پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان ۲۴ ساعته آب پایدار دارند
16 مرداد 1398 - 16:58
شناسه : 99780
2
مدیرعامل آبفار کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۸ هزار روستایی استان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند/فرامرز شوهانی در نشست خبری که امروز (۱۶ مرداد) برگزار شد، با اشاره به وجود ۲۵۸۹ روستای دارای سکنه در استان، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم را بیش از ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: در این زمینه از میانگین کشور بالاتر هستیم/وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان به صورت ۲۴ ساعته آب پایدار دارند/وی تعداد روستاهای فاقد آب استان را ۳۴۷ روستا با جمعیت حدود ۱۹ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: از نظر تعداد روستاها ۱۳ درصد و از نظر جمعیت روستایی حدود چهار درصد جمعیت استان فاقد آب شرب هستند که تامین آب برای آنها به صورت سیار و یا از طریق منابع محلی انجام می‌شود.

پ
پ
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه اظهار کرد: البته از این ۳۴۷ روستا فقط ۸۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و جزو تعهدات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان است.

شوهانی درباره وضعیت تجهیزات و منابع تامین آب روستاهای استان نیز خاطرنشان کرد: ۵۷۰ محل تامین آب شامل بیش از ۲۷۰ حلقه چاه و بیش از ۲۹۰ حلقه چشمه داریم، همچنین ۳۸۹ ایستگاه پمپاژ در استان فعال است و حدود ۹ هزار کیلومتر خط انتقال آب هم داریم که البته ۲۵۰۰ کیلومتر آن با میانگین عمر بالای ۲۵ سال فرسوده است.

وی در ادامه از اعتبارات خوبی که برای تامین آب روستاهای استان خصوصا از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده یاد کرد و افزود: از سال ۹۴ تا پایان سال گذشته بیش از ۶۳ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۵۲۷ روستا با جمعیت ۱۰۶ هزار نفر از این اعتبار بهره‌مند شدند و آبرسانی به ۳۰۰ روستا از این تعداد نیز در سنوات گذشته به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه تاکید کرد: با پیگیری‌هایی که سال گذشته انجام شد توانستیم تعداد روستاهای بهره‌مند از این اعتبارات را از ۵۲۷ روستا به ۹۸۷ روستا با جمعیت حدود ۱۸۰ هزار نفر  افزایش دهیم که شامل تامین آبرسانی در قالب ۴۰ مجتمع آبرسانی و ۷۰ تک روستا است.

وی از برنامه‌ریزی برای آبرسانی به ۲۱۰ روستای استان تا پایان سال ۱۴۰۰ هم خبر داد.

به گفته این مسئول، در سال جاری نیز ۱۵۰ روستای استان با جمعیت ۱۸ هزار نفر تامین آب خواهند شد.

شوهانی درباره اقدامات آبرسانی انجام شده در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته ۱۴۹ روستای استان با دو هزار خانوار صاحب آب آشامیدنی شد که این کار در قالب ۲۳ پروژه تک روستایی و هشت مجتمع آبرسانی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شد.

آبرسانی سیار به ۱۲۰ روستای کرمانشاه

وی درباره وضعیت آبرسانی سیار به روستاهای استان نیز اظهار کرد: هم اکنون ۱۲۰ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود که بعید است تعداد آنها در پیک گرما بیش از این شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این تعداد در سال‌های گذشته تا ۱۴۰ روستا هم بوده، یادآور شد: با تامین آب پایداری که انجام دادیم، تعدادی از روستاها از این چرخه حذف شدند.

وی در ادامه کیفیت آبی که برای روستاها تامین می‌شود را خط قرمز آب و فاضلاب روستایی دانست و عنوان کرد:  ۱۰۰ درصد منابع آب روستاهای استان سالم است و مشکل بهداشتی ندارد.

 

شوهانی از آسیب سیل اخیر به تاسیسات آب ۱۶۱ روستای استان هم خبر داد که پیگیری اعتبارات برای جبران این خسارات در حال انجام است.


وی با بیان اینکه از محل اعتبارات زلزله نیز ۳۳ میلیارد تومان برای کرمانشاه در نظر گرفته شد که ۱۹ میلیارد تومان تخصیص داشته، اظهار کرد: ۸۷ پروژه در این زمینه تعریف کردیم که به طور میانگین ۳۵ درصد پیشرفت دارند.


طلب ۹ میلیاردی آبفار کرمانشاه از مشترکین

 
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمانشاه از مطالبات ۹ میلیارد تومانی این شرکت از ۱۳۸ هزار مشترک استان هم خبر داد که بدون احتساب دستگاه‌های نظامی و انتظامی رقم آن هفت میلیارد تومان است.

شوهانی ادامه داد: قیمت آب بها در روستاها بر اساس ۵۰ درصد قیمت نزدیک‌ترین مرکز شهر محاسبه می‌شود و هم اکنون برای بخش غیرخانگی ۹۲۰ تومان برای هر مترمکعب و برای بخش خانگی ۲۷۶ تومان است و این در حالی است که قیمت تمام شده هر مترمکعب آب برای شرکت آب و فاضلاب به ۱۶۰۰ تومان می‌رسد.

وضعیت فاضلاب روستاهای کرمانشاه بهتر از میانگین کشور است

وی از وضعیت فاضلاب روستاهای استان هم یاد کرد و افزود: در شرایطی که شاخص برخورداری جمعیت روستاهای کشور از فاضلاب ۰٫۴ درصد است، این عدد در کرمانشاه به یک درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با بیان اینکه از ۶۶ روستای دارای شبکه فاضلاب کشور شش روستای آن مربوط به کرمانشاه است، اظهار کرد: تامین شبکه فاضلاب برای هفت روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

شوهانی اضافه کرد: به دلیل محدودیت‌های اعتباری شرکت‌های آب و فاضلاب، فاضلاب در اولویت دوم قرار دارد و معمولا به صورت پروژه‌های مشارکتی با همکاری خود مردم انجام می‌شود.

لزوم صرفه‌جویی در فصل گرما

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در ادامه خواستار صرفه‌جویی بیشتر مشترکین در فصل گرما شد و عنوان کرد: هم اکنون ۵۰ لیتر در ثانیه کمبود آب برای روستاهای استان داریم که باید تا حدودی با صرفه‌جویی جبران شود.

به گفته وی، این میزان کمبود معادل تامین آب از طریق حدود ۱۸، ۱۹ حلقه چاه است.

وی یکی از راه‌های صرفه‌جویی مصرف آب را جلوگیری از هدر رفت آب دانست که اکنون در کرمانشاه حدود ۲۹ درصد و نزدیک به میانگین کشور است/ایسنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.