جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

وعده‌هایی که درباره «ایران خودرو» کرمانشاه عملیاتی نشد/رئیس جمهور هم آمد و رفت اما هیچ اسمی از ایران خودرو نبود!/ حالا توسعه کارخانه نیازمند شش هزار میلیارد تسهیلات است!
10 مرداد 1401 - 13:16
شناسه : 279594
4
گزارش اختصاصی طلوع کرمانشاه؛ طلوع‌‌کرمانشاه :

کرمانشاه-پایگاه خبری طلوع-در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۰، یکی از مهمترین مصوبات ایجاد کارخانه خودروسازی در شهرستان صحنه بود، پروژه‌ای که بتواند علاوه بر اشتغالزایی فراوان صنعت قطعه سازی استان را نیز به حرکت در بیاورد/آخرین تیر مسئولین استان برای تامین این اعتبار شش هزار میلیارد تومانی طرح آن در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه بود و بارها مسئولین استان اعلام کردند از محل سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه قرار است چیزی نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان داده شود که اگر ایران خودرو به این رقم اضافه شود به۲۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید/رئیس جمهور به کرمانشاه آمد و رفت و در نشست خبری که استاندار کرمانشاه برای اعلام دستاوردهای این سفر برگزار کرد هیچ سخنی از ایران خودرو کرمانشاه نبود/رقم تسهیلات همان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد و پروژه هایی مانند قطار شهری، راه آهن کرمانشاه، مصلی کرمانشاه، آبرسانی به کرمانشاه از سد گاووشان و … مطرح شد اما ایران خودرو در این بین جایی نداشت مگر آنکه در نهایت با ابلاغ جزئیات منابع سفر رئیس جمهور شرایط جور دیگری باشد که بعید است/حالا این ظرفیت بزرگ در کرمانشاه در حد یک کارخانه مونتاژ باقی مانده و در حالیکه جوانان کرمانشاه به شدت دنبال شغل هستند افزایش اشتغال دو برابری این کارخانه روی هوا است/بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودرو تحویلی در سه ماهه امسال و حالا اخرین خبر از تولیدات این کارخانه به این شکل است/استاندار وقت بازوند منابع مالی مورد نیاز برای توسعه خودروسازی کرمانشاه و رساندن آن به ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه در سال را بین دو تا سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: برای تامین این منابع مالی باید از ظرفیت کنسر/استاندار کرمانشاه در تیرماه ۱۴۰۰ نیز باز این موضوع را مورد تاکید قرار دارد، یعنی طی آن یکسال هیچ اقدام عملی برای افزایش ایران خودرو کرمانشاه صورت نگرفته بود/گذشت زمان باعث شد آن دو، سه هزار میلیارد تومان برای توسعه این واحد با افزایش قیمت ها اکنون به شش هزار میلیارد تومان برسد!!

پ
پ

در سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۰، یکی از مهمترین مصوبات ایجاد کارخانه خودروسازی در شهرستان صحنه بود، پروژه‌ای که بتواند علاوه بر اشتغالزایی فراوان صنعت قطعه سازی استان را نیز به حرکت در بیاورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری طلوع کرمانشاه؛ عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۴ و در زمینی حدود ۳۰ هکتاری در شهرک صنعتی صحنه، رسما آغاز شد و اعتبار اولیه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده بود بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان بود که توسط بانک صنعت و معدن و شرکت ایران خودرو تامین شد.

در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ این کارخانه با حضور مسئولین ملی و استانی به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید آن در فاز اول ۱۵ هزار دستگاه در سال و چیزی نزدیک به ۶۰ دستگاه در روز بود ، رقمی که در همان روزهای نخست وعده داده شد که افزایش پیدا کند.

تولیدات این واحد نیز شامل انواع پژو پارس بود و مهمترین نکته درباره این کارخانه آن بود که عمدتا یک خط مونتاژ برای خودروهای ایران خودرو محسوب می‌شد و بسیاری از قطعات از خارج استان به کرمانشاه آمده و در این کارخانه سر هم می شد.

همان زمان قول دادند که تولیدات این واحد در زمان کوتاهی به ۱۲۰ دستگاه در روزو ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد که البته این وعده محقق شد.

از همان زمان ابتدای پروژه مقرر شد طرح های توسعه مختلفی برای آن در نظر گرفته شود، از راه اندازی سالن رنگ که مدتی مطرح بود تا افزایش ظرفیت قابل توجه.

خیز برای تولیدات صد هزار دستگاهی

تیر ماه سال ۱۳۹۹ بود که مدیرعامل ایران خودرو وقت کشور به کرمانشاه سفر کرد و جلسه ای با حضور وی در کرمانشاه تشکیل شد که در این جلسه هوشنگ بازوند استاندار وقت کرمانشاه تاکید کرد ظرفیت ایران خودرو کرمانشاه باید به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برسد.

هوشنگ بازوند در این نشست با بیان اینکه کارخانه خودروسازی کرمانشاه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود ، افزود: قرار بود در ایران خودرو کرمانشاه در فاز اول ۵۰ هزار دستگاه در سال و در فاز بعدی نیز ۵۰ هزار دستگاه دیگر تولید داشته باشیم، اما متاسفانه امروز یک سوم این ظرفیت محقق شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: درخواست داریم تولیدات این مجموعه در کوتاه مدت به ۴۵ هزار دستگاه، تا پایان امسال به بیش از ۶۰ هزار دستگاه و در مرحله بعدی تا شهریور ۱۴۰۰ یعنی پایان کار این دولت به ظرفیت اسمی که برای آن در نظر گرفته شده یعنی ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برسد.

بازوند منابع مالی مورد نیاز برای توسعه خودروسازی کرمانشاه و رساندن آن به ظرفیت ۱۰۰ هزار دستگاه در سال را بین دو تا سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: برای تامین این منابع مالی باید از ظرفیت کنسرسیوم تعدادی از بانک‌ها استفاده کنیم.

استاندار کرمانشاه در جلسه دیگری در تیرماه ۱۴۰۰ نیز باز این موضوع را مورد تاکید قرار دارد، یعنی طی آن یکسال هیچ اقدام عملی برای افزایش ایران خودرو کرمانشاه صورت نگرفته بود.

گذشت زمان باعث شد آن دو، سه هزار میلیارد تومان برای توسعه این واحد با افزایش قیمت ها اکنون به شش هزار میلیارد تومان برسد.

توسعه ایران خودرو نیازمند شش هزار میلیارد تومان

چندی قبل و در سال ۱۴۰۱ نیز رئیس سازمان صمت استان نیز بر لزوم افزایش ظرفیت این واحد تاکید کرد.

محسن دارابی یکی از پروژه‌های مهمی که تامین اعتبار آن در کرمانشاه دنبال می‌شود را طرح توسعه ایران خودرو کرمانشاه اعلام کرد که این تامین اعتبار ظرفیت این واحد را به صد هزار دستگاه در سال می‌رساند.
وی با بیان اینکه ظرفیت کنونی این واحد نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه است، افزود: برای توسعه ایران خودرو رقمی نزدیک پنج تا شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی معتقد است، برای تامین این میزان اعتبار نیازمند تشکیل سندیکای بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات هستیم.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه اضافه کرد: با افزایش ظرفیت ایران خودرو کرمانشاه، اشتغالزایی آن نیز به حدود دو برابر یعنی نزدیک به هزار نفر می‌رسد.

شش هزار میلیارد تومانی که رقمی بسیار عظیم است اما ورود آن به کرمانشاه بسیار تحول آفرین خواهد بود و علاوه بر اشتغالزایی قابل توجه، می تواند کارخانجات متعدد قطعه سازی که در استان داریم را به تحرک وا دارد.

چشم انتظاری به سفر رئیس جمهور

آخرین تیر مسئولین استان برای تامین این اعتبار شش هزار میلیارد تومانی طرح آن در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه بود و بارها مسئولین استان اعلام کردند از محل سفر آیت الله رئیسی به کرمانشاه قرار است چیزی نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان داده شود که اگر ایران خودرو به این رقم اضافه شود به۲۱ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس جمهور به کرمانشاه آمد و رفت و در نشست خبری که استاندار کرمانشاه برای اعلام دستاوردهای این سفر برگزار کرد هیچ سخنی از ایران خودرو کرمانشاه نبود.

رقم تسهیلات همان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد و پروژه هایی مانند قطار شهری، راه آهن کرمانشاه، مصلی کرمانشاه، آبرسانی به کرمانشاه از سد گاووشان و … مطرح شد اما ایران خودرو در این بین جایی نداشت مگر آنکه در نهایت با ابلاغ جزئیات منابع سفر رئیس جمهور شرایط جور دیگری باشد که بعید است.

حالا این ظرفیت بزرگ در کرمانشاه در حد یک کارخانه مونتاژ باقی مانده و در حالیکه جوانان کرمانشاه به شدت دنبال شغل هستند افزایش اشتغال دو برابری این کارخانه روی هوا است.

بیش از ۱۲ هزار دستگاه خودرو تحویلی در سه ماهه امسال و حالا اخرین خبر از تولیدات این کارخانه به این شکل است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو کرمانشاه از افزایش ۴۷ درصدی تحویل خودرو به مشتریان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

محمد ملکی تعداد خودروهای خروجی از این شرکت در سه ماهه نخست امسال را ۱۲ هزار و ۱۲۸ دستگاه اعلام کرد ..

وی اعلام کرد: در حال حاضر تولید با تیراژ و کیفیت بالاتر از گذشته در این شرکت در حال انجام است.

ملکی عنوان کرد: شرکت ایران خودرو کرمانشاه در کنار افزایش تیراژ تولید، برنامه‌های متعددی جهت بهبود کیفیت در دست اجرا دارد که این اقدامات زمینه ساز افزایش رضایتمندی مشتریان از خرید محصولات خواهد شد.

در حالیکه آخرین میزان خودرو تحویلی از سوی این کارخانه در کرمانشاه نزدیک به ۱۲ هزار دستگاه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بوده است که احتمالا بخشی از آن تولیدات گذشته است، اما اگر همین رقم را برای کل سال محاسبه کنیم به زیر ۵۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید و هنوز تا آن هدفگذاری صد هزار دستگاهی نیمی از راه را فاصله داریم و دیگر امید مصوبات سفر رئیس جمهور نیز تقریبا از دست رفته است.

خبرنگار طلوع کرمانشاه-پریا امیری پریان

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.