سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20782 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است تفریح ارزان مردم کرمانشاه در انتظار تعطیلی ست!/رئیس حوزه هنری:ما نمی توانیم با جان مردم ریسک کنیم/ جدی نگرفتن سیستم استاندارد اطفای حریق در سینما آزادی کرمانشاه اتباع افغانی جواز ورود به کرمانشاه را ندارند جزئیاتی جدید از علت خودکشی پرستار جوان؛ در ۹ ماه گذشته ۴۹ کرمانشاهی با قرص برنج خودکشی کردند بازار داغ برداشت گیاهان خودروی بهاری در کرمانشاه/ این گیاهان را از ریشه نکنید آب همه جزیره‌های «هشیلان» را دربر گرفت/ تلاش برای انتقال آب به سراب «یاوری»

اکثر معابر سرپل‌ذهاب از چادر و کانکس‌ خالی شده است
14 شهریور 1397 - 9:15
شناسه : 8861
3
فرماندار: طلوع‌‌کرمانشاه :

فرماندار سرپل‌ذهاب از آزادسازی بسیاری از معابر و پارک‌های اصلی شهر از چادرها و کانکس‌ها خبر داد و گفت: بعید است بازسازی تمام مدارس تخریب شده بر اثر زلزله به مهرماه امسال برسد.

پ
پ
محبت جمالی‌نیا  با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان زلزله زده سرپل‌ذهاب، اظهار کرد: شهر نسبت به چند ماه اولی که درگیر زلزله بودیم به خوبی ساماندهی شده و اکنون شرایط عادی در شهر جریان دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین پارک شهر که تا چندی قبل پوشیده از چادر و کانکس‌ها بود اکنون آزادسازی شده و در آن جنگ‌های شادی و برنامه‌های مختلف سرگرم کننده برای مردم برگزار می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: اکثر معابر و خیابان‌های اصلی هم از وجود چادرها آزادسازی شده و مردم یا به خانه‌های خود  برگشته اند و یا چادرهایشان را به نزدیک منازل قبلی خود منتقل کرده اند.

جمالی‌نیا با بیان اینکه هنوز تعدادی زیادی از مردم خصوصا مستاجرانی که خانه‌های آنها تعمیری و تخریبی بوده در کانکس و چادر به سر می‌برند، افزود: فقط در بخش مستاجران خانه‌های تخریبی هنوز پنج تا شش هزار خانوار باقی مانده اند که منازل آنها باید زودتر تعیین تکلیف شود.
وی گفت: در بازسازی منازل مسکونی تعمیری و تخریبی مردم همکاری خوبی دارند و سرعت کار بالا است.
جمالی‌نیا در ادامه از برنامه‌ریزی برای بهسازی و بازپیرایی فضای شهر سرپل‌ذهاب با همکاری شهرداری هم خبر داد و عنوان کرد: روکش آسفالت معابر، بهسازی و رنگ آمیزی جداول، احیا فضاهای سبز و … از جمله برنامه‌هایی است که در این بخش وجود دارد.

فرماندار سرپل‌ذهاب درباره بازسازی مناطق روستایی نیز یادآور شد: اخیرا حدود هفت هزار واحد بازسازی شده طی دو مرحله به بهره‌برداری رسید و قرار است تا پایان شهریور ۱۲ هزار واحد روستایی بازسازی شده، تحویل شود.

وی از بهبود وضعیت بهداشتی و سلامت مردم در این مناطق هم یاد کرد و گفت: با مراقبت‌های بهداشتی که امسال انجام شد شاهد کاهش قابل توجه آمار بسیاری از بیماری‌هایی بودیم که در سال‌های گذشته رواج داشت.

به گفته این مسئول، تعداد مبتلایان به سالک، گال، بیماری‌های قارچی و افرادی که دچار مار و عقرب گزیدگی شدند در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بسیار کمتر شده است.

فرماندار سرپل ذهاب از نزدیک شدن فصل بازگشایی مدارس و آخرین وضعیت بازسازی مدارس تخریبی هم یاد کرد و گفت: در زلزله سال گذشته ۵۸ مدرسه تخریب شد که کار بازسازی تعدادی از آنها به پایان رسیده و در هفته دولت برخی از این مدارس به بهره‌برداری رسید.

جمالی‌نیا بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح و سایر موارد، بعید است بازسازی تمام این مدارس به مهرماه امسال برسد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید هیچ دانش‌آموزی در کانکس نخواهد ماند، افزود: دانش‌آموزان را در مدارس قدیمی و تعمیر شده جا می‌دهیم تا کسی در سال تحصیلی جدید در مدارس کانکسی تحصیل نکند.
ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.