جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

مردم هنوز هم در کانکس ها زندگی می کنند و برای ادامه زندگی با مشکل رو به رو هستند.
09 آبان 1397 - 21:30
شناسه : 10684
0
طلوع‌‌کرمانشاه :

هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در خزانه است که باید هرچه زودتر دستگاه های اجرایی آن را جذب کنند/ادارات محیط زیست، تبلیعات اسلامی، نوسازی مدارس، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت احوال، شیلات و هواشناسی حتی یک ریال از اعتبارات عمرانی را جذب نکرده اند/حوزه های علمیه، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت آب و فاضلاب شهری، برق‌ منطقه ای، هلال احمر و شهرداری های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، سومار و ماهیدشت نیز تاکنون جذب اعتبارات عمرانی نداشته اند/بازوند بابیان اینکه باید جوابگوی تاخیر در بازسازی مناطق زلزله زده باشیم، گفت: مردم هنوز هم در کانکس ها زندگی می کنند و برای ادامه زندگی با مشکل رو به رو هستند

پ
پ

هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در خزانه است که باید هرچه زودتر دستگاه های اجرایی آن را جذب کنند.
وی افزود: ادارات محیط زیست، تبلیعات اسلامی، نوسازی مدارس، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت احوال، شیلات و هواشناسی حتی یک ریال از اعتبارات عمرانی را جذب نکرده اند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: حوزه های علمیه، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت آب و فاضلاب شهری، برق‌ منطقه ای، هلال احمر و شهرداری های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، سومار و ماهیدشت نیز تاکنون جذب اعتبارات عمرانی نداشته اند.
بازوند توضیح داد: از میان ادارات ذکر شده نوسازی مدارس اعتبارات سفر مقام معظم رهبری را نیز جذب نکرده است که این اعتبارات برای دیگر بخش ها جابجا شد.
وی افزود: استانداری کرمانشاه نیز تاکنون ۱۵ میلیارد تومان در زمینه اعتبارات عمرانی جذب کرده است که خیلی کم است که باید بیشتر شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اداراتی که اعتبارات عمرانی را جذب نکنند جریمه خواهند شد، گفت: اگر اعتبارت توسط ادارات نامبرده جذب نشود، اعتبارات آنها را جابجا خواهیم کرد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به ایجاد بیمارستان صحرایی در ثلاث باباجانی اشاره کرد و گفت: بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی تا ۱۵ آبان ماه به صورت مقدماتی به بهره برداری می رسد و پس از آن رفته رفته تجهیز خواهد شد.
وی اعلام کرد که تا پایان آبان ماه عملیات اجرایی بیمارستان روانسر هم با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار آغاز خواهد شد.
استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران بنیاد مسکن گفت: بازسازی واحدهای زلزله زده روستایی باید تا پایان سال به اتمام برسد و پرونده بازسازی در مناطق روستایی بسته شود.
بازوند با بیان اینکه باید هرچه زودتر ساخت منزل مستاجران زلزله زده تعیین و تکلیف شود، گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید تا هفته آینده برنامه اجرایی برای آغاز عملیات ساخت منازل مستاجران زلزله زده را مشخص کند.
وی با اعلام اینکه وزارت راه و شهرسازی تاکنون در زمینه ساخت مسکن مهر منازل مستاجران کم کاری کرده است، اظهار داشت: این اداره کل تعهد کرده است که تا پایان آذر ماه ۶ بلوک از مسکن مهر های سرپل ذهاب را بازسازی و تحویل زلزله زدگان دهد.
استاندار کرمانشاه افزود: این وزارت خانه با وجود گذشت یک سال از وقوع زلزله تاکنون حتی یک واحد از واحدهایی که بازسازی آنها را بر عهده داشته بازسازی نکرده است.
بازوند بابیان اینکه باید جوابگوی تاخیر در بازسازی مناطق زلزله زده باشیم، گفت: مردم هنوز هم در کانکس ها زندگی می کنند و برای ادامه زندگی با مشکل رو به رو هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه پرداخت کمک های بلاعوض گفت: ۶۱۰ میلیارد تومان باید کمک های بلاعوض به مردم پرداخت شود اما تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.
زمین لرزه ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است./ایرنا

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.