پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

در طرح ضربتی پلیس۶ نفر از توزیع کنندگان عمده مواد مخدر در محلات، حکمت باد و جاده قدیم تهران، خیایان لاله، خیابان نرگس دستگیر شدند.
11 مهر 1397 - 21:21
شناسه : 9378
4
بیش از 70 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه معتاد هستند طلوع‌‌کرمانشاه :

۲ منزل متعلق به فروشندگان مواد مخدر براساس قانون به نفع دولت پلمب شدند/فروشندگان مواد مخدر به منظور جلوگیری از ورود ماموران درب منزل را از پشت با میله هایی تقویت و سقف حیاط را نیز نرده کشی کرده بود/براساس اعلام پزشکی قانونی سال گذشته ۱۴۲ نفر و بهار امسال ۲۰ نفر در استان کرمانشاه بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند

پ
پ

 تیم عملیاتی پلیس، در این طرح ضربتی ۶ نفر از توزیع کنندگان عمده مواد مخدر در محلات، جاده قدیم تهران، خیایان لاله، خیابان نرگس و حکمت آباد دستگیر شدند.
جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که در این طرح نیروهای عملیاتی را همراهی می کرد، گفت: نیروهای ما به واسطه اقدام های اطلاعاتی، سرشبکه های توزیع مواد مخدر را تحت نظر داشتند و پس از جمع آوری مستندات و اخذ دستور مقام قضایی در یک طرح منسجم برای دستگیری آنان اقدام کردند.
سرهنگ خلیل محمدی به خبرنگار ایرنا، گفت: در راستای طرح پاکسازی محلات شمالی شهر کرمانشاه ۲ منزل متعلق به فروشندگان مواد مخدر براساس قانون به نفع دولت پلمب شدند.
در این عملیات مقادیری مواد مخدر و ادوات فروش و مصرف از توزیع کنندگان به دست آمد و ۱۰ معتاد متجاهر نیز در بوستان های سطح شهر جمع آوری شدند.

** درب های تقویب شده
یکی از فروشندگان مواد مخدر که در محله جاده قدیم فعالیت می کرد، به منظور جلوگیری از ورود ماموران درب منزل را از پشت با میله هایی تقویت و سقف حیاط را نیز نرده کشی کرده بود.
این فروشنده مواد مخدر که هروئین، تریاک و شیشه را بسته بندی می کرد و به ساخت وسایل مصرف نیز می پرداخت، به خبرنگار ایرنا گفت: با کمک حرارت و قالب های مخصوص از لوله های شیشه ای، ابزاری برای مصرف مواد مخدر می سازم و هروئین و شیشه را در بریده های کوچکی از نی نوشابه بسته بندی می کنم.

** استفاده از فاضلاب برای معدوم سازی
در یکی دیگر از منازل، سه نفر در حال بسته بندی مواد مخدر بودند که پس از مشاهده ماموران، مخدرها را به سرعت در سوراخ فاضلاب آشپزخانه ریختند، اما ماموران به سرعت وارد عمل شدند و این مواد را از لوله فاضلاب خارج کردند.
این افراد در جعبه های سیگار، داخل نی های نوشابه بریده شده و بسته های پلاستیکی مواد مخدر را بسته بندی می کردند و زیرفرش ها و پشت پشتی های خانه جاسازهایی برای خود داشتند.

** رضایت اهالی محل
در طول اجرای طرح پاکسازی توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، اهالی محل ضمن قدردانی از ماموران به منظور شناسایی فروشندگان مواد مخدر با آنان همکاری داشتند.
زهرا ۳۶ ساله یکی از ساکنان محله جاده قدیم پس از دستگیری یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر به خبرنگار ایرنا، گفت: این فرد یک خانه مجردی داشت و علاوه بر رفت و آمدهای مشکوک برای اهالی محل ایجاد مزاحمت می کرد.
علی مراد ۶۵ ساله یکی از اهالی خیابان لاله نیز پس از دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر به خبرنگار ایرنا، گفت: در این خانه افراد مشکوک مدام در حال تردد بودند و علاوه بر ایجاد مزاحمت برای زنان و کودکان با جوانان محل نیز درگیر می شدند.

** اجرای ۵۳۸ طرح پاکسازی توسط پلیس
نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضایی و دیگر ارگان های مربوطه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۳۸ طرح پاکسازی را در سطح استان کرمانشاه اجرایی کرده است که به واسطه آن ها بیش از سه هزار فروشنده و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی کرمانشاه صبح امروز در نشستی خبری اعلام کرد که در این مدت ۹۵۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر به واسطه برگزاری طرح های مختلف در سطح استان کشف شده است.
سردار منوچهر امان اللهی پیش تر گفته بود که در ۶ ماه نخست امسال ۸۱ قاچاقچی عمده و یک هزار و ۳۹۷ خرده فروش دستگیر شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

** احتمال صدور حکم اعدام برای فروشندگان مواد مخدر
براساس اعلام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، فروشندگان مواد مخدر در صورتی پس از دستگیری، تخلف خود را تکرار کنند، حکم قضایی آن براساس مجموع مواد مخدری که در دفعات مختلف از آنها کشف شده است، محاسبه خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تاکید بر تشدید طرح های مبارزه با موادمخدر، گفت: براساس هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی در صورت زیاد بودن حجم مجموع مواد کشف شده از فروشندگان سابقه دار، احتمال صدور حکم اعدام برای آنها وجود دارد.

** کرمانشاه استان پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر
علی شمشیری در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد که حوزه مقابله با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری، کرمانشاه را به عنوان استان پیشتاز در زمینه مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده است.
وی با بیان اینکه اقدام های مناسبی در زمینه مبارزه با سوداگران مرگ در استان کرمانشاه انجام شده است، گفت: دستگاه های انتظامی به همراه اداره کل اطلاعات کار مبارزه با باندها و سرشاخه های اصلی مواد مخدر را به خوبی دنبال می کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه افزود: زمستان سال ۹۵ یک هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شدند که این آمار در زمستان ۹۶ به ۹۰۰ نفر رسید.
شمشیری ادامه داد: کاهش آمار معتادان متجاهر جمع آوری شده در سطح کرمانشاه نشان می دهد که اقدام های انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان موثر بوده است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه در سال ۹۶ رتبه نخست کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر را کسب کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان توسط نیروی انتظامی و سایر دستگاه های امنیتی کشف و ضبط شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه با اعلام اینکه در این سال ۱۰ کارگاه تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی کشف و متلاشی شد، عنوان کرد: در این مدت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ لیتر مواد پیش ساز مایع و ۱۱۳ کیلوگرم مواد پیش ساز جامد کشف و ضبط شد.
براساس اعلام پزشکی قانونی سال گذشته ۱۴۲ نفر و بهار امسال ۲۰ نفر در استان کرمانشاه بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.
این آمار نشان می دهد که سال گذشته هر پنج روز ۲ نفر و بهار امسال هر چهار روز یک نفر در استان کرمانشاه جان خود را بر اثر مصرف مواد مخدر از دست داده اند.
براساس آمارهای ارائه شده بیش از ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه معتاد هستند و بیش از ۹۰ درصد کسانی که به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه می کنند ، دوباره به آغوش اعتیاد باز می گردند/ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.