چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20819 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

حذف کامل کروکی کاغذی در کرمانشاه بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای کشاورزی و تولیدی استان کرمانشاه ممنوع است امیدواری برای بارش‌های خوب در اردیبهشت کرمانشاه/ رشد ۱۵ درصدی بارش‌ها مراقب دام کلاهبردان به اسم«فروش سوالات کنکور» باشید حلقه انگشتری که کار را به جای باریک کشاند مسئولان برای توسعه راه‌های جاده‌ای روستاهای پاوه چاره‌اندیشی کنند قطار شهر با شتاب پیش خواهد رفت/ از نقد منصفانه استقبال می کنیم/تعلل و انفعال شورای شهرکرمانشاه صدای شهردار را درآورد استاندار: وضعیت شورای شهر کرمانشاه تا ۲ هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد انتقاد یک استاد دانشگاه به تاثیرات منفی تاخیر در تایید و ابلاغ بودجه مدیریت شهری کم‌خطر اما پردردسر! دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری پرخاشگری یکی از علل اصلی وقوع نزاع در کرمانشاه است اعزام اولین گروه از زائران کرمانشاه به عمره مفرده مستاجران مراقب سامانه «خودنویس املاک» باشند ۵ توصیه کلیدی برای مدیریت استرس کنکوری‌ها «هجیج» سال آینده کاندیدای ثبت جهانی خواهد شد سانحه رانندگی در محور هرسین ۲ کشته و ۳ زخمی برجای گذاشت خطوط اتوبوسرانی کریدورشمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه راه اندازی شد رقابت ۳۹ هزار داوطلب از کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری پارکینگ‌های کرمانشاه زیر ذره‌بین تعزیرات/ ۲ پارکینگ متخلف پلمب شد

مشاغل سنتی در کرمانشاه نیازمند بروزرسانی
23 مهر 1397 - 13:24
شناسه : 9818
5
معاون استاندار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: باید تخصصی شدن آموزش های مهارتی را در استان جدی بگیریم و همه دستگاه ها در این زمینه هماهنگ با اداره کل آموزش فنی وحرفه ای عمل کنند.
هدایت حاتمی در نشست شورای مهارت استان، بابیان اینکه امروزه فضای کسب و کار در دنیا فضایی پویا است، اظهار کرد: تغییرات مداوم نیازهای مردم جامعه و نوع نگاه آنان به مقوله کسب و کار باعث شده تا دولت‌ها، استانها، مردم و افراد جامعه در چارچوب رقابت سالم امور را پیش ببرند.
وی اظهار کرد: باید تلاش کنیم موضوع آموزش های مهارتی و کسب و کار در استان در برگیرنده سه گروه افراد جویای کار، شاغلینی که باید آموزش هایشان بروزرسانی شود و نسل جدید باشد.

پ
پ
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: نسل جدید جامعه ظرف چندسال آینده وارد بازار کار می شوند، لذا باید اکنون که ذهن آنها آمادگی بیشتری برای آموزش های مهارتی دارد، اقدامات لازم را انجام دهیم و روی مهارت آموزی آنها کار کنیم.
وی تاکید کرد: درحوزه دانشگاهی و آکادمیک نیز در نظر داریم، بخش فنی و مهندسی دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان را ارتقاء ببخشیم تا شاهد تربیت افراد متخصص در این حوزه و کاهش حجم بیکاری کرمانشاه باشیم.
حاتمی بابیان اینکه امید و آرزو داشتن به افراد کمک می کند تا برای کارآفرین شدن در آینده برنامه ریزی و اقدام به آموزش مهارت های لازم کنند، گفت: شهرداری در این زمینه موظف است برنامه هایی را در فرهنگسراها و اماکن فرهنگی زیرمجموعه خود برای نوجوانان و جوانان داشته باشد. در گذشته بحثی تحت عنوان “شهروند مجازی” و “شهروند قرن ۲۱″مطرح شد که باید دوباره پیگیری شود.
وی برلزوم انسجام و یکپارچگی بین همه دستگاه ها در بحث آموزش مهارتی برای اشتغال تاکید کرد و یادآورشد: از سوی دیگر ساختار اقتصادی استان را باید تغییر دهیم و سهم بخش خدمات در آن بیشتر دیده شود و شاهد رشد در این بخش باشیم.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه باتاکید براینکه برای راه اندازی هر طرح اشتغالزا در استان باید از قبل آموزش افراد متقاضی را در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: بزودی سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای پروژه های طرح گرمسیری خواهیم داشت، لذا از هم اکنون اداره کل فنی و حرفه ای استان باید با بروزرسانی اساتید و افزایش سطح کیفی آموزش های خود اقدام به تربیت نیروی ماهر مورد نیاز استان کند.
وی بابیان اینکه بسیاری از مشاغل سنتی در کرمانشاه نیازمند بروزرسانی هستند، افزود: درحالی که امروزه در اکثر رستوران های دنیا کار سفارش مشتریان را از طریق لپ تاپ و دیگر و وسائل فناورانه انجام می دهند، در دنده کبابی های شاخص استان هنوز سفارشات به صورت دستی و سنتی انجام می گیرد. در این راستا باید ۱۰ اتحادیه استان که بیشترین ارتباط  با مردم دارند را انتخاب کنیم و به بروزرسانی آموزش و ارتقاء مهارت آنها در همان محل بپردازیم تا در ارائه خدمات به مردم موفق تر باشند.
وی همچنی با تاکید بر گسترش برخی مشاغل در پهنه جغرافیایی استان، اظهار کرد: برخی از مشاغل خدماتی همچون تعمیرکاران و … هستند که متاسفانه در روستاها و حتی دهستان های ماو جود ندارد، لذا مردم محلی برای دریافت این خدمات به شهرها مراجعه می کنند. در این رابطه باید در هر ۸۰ دهستان استان یکسری مشاغلی که خدمات گیرندگان آنها زیاد هستند را راه اندازی کنیم تا به روستاهای اطراف خود ارائه خدمات بدهند و حتی به افراد متقاضی راه اندازی این خدمات نیز تسهیلات و آموزش های لازم را داشته باشیم.
وی همچنین تاکید کرد: باید تخصصی شدن آموزش های مهارتی را در استان جدی بگیریم و همه دستگاه ها باید در این زمینه هماهنگ با اداره کل فنی وحرفه ای عمل کنند.
حاتمی در پایان به برخی از نظرها درخصوص پایین بودن فرهنگ کار در میان مردم کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اخیرا طی پژوهشی انجام گرفته در استان مشخص شده ژن علاقمندی به تنبلی در میان مردم کرمانشاه وجود ندارد، بلکه کرمانشاهیان مردمی علاقمند به کار هستند، اما بستری برای کار آنها فراهم نشده است.

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.