چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

انهدام باند خرید و فروش غیرقانونی ارز و طلا در کرمانشاه
14 مهر 1397 - 11:50
شناسه : 9446
2
طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از انهدام یک باند خرید و فروش غیرقانونی ارز و قاچاق شمش طلا خبر داد و گفت: یازده نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و مشارکت در قاچاق سازمان یافته به حبس های طولانی مدت و جریمه نقدی سنگین محکوم شدند.
محمدرضا عدالتخواه با بیان اینکه این پرونده در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی کرمانشاه با حضور دو قاضی و وکلای مدافع مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم آن صادر شد، افزود: در این پرونده دو عنوان اتهامی اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق خرید و فروش ۱۳۴ میلیون دلار ارز و مشارکت در قاچاق سازمان یافته طلا برای متهمان وجود داشت.

پ
پ

عدالتخواه تصریح کرد: در مورد عنوان اتهامی اول هفت نفر به عنوان متهمان اصلی این پرونده شناسایی و دستگیر شدند. از بین این هفت نفر دو نفر صراف بودند که با اقدامات مجرمانه خود موجب تلاطم در بازر ارز شده و مبلغ ۱۳۴ میلیون دلار را به صورت غیرقانونی مورد خرید و فروش قرار داده بودند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: این دو صراف ارز دولتی را از بانک مرکزی تحویل می‌گرفتند تا طبق ضوابط بین افراد واجد الشرایط توزیع شود، اما این افراد با تشکیل یک شبکه با جعل سند و تهیه فاکتورهای صوری اقدام به فروش این ارزها در بازار آزاد می کردند.
وی گفت: این دو صراف، پنج نفر دیگر را به عنوان اعضای باند خود در بازار داشتند که در وقوع جرائم با آنها همکاری داشته اند.
عدالتخواه افزود: این متهمان ارزهای دریافتی از بانک مرکزی را به وجه نقد و سپس شمش طلا تبدیل و حتی در مواردی ارزهای دولتی را به کشور عراق قاچاق کرده و به فروش رسانده و در مقابل اقدام به وارد کردن طلا به کشور می‌کردند..
این مقام قضایی از متلاشی شدن این تیم هفت نفره خبر داد و گفت: با تلاش و همکاری مشترک مراجع امنیتی، انتظامی و قضایی این تیم هفت نفره شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به عنوان اتهامی دیگر این پرونده اشاره کرد و گفت: عنوان اتهامی دیگری که در کیفرخواست این پرونده برای چهار متهم دیگر عنوان شده بود مشارکت در قاچاق سازمان یافته ۱۶ قالب شمش طلای یک کیلوگرمی بود.
وی با اشاره به شناسایی و دستگیری این چهار نفر گفت: این افراد  پولهای به دست آمده توسط اعضای باند هفت نفره را به شمش طلا تبدیل کرده و به داخل کشور قاچاق می‌کردند..
این مقام عالی دستگاه قضایی کرمانشاه گفت: پس از دستگیری این چهار متهم از آنها ۱۶ قالب شمش طلای یک کیلوگرمی کشف و ضبط شد که اکنون این شمش ها در اختیار است.
عدالتخواه در رابطه با محکومیت صادر شده برای این افراد هم گفت: در عنوان اتهامی اول دو صراف و یک نفر دیگر از عوامل اصلی این باند هرکدام به ۱۵ سال حبس و چهار نفر دیگر هم به پنج سال حبس محکوم شدند.. این افراد علاوه بر مجازات حبس به پرداخت جریمه ای معادل ۱۳۴ میلیون دلار نیز محکوم شدند.
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در رابطه با محکومیت چهار متهم دیگر هم گفت:  متهمانِ عنوان اتهامی مشارکت در قاچاق سازمان یافته ۱۶ قالب شمش طلا هم به حبس های طولانی محکوم شدند. همچنین این افراد علاوه بر ضبط شمش های طلا به پرداخت مبلغ ۵۳ میلیارد و  ۴۶۵ میلیون ریال جرای نقدی محکوم شدند.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.