دارد بیشتر شامل دستکاری کنتور است.

مرادی مجد  اشاره‌ای هم به طلب ۱۰۴ میلیاردی شرکت برق از مشترکین داشت و عنوان کرد: از این میزان سهم ادارات ۵۷ درصد، خانگی ۲۰ درصد، تجاری ۱۴ درصد، صنعت ۶٫۵ درصد  و مابقی مربوط به بخش کشاورزی است.

به گفته این مسئول، در بخش اداری نیز شرکت آب و فاضلاب شهری، ارتش، شهرداری، آب و فاضلاب روستایی و … بیشترین میزان بدهی را به شرکت برق دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان وصول مطالبات شرکت توزیع برق استان به ۹۵ درصد رسید، خاطرنشان کرد: این عدد قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ۱۰۰ درصد بود که در سال ۸۸ و با اجرای این طرح به ۸۶ درصد رسید.

مرادی مجد اشا‌ره‌ای هم به وضعیت خاموشی‌ها در استان داشت و عنوان کرد: در شرایطی که میانگین خاموشی در کشور ۷۰۰ دقیقه در سال برای هر مشترک است، این عدد در کرمانشاه تا پایان سال ۹۶ حدود ۲۹۲ دقیقه بوده است.

وی از هدفگذاری برای کاهش این عدد به ۸۰ دقیقه تا پایان سال ۱۴۰۵ خبر داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از خاموشی‌های تابستان امسال( از ۶ تیر تا ۱۸ مرداد) هم یاد کرد که در این ۴۴ روز، ۳۵ روز خاموشی در کرمانشاه داشتیم که گاهی ۲۵ درصد مشترکین استان به طور همزمان درگیر خاموشی بودند.

مرادی مجد با بیان اینکه برق برخی محلات تا دو بار در روز هم قطع می‌شد، یادآوری کرد: حداکثر خاموشی که داشتیم در ۲۰ تیر و به میزان ۱۸۰ مگاوات اعمال شد.

وی میانگین خاموشی که در مجموع این ۳۵ روز هر مشترک در استان تجربه کرده را ۲۴ ساعت دانست و گفت: در این مدت سه هزار بار خاموشی برق در استان اعمال کردیم که میزان انرژی که در این مدت توزیع نشد نیز ۱۴ میلیون کیلووات با ارزش دو میلیارد تومان بود.

به گفته این مسئول، در این مدت برق ۵۰ تا ۶۰ اداره متخلف نیز قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه پیک مصرف برق در تابستان امسال را نیز مربوط به ۶ مرداد و به میزان ۷۲۷ مگاوات اعلام کرد که این عدد در سال گذشته ۷۲۲ مگاوات بوده است.

مرادی مجد بیان کرد: به علاوه مصرف برق استان در پنج ماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ دهم درصد افزایش یافته است.

وی اشاره‌ای هم به کاهش سرقت کابل برق در استان داشت و افزود: بیشترین سرقت معمولا از اسلام آبادغرب، صحنه، هرسین و بیستون است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از ارائه خدمات به زلزله زدگان استان هم یاد کرد و از برقرسانی به ۷۵ هزار چادر و کانکس در مناطق زلزله زده خبر داد.

مرادی مجد اظهار کرد: در این مدت ۲۲۳ میلیون کیلووات برق به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در مناطق زلزله زده مصرف شد که عمده مصرف نیز در سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بوده است. 

به گفته این مسئول، در این مدت موردی از حادثه برق گرفتگی و تلفات جانی در مناطق زلزله زده گزارش نشده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال داشت و گفت: این پروژه ها شامل پروژه‌های توسعه و بازسازی شبکه، نصب کنتورهای هوشمند، تعویض کنتورهای فرسوده و… بوده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.