پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

برای دفع سنگ کلیه، تربچه بخورید
12 مهر 1396 - 12:41
شناسه : 881
5
طلوع‌‌کرمانشاه :

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف تربچه را برای دفع سنگ کلیه مفید دانست. هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه با اشاره به مقادیر فراوان ویتامین C موجود در برگ و ریشه تربچه، اظهار کرد: این ویتامین در برگ تربچه پنج برابر ریشه‌هیا آن است. وی ادامه داد: ریشه کروی و […]

پ
پ

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی مصرف تربچه را برای دفع سنگ کلیه مفید دانست.
هانیه ناصری در گفت و گو با خبرنگار طلوع کرمانشاه با اشاره به مقادیر فراوان ویتامین C موجود در برگ و ریشه تربچه، اظهار کرد: این ویتامین در برگ تربچه پنج برابر ریشه‌هیا آن است.
وی ادامه داد: ریشه کروی و قرمز این سبزی همچنین دارای مقادیر فراوانی پتاسیم، اسید فولیک و مس است.
این کارشناس ارشد گیاهان دارویی از خاصیت ضد سرطانی تربچه هم یاد کرد و افزود: این سبزی برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود.
به گفته این کارشناس، مصرف تربچه برای درمان نقرس و روماتیسم هم مفید است.
ناصری معتقد است اگر برگ تربچه همراه با غذا خورده شود کمک خوبی برای هضم غذا خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است و خوردن تخم تربچه نیز ترشح شیر مادر را زیاد می کند و به علاوه اشتها آور است.
کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: کسانیکه پوست های مناسب و شفافی ندارند میتوانند روزی سه عدد تربچه داخل غذا ها یا سالاد ها میل کنند.
ناصری یادآوری کرد: مصرف روزانه تربچه به بهبود یبوست کمک می کند..

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.