پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20792 تعداد نوشته های امروز : 5×

آخرین خبرها

ما با سامان دهی مخالف نیستیم/محیط زیست نباید ارزان از کنار چالابه بگذرد همراه داشتن حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است بیماری‌های شایع فصل بهار پارکینگ‌های کرمانشاه رها شده‌اند بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه انتشار ۲۸۳ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ شهرداری‌های کشور راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است بیمارستان ‌سرطان‌ کرمانشاه تابستان امسال افتتاح می‌شود «چالابه» سامان می‌گیرد بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا رایگان است عامل ۸۰ درصد خودکشی‌ها در کرمانشاه از طریق قرص است/سموم کشاورزی عامل خودکشی در مناطق روستایی امسال با خطر افزایش آتش‌سوزی‌ در عرصه‌های محیط‌زیست مواجهیم تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟ کوچ بهاره عشایر کرمانشاه تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند بعد از هر کوهنوردی مسیرها غرق در زباله می‌شود/ حال اکوسیستم کوه خوب نیست مسمومیت ۵ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کرمانشاه جوان کرمانشاهی جان دوباره به بیماران پیوند عضو بخشید قهوه خورها بخوانند ضبط ۲۰۰ دستگاه ماینر قاچاق در شهرستان کنگاور

پرندگان مهاجر کم‌کم به کرمانشاه می‌آیند/ تشدید پایش “آنفلوآنزای پرندگان”
07 آبان 1397 - 21:09
شناسه : 10554
1
سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه: طلوع‌‌کرمانشاه :

آذر ولی‌زاده: هر سال از اوایل آبان شاهد ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه هستیم و امسال نیز ورود تدریجی این پرندگان به داخل استان آغاز شده است/این پرندگان از گونه‌های مختلفی از جمله حواصیل، لک‌لک، انواع اردک و… هستند که از سمت دجله و فرات به کرمانشاه می‌آیند/ اوج حضور پرندگان مهاجر را در آذر و دی ماه در کرمانشاه داریم/تالاب هشیلان به دلیل وسعت و زنجیره غذایی که دارد یکی از توقفگاه‌های اصلی پرندگان مهاجر به شمار می‌رود/ پایش آنفلوآنزا از شروع سرما آغاز می‌شود و محدود به فصل مهاجرت پرندگان نیست/ امسال و سال گذشته موردی از آنفلوآنزای پرندگان در حیات وحش استان نداشته ایم

پ
پ
سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از ورود تدریجی پرندگان مهاجر به کرمانشاه خبر داد.

آذر ولی‌زاده در گفت و گویی اظهار کرد: هر سال از اوایل آبان شاهد ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه هستیم و امسال نیز ورود تدریجی این پرندگان به داخل استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پرندگان از گونه‌های مختلفی از جمله حواصیل، لک‌لک، انواع اردک و… هستند، افزود: پرندگان مهاجر از سمت دجله و فرات به کرمانشاه می‌آیند.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اطراف تالاب‌ها، رودخانه‌ها، سراب‌ها و هر محدوده‌ای که آب داشته باشد را از مناطق فرود این پرندگان دانست و خاطرنشان کرد: تالاب هشیلان به دلیل وسعت و زنجیره غذایی که دارد یکی از توقفگاه‌های اصلی پرندگان مهاجر به شمار می‌رود.

ولی‌زاده زمان ماندگاری این پرندگان را بسته به نوع آنها متفاوت اعلام کرد و گفت: تامین زنجیره غذایی و شرایط آب و هوایی در ماندگاری این پرندگان موثر است.

وی اضافه کرد: اگرچه اکنون ورود تدریجی این پرندگان به استان کرمانشاه آغاز شده، اما  اوج حضور پرندگان مهاجر را در آذر و دی ماه در کرمانشاه داریم.

سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر محل فرود پرندگان مهاجر در این ایام با همکاری محیط‌بانان خبر داد تا مشکلی از نظر شکارغیرمجاز برای این پرندگان رخ ندهد.

ولی‌زاده اشاره‌ای هم به پایش آنفلوآنزای پرندگان خصوصا در فصل مهاجرت پرندگان و شروع سرما داشت و یادآوری کرد: پایش آنفلوآنزا از شروع سرما آغاز می‌شود و محدود به فصل مهاجرت پرندگان نیست.

به گفته این مسئول، امسال و سال گذشته موردی از آنفلوآنزای پرندگان در حیات وحش استان نداشته ایم.

وی اظهار کرد: محیط‌بانان در گشت‌های مستمری که دارند هرگونه تلفات را گزارش می‌دهند و مراتب را با دامپزشکی در میان خواهیم گذاشت/ایسنا
 

 

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.