جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه/ هیچ سوپرمنی به تنهایی نمی‌تواند بیکاری کرمانشاه را کاهش دهد.
05 مهر 1397 - 8:53
شناسه : 9154
2
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه کاهش نرخ بیکاری بیش از 20 درصدی کرمانشاه را نیازمند همکاری همه دانست و گفت: هیچ سوپرمنی به تنهایی نمی‌تواند بیکاری کرمانشاه را کاهش دهد. طلوع‌‌کرمانشاه :

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه که امروز (۴ مهر) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در استان کرمانشاه وجود دارد، اظهار کرد: با وجود این همه ظرفیت از جمله آب، خاک، سدها، اراضی کشاورزی و … در استان، هیچ دلیلی برای کار نکردن وجود ندارد.

پ
پ

وی با بیان اینکه باید کار را به بیکار برسانیم و درآمدزایی ایجاد کنیم، افزود: برای این منظور هم بخش خصوصی و هم دولتی باید پای کار بیاید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تغییر جدی در نظام برنامه‌ریزی استان را ضروری دانست و ادامه داد: همه قبول دارند برنامه‌ریزی که تاکنون داشته ایم نادرست بوده که چنین نتایجی برای کرمانشاه داشته است.

حاتمی با بیان اینکه در حوزه اجرا هم نیازمند مدل کار سخت، جسورانه و هوشمندانه هستیم، یادآوری کرد: بعد از دو مرحله برنامه‌ریزی و اجرا، در مرحله سوم باید به فکر نظام جدی کنترل پروژه‌ها باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه بر لزوم ایجاد اشتغال مولد در استان هم تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه باید به سایر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و … نیز توجه کنیم، اما اولویت اصلی کار خود را بر روی اشتغال مولد بگذاریم.

حاتمی ایجاد اشتغال مولد را نیازمند کار در سه جبهه دانست و اظهار کرد: جبهبه اول بهبود فضا و اتمسفر کسب و کار در استان است.

به گفته این مسئول، بهبود فضای کسب و کار از طریق کوتاه و الکترونیکی کردن مسیر انجام امور میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه اکنون رتبه ۲۸ فضای کسب و کار کشور را دارد، افزود: بهبود فضای کسب و کار فقط بر عهده دولت نیست و قوه قضاییه، مقننه، رسانه‌ها و تک تک مردم نیز باید برای این منظور پای کار بیایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه دومین جبهبه را احیا واحدهای راکد و حفظ واحدهای موجود اعلام کرد و ادامه داد: نباید اجازه دهیم واحدهایی که کار می‌کنند غیرفعال شوند، زیرا بلند کردن مجدد آنها کاری دشوار است.

حاتمی با بیان اینکه هر هفته مشکلات تعدادی از واحدهای تولیدی در قالب جلسات ستاد تسهیل بررسی و رفع می‌شود، عنوان کرد: در ستاد تسهیل مصوب شده هیچ دستگاه خدمت‌رسانی حق ندارد بدون هماهنگی این ستاد ارائه خدمات به واحدهای تولیدی را قطع کند.

وی جذب سرمایه‌گذار جدید را سومین جبهه‌ای اعلام کرد که باید روی آن کار کنیم و افزود: از سرمایه‌گذارانی که پای کار بیایند حمایت می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مشکلی از نظر منابع و تسهیلات نداریم و حدود دو هزار میلیارد تومان پول در اختیار استان است که باید جذب شود، تاکید کرد: البته به هر ایده‌ای پول داده نمی‌شود، پول باید در اختیار ایده‌ای قرار گیرد که زنجیره ارزش افزوده را تکمیل کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم ایجاد سرفصل‌های جدید ایجاد شغل در استان هم تاکید و خاطرنشان کرد: اشتغالزایی نباید به حوزه صنعت، کشاورزی و … محدود شود، بلکه باید سراغ حوزه‌هایی مانند اقتصاد فرهنگی، آموزش، IT و ICT و… هم برویم.

وی معتقد است، با مجموع این راهکارها باید به کاهش نرخ بیکاری بیش از ۲۰ درصدی استان کمک کنیم.

به گفته حاتمی، کاهش بیکاری توسط یک فرد ممکن نیست و همه باید برای این منظور پای کار بیایند.

وی در ادامه از نقش تعاونی‌ها هم یاد کرد و گفت: تعاونی‌ها با حوزه کاری گسترده‌ای که دارند باعث افزایش عدالت خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه باید به تعاونی‌ها کار واگذار کنیم و آنها را در امور دخالت دهیم، عنوان کرد: تعاونی‌ها نیز باید با قدرت و کیفیت بهتری کار کنند، اینکه سه هزار تعاونی داشته باشیم مهم نیست، مهم این است که حتی اگر ۳۰۰ تعاونی هم داشته باشیم خوب کار کنند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.