جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

نقص دانشگاه های کرمانشاه، نداشتن برنامه راهبردی اجرایی
15 مهر 1397 - 11:18
شناسه : 9492
4
رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: برآورد ما این است حدود ۵۵ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می شوند.
علی اکبراختری از تدوین و تصویب برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه راهبردی تمرکز خود را روی این مسئله قرار داده‌ایم که طوری برنامه ریزی کنیم، دانشجویان ما پس از فارغ التحصیلی بتوانند جذب بازار کار شوند.
وی نعنوان کرد و ادامه داد: طبق برنامه راهبری دانشگاه صنعتی تا سال ۱۴۰۰ تعداد جذب دانشجویان را کمتر و اعضای هیات علمی را افزایش خواهیم داد تا به سمت کیفی سازی دانشگاه پیش برویم.

پ
پ


  اختری از تلاش برای افزایش تعداد رشته های دانشگاه صنعتی کرمانشاه تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: دراین راستا ۱۰ رشته کارشناسی، هفت رشته ارشد و سه رشته دکتری را در دانشگاه صنعتی کرمانشاه راه اندازی خواهیم کرد.
وی بابیان اینکه امسال ۳۷۰ دانشجوی جدید در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ثبت نام شده اند، گفت: همچنین در مقطع کارشناسی ارشد نیز ۱۲۰ دانشجوی جدید جذب خواهیم کرد.
اختری در خصوص وضعیت اشتغال دانش اموختگاه این دانشگاه نیز عنوان کرد: طبق آمارها ۴۸ درصد از دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه جذب بازار کار می شوند که البته این آمار تنها مربوط به بیمه شدگان تامین اجتماعی است و براساس برآوردها حدود ۵۵ درصد از دانشجویان ما جذب بازار کار می شوند.
وی در ادامه به مشکل سنوات دانشجویان ورودی سال ۹۴ این دانشگاه اشاره کرد و افزود: سال ۹۴ آئین نامه ای در وزارت علوم درخصوص سنوات تحصیلی دانشجویان تصویب و به دانشگاه ها ابلاغ شد که طبق این آئین نامه دانشجویان مقطع کارشناسی طی هشت ترم، مقطع ارشد طی چهار ترم و دانشجویان دکتری طی هشت ترم باید فارغ التحصیل شوند، درغیراینصورت باید به دانشگاه هزینه بپردازند که این امر موجب اعتراض دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شد.
وی افزود: در این خصوص رایزنی هایی را با هیات امنای دانشگاه صنعتی داشتیم و خواستار الحاق بند اصلاحیه به این آئین نامه شدیم که با  موافقت هیات امنای دانشگاه صنعتی با افزایش یک ترمی سنوات دانشجویان کارشناسی این دانشگاه موافقت شد. البته فعلا این افزایش سنوات تنها برای دانشجویان ورودی ۹۴ اعمال می شود.
  رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه همچنین بااشاره به انجام پژوهش های تقاضا محور استان های منطقه غرب کشور در این دانشگاه، اضافه کرد: یکی از کمبودهایی که در این زمینه در استان و حتی در منطقه غرب داریم، عدم وجود بانک اطلاعاتی از پژوهش های انجام شده درحوزه های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: اگر سامانه ای راه اندازی شود که در آن دستگاه ها نیازهای پژوهشی خود را اعلام و دانشگاه ها نیز پژوهش های خود را ارائه دهند، به پیشرفت صنعت کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه همچنین با انتقاد از فاصله بین دانشگاه ها و واحدهای صنعتی استان، تصریح کرد: در شهرهای توسعه یافته بین مراکز آموزشی و تحقیقاتی با مراکز صنعتی مرزی وجود ندارد و ارتباط تنگاتنگی بین آنها برقرار است، اما در کرمانشاه عمدتا دانشگاه ها درگیر مسائل جزیی می شوند و صنعت نیز توجهی به دانشگاه ندارد.
وی تاکید کرد: در کرمانشاه زمینه چندانی برای ورود دانشگاه‌ها به تصمیم گیری‌ها و اتاق فکرهای استان فراهم نشده است. این در شرایطی است که در مواردی که دانشگاه‌ها به مسائل ورودی داشته اند، موفق عمل کرده‌اند./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.