شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

بازار شبیه بازگشایی مدارس نیست/ “مانتو و شلوار” زیان خالی است
14 شهریور 1397 - 9:43
شناسه : 8867
5
رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه با اشاره به رکود شدیدی که در بازار شهریور و در آستانه بازگشایی مدارس وجود دارد، گفت: امسال عرضه مانتو و شلوار فقط ضرر است و هیچ سودی برای اصناف و خصوصا تولیدی‌ها ندارد.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه؛ حسین بیات با اشاره به نزدیک شدن مهر و شروع خرید مدارس، اظهار کرد: بازاری که ما می‌بینیم اصلا شبیه بازار بازگشایی مدارس نیست و شلوغی و ازدحام مردم در بازار و مغازه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هر سال از شهریور بازار خرید مدارس رونق می‎گرفت، خاطرنشان کرد: امسال بازار درگیر رکودی بی‌سابقه‌تر از سال‌های قبل است و مردم قدرت خریدی برای کیف و کفش، مانتو و شلوار و … ندارند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، قدرت خرید مردم به قدری کاهش یافته که برخی از خریدهای غیرضروری مدرسه را منتفی می‌کنند.

بیات از رقابت شدید بین واحدهای صنفی برای فروش کالا هم یاد کرد که عمدتا ناشی از تعدد واحدهای صنفی است و افزود: شرایط به گونه‌ای شده که اکثر مغازه‌داران از سود قانونی ۱۰ تا ۲۰ درصدی خود هم می‌گذرند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه اشاره‌ای هم به توزیع پوشاک مدارس داشت که عمدتا توسط تولیدی‌ها صورت می‌گیرد و گفت: قیمتی که برای مانتو شلوار مدارس مصوب شد بر اساس قیمت پارچه  خرداد ماه بود و اکنون تمام واحدها ضرر کرده‌اند.

بیات از افزایش قیمت دو تا سه هزار تومانی هر متر پارچه طی ماه‌های اخیر خبر داد و تاکید کرد: این افزایش قیمت در شرایطی صورت گرفته که مانتو و شلوار مدارس افزایش قیمت چندانی نسبت به سال‌های قبل نداشته است.

وی قیمت کنونی هر دست مانتو شلوار مدرسه برای کوچکترین سایز را ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: به ازاء هر سایز، دو هزار تومان قیمت مانتو و شلوار بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه گفت: از سوی دیگر چون مردم قدرت خرید چندانی ندارند حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مانتوهای تولید شده روی دست اصناف و تولیدکنندگان می‌ماند و باعث ضرر آنها خواهد شد.

بیات به برگزاری نمایشگاه “حمایت از کالای ایرانی” هم اشاره کرد و آن را زمینه‌ساز کسادی بیشتر بازار دانست و افزود: ۱۰ اتحادیه صنفی درخواست داشتند که نمایشگاه برگزار نشود.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی در نمایشگاه حضور ندارند و فقط از واحدهای تولیدی دعوت شده، اظهار کرد: نتیجه این امر کاهش فروش و رکود بیشتر واحدهای صنفی است.
ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.