سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20777 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری» امیدوارم موفقیت در مسابقات کافا تکرار شود انجام خط کشی ۶۰۰ کیلومتر از معابر شهری کرمانشاه/ثبت تردد غیرمجاز کامیون‌ها توسط دوربین‌ها انجام می‌شود نماز «عید فطر» کرمانشاه کجا اقامه می‌شود؟ «گوجه سبز» نوبرانه کرمانشاه راهی بازار شد موج دوم سفرهای بهاری در تعطیلات فطر/ افزایش ۱۱ درصدی تردد در محورهای کرمانشاه

فعالیت مجدد تیم‌های بهداشت روان آغاز شد
10 شهریور 1397 - 11:24
شناسه : 8780
3
نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه طلوع‌‌کرمانشاه :

نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: با زلزله اخیر بهداشت روانی زلزله زدگان تشدید شد که نیازمند مراقبت‌های بیشتر است.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه قدیمی نماینده ویژه وزیر بهداشت درمناطق زلزله‌زده کرمانشاه با اشاره به آغاز غربالگری بهداشت روانی از زلزله‌دگان در پی زلزله اخیر گفت: آنچه که بر عهده وزارت بهداشت است، انجام شده و می‌شود، اما شرایطی مانند مسکن و شغل بر زلزله‌زدگان فشار می‌آورد و موجب مشکلات روانی می‌شود.
طیب قدیمی، با اشاره زلزله اخیر ۵.۹ ریشتری در استان کرمانشاه و نحوه حمایت‌های بهداشت و روان از زلزله‌زدگان اظهار کرد: غربالگری و ارزیابی روانی توسط تیم‌های روانپزشکی انجام می‌شود که برای تمام مردمی که در آن مناطق حضور دارند، انجام شد.
وی افزود: وضعیت افرادی که نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند با زلزله اخیر نیز تشدید شد وتیم‌های روانپزشکی که از قبل کار خود را در آن منطقه انجام داده بودند حاضر شده و بار دیگر به حمایت‌های بهداشت و روان پرداختند.
قدیمی بیان کرد: برای زلزله اخیر نیز دو تیم از سوی وزارت بهداشت به منطقه اعزام شده و افرادی که نیاز داشتند که مجدد غربالگری شوند، این کار برای آن‌ها انجام شد.
وی بیان کرد: در سرپل ذهاب روانپزشک مستقر حضور دارد که هفته‌ای ۲ تا ۳ روز نیز به ثلاث باباجانی رفته و بیمارانی که نیاز به خدمت روانپزشکی داشته باشند به او ارجاع و ویزیت می‌شوند.
قدیمی با بیان اینکه شرایط کلی بهداشت روان زلزله‌زدگان فقط به اقدامات وزارت بهداشت مرتبط نمی‌شود، گفت: همه شرایط در اختیار و کنترل وزارت بهداشت نیست، آنچه که به ما ارتباط دارد باید در قالب تیم‌های بهداشت روان شامل روانپزشکی و روانکاوی انجام گیرد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت وزارت بهداشت و سایر دانشگاه‌های کشور انجام داده است.
وی ادامه داد: شرایطی مانند شغل، مسکن یا موارد دیگر می‌تواند زلزله‌زدگان را تحت فشار روانی قرار داده و مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورد، این موضوع باید توسط ارگان‌های مرتبط مورد توجه قرار گرفته و شرایط روانی زلزله‌زدگان را بهبود بخشند.
نماینده وزیر بهداشت با بیان اینکه در تابستان بیماری واگیری علی‌رغم گرمای هوا در منطقه مشاهده نشد، یادآور شد: همه مراکز بهداشتی مناطق زلزله‌زده، شش روز پس از زلزله به طور کامل بازسازی و خدمات خود را از سر گرفتند ضمن اینکه بیش از ۱۷۰ مرکز بهداشتی در زلزله آسیب جزئی دیده بود که کاملا بازسازی شده‌اند.
وی افزود: همچنین ۴۵ خانه بهداشت و هفت مرکز سلامت کاملا آسیب دیده که قابل بازسازی نبودند که ساخت جایگزین آن‌ها توسط خیرین آغاز شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.