جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

آغاز بارش‌های پاییزی امسال از دهه سوم مهر/هفته اول آبان
16 مهر 1397 - 10:17
شناسه : 9520
2
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از رشد ۲۱ درصدی بارش های استان در سال زراعی گذشته(مهر ۹۶ تا پایان شهریور ۹۷) خبر داد.

علی محمد زورآوند از میانگین بارش ۵۴۰ میلی‌متری سال زراعی گذشته در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: در کل استان نسبت به میانگین بلندمدت (۴۷۰ میلی‌متر) رشد ۱۵ درصدی و نسبت به سال ماقبل آن (۴۴۸ میلی‌متر) رشد ۲۱ درصدی بارندگی‌ها را داشتیم.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در سال زراعی گذشته را ۴۳۴ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: کرمانشاه نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۰ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت کاهش یک درصدی بارش را داشته اشت.

پ
پ

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین بارش استان در سال زراعی گذشته مربوط به پاوه بوده است، خاطرنشان کرد: در پاوه ۹۲۰ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۲۹ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد رشد داشته است.

زورآوند کمترین بارش استان در سال زراعی گذشته را نیز مربوط به سومار و به میزان ۳۳۰ میلی‌متر دانست که نسبت به سال قبل ۴۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۳ درصد بیشتر بوده است.

وی پیش‌بینی کرد، بارش‌های پاییزی امسال از دهه سوم مهر یا هفته اول آبان آغاز شود و ادامه داد: بارش پاییز امسال به احتمال زیاد بهتر از نرمال(بلندمدت) و بارش زمستان نیز به اندازه نرمال خواهد بود./ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.