شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20797 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

تعداد بوستان های منطقه ۵کرمانشاه به ۳۹عدد رسید خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان پارکینگ‌های کرمانشاه هستیم کرمانشاه از فردا بارانی می‌شود سال گذشته ۱۳۳۳ پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد چشم‌انداز بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند

اجرای طرح “ایران مهارت” در مدارس کرمانشاه
11 شهریور 1397 - 9:14
شناسه : 8794
2
در هفته ملی مهارت طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان در هفته ملی مهارت از اجرای طرح “ایران مهارت” برای دانش آموزان کرمانشاهی خبر داد.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه بسامی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با طرح ایران مهارت برای دانش آموزان دوره متوسطه شرکت کنندگان طی سه سال،۶۰ ساعت آموزش لازم را فرا می‌گیرند و به یک فن ومهارت کاربردی مجهز می‌شوند.
بسامی از طرح کارورزی به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های وزارت کار در جهت ساماندهی بازار کار و جویندگان کار نام برد.
وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حال شناسایی واحد‌های پذیرنده‌ای است که برای آموزش کارورزان اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی داشتن تحصیلات دانشگاهی و عدم گذراندن دوره‌های کارورزی را شرط پذیرش در این طرح دانست و گفت: فارغ التحصیلانی که دوره‌های کارورزی را بگذرانند از مزایای حقوق و بیمه برخوردار می‌شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر بیشتر دانشجویان دانشگاه‌های فنی دوره‌های کارورزی را می‌گذرانند و از همان روزی که مشغول کار می‌شوند حتی در شش ماه اول کارورزی، دولت حق بیمه آن‌ها را می‌پردازد و بخشی از حقوق آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.
بسامی متذکر شد: مسئولیت اجرای طرح با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و مسئولیت آموزش آن برعهده ماست و گواهینامه‌های مهارتی به افرادی که دوره‌های کارورزی را به اتمام برسانند و در آزمون فنی و حرفه‌ای قبول شوند، اعطا می‌کنیم.
به گفته وی بیش از ۷۰ درصد کسانی که دوره‌های کارورزی را گذرانده و با محیط واقعی کسب و کار آشنا شدند، جذب بازار کار شده‌اند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: یکی از انتقاداتی که از نظام آموزش رسمی کشور می‌شود، این است که دانش آموزان آموزش‌های تئوریک را فرا می‌گیرند و کمتر به آموزش‌های عملی می‌پردازند؛ از سوی دیگر ممکن است دوره‌های طولانی مدت برای دانش آموزان ایجاد خستگی کند
وی گفت: این طرح از مقطع ابتدایی تا متوسطه است و هر کدام از استاندارد‌ها متعلق به یک گروه سنی است و مدارسی که مایلند برای والدین و خانواده‌ها نیز دوره‌های آموزشی بگذرانند از طریق استاندارد‌های تدوین شده این امر محقق می‌شود.
بسامی در بخش دیگری از سخنان خود از اعطای مجوز به موسسات و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای اجرای طرح ایران مهارت خبر داد و گفت: آموزشگاه‌های آزاد می‌توانند بر این اساس با هر مدرسه یا دانشگاهی وارد تفاهم شوند و تجهیزات خود را به آن‌ها انتقال دهند و آموزش‌های خود را در محیط مدرسه ارائه کنند این طرح عموما توسط آموزشگاه‌های آزاد و مدارس انجام می‌شود و هزینه‌ها برعهده مدارس است البته بخشی از هزینه‌ها را سندیکای آموزشگاه‌های آزاد در قالب تخفیفات ویژه می‌پردازند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مراسم رونمایی این طرح ۱۸ لغایت ۲۰ مرداد ماه برگزار می‌شود و از طریق کانون‌های آموزش و پرورش و پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش و مدارس علاقمند به اجرا در می‌آید.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.