پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 20720 تعداد نوشته های امروز : 0×

آخرین خبرها

سازمان تئاتر، راه نجات تئاتر استانهاست خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس درون‌شهری برای کرمانشاه بارندگی‌های شدید مشکلی در سطح استان ایجاد نکرده است تدوین برنامه پنج ساله برای آسفالت معابر شهری کرمانشاه/۵۰ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است چرا در رستوران های جهان شهر خلاق خوراک بیشتر دنده کباب و خورشت خلال سرو می شود/نارضایتی مسافران از پرداخت هزینه مضاعف به برخی از سایتهای گردشگری خدمات ویژه سازمان حمل و نقل مسافر در ایام نوروز نکات کلیدی درباره سلامت آجیل شب عید هوای نوروز در کرمانشاه بارانی است اعمال محدودیت های ترافیکی و ممنوعیت ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز پرویزخان مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود قضات کشیک در ایام نوروز در دادسرای کرمانشاه فعالیت می‌کنند کرمانشاه در غرقاب ازخودبیگانگی ‌فرهنگی‌ و عدم تعلقات هویتی به سر می برد/ تا چه زمان سطح‌مطالبه ما باید در حد آسفالت و رنگ امیزی جداول باشد آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت کرمانشاه برای ایام نوروز آماده‌باش ۱۲۰۰ نفر برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در کرمانشاه افزایش ۲۴ درصدی بارندگی‌ها در استان کرمانشاه حدود ۱۶ شهر کرمانشاه دچار تنش آبی اعلام ساعت کار اماکن تاریخی کرمانشاه در ایام نوروز ۴۰درصد هتل های برند کرمانشاه پر شده است/هتلداران چاره ای جز گرفتن وام‌کارمزدی سبک ندارند/بی میلی مسافر برای ماندن در اماکن اقامتی میدان آزادی کرمانشاه بازار شیرینی شب عید ۴۸ ساعت آخر داغ می‌شود + قیمت‌ها خودروهای حادثه‌ساز در کرمانشاه توقیف خواهند شد

قیمت بلیت مهران به تهران به نفری ۵۰۰ هزار تومان رسید!!
10 آبان 1397 - 18:35
شناسه : 10730
1
سردار تقی مهری از کمبود اتوبوس جهت جابه‌جایی زائران خبر داد و اظهار داشت: کمبود اتوبوس در مهران مشهود است. طلوع‌‌کرمانشاه :

موج حضور زائران اربعین حسینی در شامگاه چهارشنبه و عدم پیش‌بینی اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران از مهران شب سخت و طاقت‌فرسایی را برای زائران به وجود آورد/ سردار سید صادق حسینی شخصاَ در پایانه برکت مستقر و اجازه ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پلاک سپاه را برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به استان‌های همجوار داد/سپاه با کمال افتخار خادمی زائران را وظیفه خود دانسته و در این اقدام هیچ هزینه‌ای هم دریافت نمی‌شود/این اقدام سپاه نیز نتوانست تامین کننده نیاز حجم ورودی زائران اربعین حسینی و جابه‌جایی آنان شود و قیمت بلیت مهران به تهران به نفری ۵۰۰ هزار تومان رسید که صبح امروز در مهران از زائران توسط رانندگان گرفته می‌شد و از طرفی دیگر اتوبوسی نبود که آنان را با همین قیمت نیز جابه‌جا کند

پ
پ

عدم پیش‌بینی لازم مشکلاتی برای زائران اربعین در مهران ایجاد کرد

موج حضور زائران اربعین حسینی در شامگاه چهارشنبه و عدم پیش‌بینی اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران از مهران شب سخت و طاقت‌فرسایی را برای زائران به وجود آورد که تمتمه آن تا لحطانی پیش در مهران قابل مشاهده بود

موج حضور زائران اربعین حسینی در شامگاه چهارشنبه و عدم پیش‌بینی اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران از مهران شب سخت و طاقت‌فرسایی را برای زائران به وجود آورد که مابقی آن تا لحطانی پیش در مهران قابل مشاهده بود و این نابسامانی و نبود مدیریت در تامین اتوبوس به تعداد کافی موجب آن شد که برای برطرف کردن مشکل به تشکیل شورای تامین استان بپردازند و تصمیمات را به این شورای واگذارند.

ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پلاک سپاه را برای جابه جایی زائران اربعین حسینی

بعد از اتمام جلسه شورای تامین استان سردار سید صادق حسینی شخصاَ در پایانه برکت مستقر و اجازه ورود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پلاک سپاه را برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به استان‌های همجوار داد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استفاده از اتوبوس‌های سپاه در امر جابه‌جایی برای سهولت در رسیدن زائران به استان‌های مقصد  دانست و افزود: اقدام صورت گرفته در راستای تسهیل در جابه‌جایی زائران است و سپاه با کمال افتخار خادمی زائران را وظیفه خود دانسته و در این اقدام هیچ هزینه‌ای هم دریافت نمی‌شود.

اما این اقدام سپاه نیز نتوانست تامین کننده نیاز حجم ورودی زائران اربعین حسینی و جابه‌جایی آنان شود و قیمت بلیت مهران به تهران به نفری ۵۰۰ هزار تومان رسید که صبح امروز در مهران از زائران توسط رانندگان گرفته می‌شد و از طرفی دیگر اتوبوسی نبود که آنان را با همین قیمت نیز جابه‌جا کند.

زائران اربعین  صبر و حوصله داشته باشند

که در این ارتباط سردار تقی مهری در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از کمبود اتوبوس جهت جابه‌جایی زائران خبر داد و اظهار داشت: کمبود اتوبوس در مهران مشهود است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: این کمبود اتوبوس به خاطر حجم ورودی زائران اربعین حسینی به مهران است.

وی افزود: زائران اربعین حسینی صبر و حوصله داشته باشند.

توصیه به صبر و اقدامات سپاه مبنی بر تقویت ناوگان جابه‌جایی زائران برطرف کننده مشکل نشد که برای برطرف کردن مشکل حادث شده که ناشی از ضعف و عدم پیش‌بینی لازم بود. 

فراخوانی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از سپاه اصفهان

سردار سید صادق حسینی اظهار داشت: برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از سپاه اصفهان فراخوان شده‌اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: علاوه بر ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اصفهان، ۲۰۰ دستگاه دیگر که از سپاه ایلام و کرمانشاه امر جابه‌جایی زائران را تا استان‌های همجوار انجام می‌دهند به ۳۰۰ دستگاه رسیده است.

وی اختصاص و اعزام ۳۰ دستگاه خودرو سنگین لبه دار نظامی (تریلی) به داخل کشور عراق را نیز از اقدامات سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام دانست و خاطرنشان کرد: ترابری سپاه تا امر جابه‌جایی آخرین زائر در پایانه برکت مستقر و به خدمات‌دهی به زائران اربعین اقدام می‌کند.

اقدامات سپاه در این مرحله توانست بار ترافیک تردد زائران را کاهش و وضعیت را به حالت عادی در آورد که در این ارتباط نورالله دلخواه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در ایلام اظهار داشت: روند انتقال زائران اربعین حسینی به استان‌های مقصد به خوبی در حال انجام و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

مدیرکل پایانه و امور حمل و نقل استان ایلام گفت: به علت حجم سنگین ورودی زائران اربعین حسینی امر جابه‌جایی زائران با ترافیک سنگین روبه‌رو است که جهت برطرف کردن این مشکل ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به تعداد اتوبوس‌های مستقر در پایانه برکت اضافه شده است.

وی سوءاستفاده برخی رانندگان از تردد و ترافیک حضور زائران مبنی بر افزایش کرایه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کرایه بلیت مهران به تهران ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

دلخواه استقرار سیستم نظارتی و عوامل کنترل قیمت‌ها را در پایانه برکت مورد تاکید قرار داد و گفت: هر گونه تخلف در افزایش کرایه را زائران می‌توانند به دفتر مستقر در پایانه برکت گزارش کنند.

وی یادآور شد: امکان تهیه بلیت برگشت زائران در پایانه برکت فراهم شده است و زائران بلیت برگشت خود را از طریق دفاتر فروش بلیت هماهنگ کنند.

به گزارش تسنیم آن چه امر جابه‌جایی و شب و روز سختی را برای زائران اربعین به وجود آورد ضعف مدیریت در امر پیش‌بینی و تامین اتوبوس به تعداد کافی برای انتقال زائران بود که استقرار فرمانده ارشد سپاه در منطقه و اتوبوس‌های کمکی سپاه توانسته است تا این لحظه وضعیت را مدیریت و به سامان موضوع جابه‌جایی زائران اقدام کند/تسنیم

دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.