پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20787 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور حوادث رانندگی در جاده های کرمانشاه ۲ کشته و ۳ زخمی به جا گذاشت غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود فعالیت جهادی عمرانی خدماتی در مناطق هشت‌گانه کرمانشاه از امروز آغاز شد آموزش در خصوص احیای «قلبی – ریوی» به جامعه باید جدی گرفته شود پُرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۶ درصد رسید/ کسری مخازن زیرزمینی جبران نشده است

۳۰ هزار کلاس اولی در راه مدرسه
26 شهریور 1397 - 12:26
شناسه : 9109
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با آغاز سال تحصیلی بیش از ۳۰ هزار دانش آموز کلاس‌اولی در کرمانشاه راهی مدرسه می‌شوند.

پ
پ
به گزارش طلوع کرمانشاه ناهید فضلی کرمانشاه اظهار کرد: مهرماه امسال در مجموع ۱۷۴ هزار و ۲۸۹ دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان راهی ۲۴۱۱ مدرسه و ۷۸۷۳ کلاس درس می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد ۴۴ هزار و ۹۲۱ نفر در مدارس روستایی و ۱۲۹ هزار و ۳۶۸ نفر در مدارس شهری مشغول به تحصیل خواهند شد.
فضلی تعداد دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی را بیش از ۸۳ هزار نفر و تعداد دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی را نیز بیش از ۸۹ هزار نفر اعلام کرد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی استان نیز ۳۰ هزار و ۵۰۴ نفر است که در ۲۴۱۱ مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.
به گفته این مسئول، از بین دانش‌آموزان کلاس اولی ۱۴ هزار و ۷۶۳ نفر دختر و ۱۵ هزار و ۷۴۱ دانش‌آموز پسر هستند.
وی عنوان کرد: از این تعداد کلاس اولی ۲۲ هزار و ۵۹۷  نفر در مدارس شهری و بیش از ۷۹۰۰ نفر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.
فضلی از رشد ۱٫۲۵ درصدی دانش آموزان کلاس اولی امسال استان هم خبر داد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مهرماه امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان کلاس اولی در قالب جشن شکوفه‌ها یک روز زودتر به مدرسه می‌روند، افزود: مدارس ابتدایی از ۳۱ شهریور پذیرای کلاس اولی ها هستند.
وی یادآوری کرد: از آنجایی که کلاس اول اهمیت بسیار زیادی در آموزش دانش‌آموزان دارد، امسال برنامه‌های خوبی برای والدین دانش‌آموزان این پایه در نظر گرفته شده است.

فضلی از تشکیل شورای معلمین هماهنگ مدارس ابتدایی به همین منظور یاد کرد که با حضور معلمان و اولیا مدارس این مقطع تشکیل و هدف این شورا نیز آمادگی برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه، تدوین برنامه هفتگی و … است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای والدین کلاس اولی‌ها آموزش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده، تاکید کرد: کتابی به نام “تار خانه در پود مدرسه” در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای والدینی که سواد ندارند و یا در برخی مناطق و شهرستان‌ها به زبان محلی صحبت می‌‌کنند نیز هم آموزش به صورت صوتی و هم توسط مدرسین محلی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.